• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Cindy är också omöjlig på skötbordet och blir så arg när jag vänder tillbaka henne på rygg, men vi kör också med byxblöjor så det går ju ganska bra ändå

• Norahs mamma

Oftast så byter vi blöjan där hon är för tillfället, på golvet, i mitt knä, ståendes vid diskmaskinen mm... Om det inte är bajj då MÅSTE hon ju ligga på skötbordet, å det verkar som hon inser det då...

• Omnia vincit amor

Tack! Vilken respons! Känns ju tryggt att det inte är något konstigt. Jag försöker ge honom en leksak eller något annat i räckhåll, ibland funkar det med en strumpa Men oftast är det en kamp just vid blöjan på, sen brukar han få vänd sig om. Funkar ganska bra tycker jag o få på honom kläder liggandes på mage. Allt-i-ett blöja kan ju bli ett alternativ. Tack ännu en gång!

• Omnia vincit amor

Menar naturligtvis att byx-blöja kan bli ett alernativ.
    Ha en bra dag!

• Leos och Vincents mamma

Leo är oxå helt omöjlig på skötbordet!!
    Han ligger o ska titta o känna på allt runt omkring o då vill han vända sig till mage oxå.
    Han har dessutom nu börjat med att nästan sätta sig upp själv o det på skötbordet av alla ställen
    Man blir ju livrädd då..så det gäller att hålla stadigt tag om våran lille buskille..hihi..
    Han brukar lugna ner sig lite när vi ger honom en leksak eller sätter på mobilen som hänger över skötbordet.

• Alicia05sMamma

Här är ännu en som är helt omöjlig på att ligga still på skötbordet. Brukar ge henne ngt att leka med så går det bättre. Men vi har fått sluta köpa de vanliga blöjorna & helt gått över till byxblöjan. Hon rör sig så mkt att det går inte att få på henne den vanliga blöjan.

Men jag måste säga att jag är possitivt överraskad till willy´s egna byxblöjor.
    Provade att köpa ett paket då vi handlade, & gud så bra dom va. Tycker att dom suger upp bättre än vad pampers active fit blöjan gjorde som vi tidigare haft. Inte har dom läkt ngt heller, ingen röd liten rumpa som hon fick av ica´s blöja. En toppen blöja helt enkelt som jag ska fortsätta med att köpa nu

• Omnia vincit amor

Hej på er! Just nu letar David hela tiden efter något nytt kul o leka med, det verkar kvitta vad det är; en slev, gamla julkort, nappen, lock till plastburk. Vad är det som gäller för era småttingar?? Känner att jag behöver lite nya idéer.

• Trolletp

Idag satte Ellinor sig upp själv för första gången! Hade lagt henne på lekmattan i vardagsrummet och gick iväg bara nån minut och när jag kom tillbaka satt hon upp och var så himla nöjd och glad. Gissa om jag blev stolt!!! (och även rätt så förvånad, har inte sett att hon tränat på det nånting. Tycker bara att hon tränat inför att krypa senaste veckorna.)

Svar på tråden Marsmammor 2!!!