• Minna72

Minnas XII

Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

• Svar på tråden Minnas XII
  • Nafrung

har tinnitus i fingrarna...

kontiutet = kontinuitet

(Och jag ska jobba med skrivande... suck...)

• Essi73

Mooorrn!

Att vi väljer att ha Boll hemma är för att nu har han haft ett långt uppehåll och har nästan "glömt" bort dagis; eller han pratar inte om det varje dag iaf som i början av lovet. Så det känns lite konstigt/fel/skumt att dra dit honom dels när hans behov utav det inte finns (längre/ännu) och när det funkar så bra att ha honom hemma. Ugh låter så ego alltihopa men, det ÄR tokmysigt att ha honom hemma Så lite ego igen är att dels så kommer jag att sakna honom här och dels så kommer Luna att sakna honom här. Hon blir stundtals förbannad när han försvinner ur hennes vy när hon är vaken, hon lyser upp som en sol när han kommer.

Naffe; som svar på din tanke där ang kontinuitet så tror jag mer på det - just kontinuitet. Så att det inte blir hackigt med långa uppehåll mellan dagisdagarna. Men det är mer vad jag tror än att det är en sanning

• Nafrung

Essi, du är också här inne tidigt ser jag. Roligt att Luna gillar brorsan så mycket!!! Gulligt!

Jag jobbar ju mina sista dagar nu, och har morgonpass.... hu....
    Sitter här och undrar varför svanskotan gör så förbenat ont för, vad ska det vara bra för?

• Nafrung

Nu menade jag inte att hela inlägget skulle få en arg figur, utan bara den delen om svanskotan!!

• Joffe

Morrn!

Alla smittor är också ett oros moment och hade jag inte redan skolat in Leon på hans nya förskola så hade jag skippat den.
    Här får man bara gå 15 tim i veckan och det är uppdelat på 3 dagar 9-14, jag hade helst velat ha någon timmes längre dag för att det känns som att Leon knappt får vara med då han oftast sover middag 1½-2 tim.

Det är nog helt enkelt en vanesak att ha de små liven härhemma och att man i så fall går på öppna förskolan eller om man har andra kamrater med små otåliga liv hemma som man kan umgås med

Nu ska jag packa in barnen i bilen och åka till tjörn, mina föräldrar är där så vi våldgästar en stund sen blir det grillpartaj hos en kamrat, det kommer massa gamla kamrater + barn

• Essi73

*Hann inte skriva färdigt tidigare*

...forts...
    Jo, så dagis då. En annan aspekt är att det skall bli sååå gott att slippa alla sjukor som Boll annars drog hem förra hösten där förkylningar och ögoninflammationer avlöste varandra tätt.

Naffe, svanskotan. Hade inget sånt själv men hörde/läste om andra som hade. Verkar vara ngn gravidgrejs som händer där då.
    Vad gott att det är de sista morgnarna på g nu! Hurraaaaay!!

Joffe, du är banne mig min idol, du "bara" packar in barnen i bilen och åker Jag blidar min tid, sen skall jag också packa in dem.

Förväntan, så sant så sant. SÅ himla lattjolajban måste det inte hela tiden. Sen har ju Boll som sagt inte nämt dagis å det sistone. Han nämner sin favvokompis Linnea med jämna mellanrum, så jag får väl tvinga Linneas mamma att lämna Linnea här någon dag i veckan istället

Nops, nu måste jag fara mot mina äventyr. En kopp kaffe sen städa ur NYA badrummet som blev klart igår!!! Yeeeih, finally. (Ja, samma badrum som J började riva ur för drygt 2 år sen..)

• Pess

Låter mysigt att ha båda barnen hemma tycker jag. Dock är det inget som vi funderar på. Här är det så extremt svårt att få plats öht och L stortrivs och är så aktiv att det behövs. Till och med mig dagishatande mamma börjar tala gott om Ls dagisvistelse. Sedan är det ju inte riktigt aktuellt för oss ännu eftersom jag jobbar. Dock kommer vi nog hålla henne hemma (eller hos farfar) under en period i höst om influensan härjar där innan jag som gravid hunnit få vaccin. Men det vet vi ju inte ännu om det blir så. Likaså kommer vi nog hålla henne hemma en månad efter bebis födelse i januari eftersom det är i värsta rs-perioden. I övrigt så har vi kommit att digga vårt braiga dagis här. Håller dock med om att alla sjukor är totalt värdelöst. Sitter de sista dagarna i skåne och ska ha en riktig kräftfrossa i morgon innan vi far hemåt.

• Meleah

Joffe, jag är avundsjuk på erat dagis. Har försökt strida för att Vilya ska få gå tre dagar i veckan a' 5 timmar, men det var tvärkört. Här är det 8:15-11:15 fem dagar i veckan som gäller och ingenting annat. Tycker att känns döhattigt med bara tre timmar om dagen. Dessutom måste vi betala precis lika mycket som när vi hade henne på heltid så jag fattar inte snacket om att det är nedskärningar och att 15-timmars barnen inte får äta mat för att det ska bli billigare. {#lang_emotions_undecided}

★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
  • Pess

Det låter helt befängt det du skriver Meleah. Jag skulle ruttna totalt. Vi i sthlm har det fantastiskt bra med 30 timmar per vecka för samma barn och då såklart deltidstaxa. På vårt dagis går dessa barn 09-15 fem dagar i veckan om de så vill. Ert system retar upp mig rejält.

• Essi73

8.15-11.15 är totalt helt jävla befängt ju!Och desutom heltaxa, *grmpf* Dessa var sommartider för Boll dock med deltidstaxa, det rörde sig om endast en vecka så vi hade honom hemma istället då det kändes som mer BÖK att ta dit honom & hem än att ha honom hemma.
    Annars är det 20 timmar här hos oss, 08.30-13.30 4dgr/veckan (också deltidstaxa). Hade inte Luna slutat skrika hade jag noga funderat på att ta striden med kommunen och ha honom där 9-15 5dgr/veckan.

Svar på tråden Minnas XII