• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Fredag13

Tänkte att jag kunde få vara med är lite då och då.. jag vet ju själv att jag gärna vill höra historier som kan vara lite positiva.
    Min pojke är fyra år och vi hade inga mf innan honom. Nu har jag haft 5 tidiga missfall på 2,5 år. Mf i vecka 5-6, ett MA i v 12 med fostret dött i v 6. Nu gravid i vecka 11+0, har sett ett levande foster å vul senast v 9+4. Har haft Pregnylinjektioner från vecka 3 (då jag plussade) men fick sluta i vecka 10. Än är det förstås oroligt men jag är väldigt trött och illamående, så det känns positivt!
    Vi trodde aldrig att det skulle gå och har till och med gått kommunens adoptionsutbildning, skulle starta hemutredning nu i juni.

• Skorpan2

Ni andra med flera missfall hur har era graviditetssymptom varit? För jag har trots att mina varit tidiga v 5-6 haft väldigt mycket och starka symptom. Illamående och ömma bröst från befruktingen i stort sett. Extremt mycket extremt tidigt, med andra ord. Funderar på om det betyder nått.

• Bebislängtan82

Mina symptom har i stort sett försvunnit i samband med missfallen

Är 2010 vårt år
  • Diorlover

Samma här dehar aldrig ens kommit igång sen har jag haft konstant mensvärkstark sedan testdagen.och svaga test sen kom missfallen.

denna gången va det ingen tvekan illamående innan ag testade,brösten meeega stora och ömma. och sjukt trött. och testen blev jätte starka direkt.

• Bebislängtan82
    Fredag13 skrev 2009-05-28 21:51:08 följande:
    Tänkte att jag kunde få vara med är lite då och då.. jag vet ju själv att jag gärna vill höra historier som kan vara lite positiva.Min pojke är fyra år och vi hade inga mf innan honom. Nu har jag haft 5 tidiga missfall på 2,5 år. Mf i vecka 5-6, ett MA i v 12 med fostret dött i v 6. Nu gravid i vecka 11+0, har sett ett levande foster å vul senast v 9+4. Har haft Pregnylinjektioner från vecka 3 (då jag plussade) men fick sluta i vecka 10. Än är det förstås oroligt men jag är väldigt trött och illamående, så det känns positivt!Vi trodde aldrig att det skulle gå och har till och med gått kommunens adoptionsutbildning, skulle starta hemutredning nu i juni.
    Välkommen till tråden!
    Beklagar dina missfall. Grattis till kommande graviditet,hoppas allt går bra.
    Är 2010 vårt år
  • Irma

Välkommen Fredag13! Tråkigt att även du fått gå igenom flera missfall. Hoppas denna graviditet går vägen

Har du hört något om att det kan vara svårt med andra barnet om man fått en pojke först? Mins inte hur det hänger ihop. Är inte så duktig på detdär med medicin. Bettan kanske vet? (hon brukar veta mycket)

• lottizm

irma: jag har för mig att jag läst om någon studie som sa att det är något vanligare med mf om man fått en pojke först. för min del har det stämt tyvärr

• Avelyn

Detta med risken för mf när man fått en pojke först , gäller det även om man fött ännu ett barn efter det första t ex ?

Jag har också en son som förstfödd, därefter en son och sedan en dotter. Inga mf före eller mellan dem.. Därefter började mitt elände.

• BettanB

Hej, alla. Fick se Myrans hjärta picka på VUL idag. Underbart. Och underbart att få träffa en så duktig och empatisk läkare som dr LM i Helsingborg. Helt fantastisk man. Han kände Beer förresten!

Angående risk; Jag, jag har läst på flera ställen att risken är större om första barnet var en pojke. Om man fött fler barn efter så låter det dock konstigt, då tror jag inte att det spelar roll alls.

Nosce Te Ipsum
  • Bebislängtan82
    BettanB skrev 2009-05-29 19:26:29 följande:
    Hej, alla. Fick se Myrans hjärta picka på VUL idag. Underbart. Och underbart att få träffa en så duktig och empatisk läkare som dr LM i Helsingborg. Helt fantastisk man. Han kände Beer förresten! Angående risk; Jag, jag har läst på flera ställen att risken är större om första barnet var en pojke. Om man fött fler barn efter så låter det dock konstigt, då tror jag inte att det spelar roll alls.
    Vad skönt att allt såg bra ut idag Vilken vecka är du i nu?
    Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3