• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • rebb80

Hej flickor!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Har varit i Danmark och jobbat, det gick bra. Har nu kommit in i vecka 10 (tre missfall sen innnan för er som inte läst ngt från mig förut) och funderar på symtom. Kan det verkligen skifta så mycket från dag till dag? För det mesta mår jag lite illa men brösten lever sitt eget liv. De är inte alls särskilt stora eller ömma...tycker de har samma storlek som förut. Hur har det varit för er?

Bebislängtan: så trist med besöket i Linköping, man blir ju så besviken! Jag hoppas att det ska ordna sig för dig snart så att ni kan få sätta igång och längta på riktigt igen. Håller tummarna!

Ni som plussat: Stort GRATTIS

• Bebislängtan82

Rebb: Tack fast besöket var i norrköping,dock bor jag i Linköping jo vi kan ju inte försöka bli gravida innan operationen för får inte vara gravid då den utförs jävligt irriterande

Är 2010 vårt år
  • Irma

Bebislängtan: Vilken jävla skitvård vi har! Å vad jobbigt det blev för dig innan du kom fram till Norrköping Hoppas inte du behöver vänta tre månader på OP. Men risken är väl tyvärr stor med stundande semestrar...

Rebb: Hej! Kul att se dig Angående symptom tror jag inte det är något att lyssna på. Tror det kan variera väldigt!

• Avelyn

Det är nu nära två veckor kvar innan jag får mitt VUL och får se om det finns ett foster i hinnsäcken som sist var tom. Hela kvällen, natten och i dag har jag haft extrem mensvärk av den allra värsta graden. Har svårt att gå upprätt. Jag väntar och väntar på ett missfall. Ännu inget blod. Hur lång tid kan det ta från kraftiga smärtor till att blödningarna börjar ? Inte för att jag vill att det ska börja, men detta är outhärdligt nästintill.. Någon som varit med om liknande ?

Vid mina tidigare missfall kom blodet före smärtan...

• Irma

Alveline: Jag har bara haft MA och aldrig haft så ont. Vet inte hur lång tid det tar?
    Hoppas det inte är missfalsssmärta och att du får se ett foster nästa VUL!

• lottizm

alveline: har du kollat så att det inte är utomkvedes? hoppas verkligen inte att det är det, men det låter ju konstigt att du har så ont! finns det ingen möjlighet att göra vul lite tidigare? så ont i två veckor låter inte bra...

bebislängtan: usch vad tråkigt... vården lämnar mycket att önska, utan tvekan... jag bor i Spanien och här är det ganska likt Sverige (förutom att man inte behöver betala något). jag hade tid hos min husläkare idag och sa att jag har haft såna jobbiga menssmärtor de senaste veckorna, och fick då tid hos gyn... i augusti!!

• Avelyn

Lottizm,

Jag fick VUL för ett tag sedan, den gången de fann en tom hinnsäck. De kollade då mina äggledare. Det fanns inga tecken på graviditet i dem. Hinnsäcken var belägen där den skulle. Så jag tror inte på utomkveds. Sedan är min smärta över hela nedre regionerna, inte just till en sida. Tack o lov. Vill ej ha mf, men hellre det än utomkveds. Ändå har tankarna snuddat vid just utomkveds. Men de kan inte ha missat det vid förra VUL, som var cirka 1,5 vecka sedan ?

Jag försöker leva på normalt och se vart det bär. Jag har varit magsjuk och är precis på bättringsvägen. Eller om min kassa mage kommer från mitt antibiotika jag nyss avslutat. Jag hoppas mina smärtor kommer från magen.. men det känns inte så. Det är som intensiv mensvärk som inte slutar. Inte växtvärk utan ngt mkt mer

Tacksam att det finns alvedon.. inte för att det hjälper mkt.

Irma97,

Tack för att du hoppas åt mig. Tyvärr känns hoppet väldigt litet.. Hur det än är får jag ju mf utredning sedan. Det är min tröst..

• Bebislängtan82

Alveline: Har aldrig haft så ont vid mina ma. Däremot då dom satt igång det har jag haft ont.

Är 2010 vårt år
  • BettanB

bebislängtan: Vilken jobbig sväng till sjukhuset. Så typiskt. Och typiskt med väntan, väntan och åter väntan. Man gör knappt något annat.

Alveline: Låter inte bra det där med smärtan. Du kanske borde ringa och be att få komma in om det gör så ont? *orolig* Vänta inte för länge iaf.

rebb: ja, symptomen verkar kunna växla rätt rejält tycks det mig.

Nosce Te Ipsum
  • Avelyn

Tack för era råd. Jag funderar på om jag ska ringa KK i morgon och höra om mina smärtor. De kommer och går lite i intervaller. Det hjälper att duscha varmt.

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3