• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • snigelkatt

Hej allihopa!
    Fan vad trött jag blir på hur du behandlad Bebislängtan! Det skulle ju bli bra nu ju! Jag hoppades på snabb OP för er, så att vi kunde kämpa på tillsammans i sommar Hoppas verkligen du får OP snabbare än 3 månader! Du med Lottizm, har de semesterstängt så länge?
    Galet att hela sjukvården somnar under sommaren....
    Det bådar inte gott, så vi ska på vår utredning i morgon! Håll tummar o tår för oss nu, så att det inte är massa knasiga fel på oss....
    Rebb80-Ang symptom, så ska du nog inte lyssna på någon, alla symptom är ju sååå olika från graviditet till graviditet. Hoppas allt är bra med bebben!
    Alveline-ge inte upp ännu! När jag var gravid sist (slutade dock i MA sen men ändå) så hade jag sjukt ont då och då i nedre magen. Min BM sa att det var livmodern som expanderade och tänjdes, och att vissa kunde känna starkare värkar då. Ring KK i morgon.
    Irma-hur går det för dig?
    Jag är helt nervös inför i morgon!
    kram så länge

• rebb80

Alveline: Tycker absolut du ska söka akut om du har sådana smärtor, det låter inte så trevligt. Det är så jobbigt att gå och vara osäker på vad som händer, det är det värsta tycker jag, att inte veta. Alla gånger jag fått missfall har det börjat med blödning men efter det har jag haft ont, en utav gångerna hade jag rejält ont och fick då utskrivet starka tabletter som hjälpte bra.

Bebislängtan: Förlåt! Norrköping var det ju! Det är så trist med svensk läkarvård, det känns som om de leker med ens tid...vänta och vänta..finns det ngt värre? Jag lider med dig men försök hålla modet uppe!

Själv är jag nojig fortfarande..men det är ju inte så konstigt när man har haft missfall tidigare. Jag har känt mig så konstig i magen sista dagarna och det är så svårt att definiera vad det är...men magen är så svullen och bubblig (ursäkta detaljerna) och man har ju bara missfallskänslor att jämföra med så det känns ju som det. Men jag hoppas hoppas hoppas att Liten mår bra och växer som den ska. Önskar att tiden skulle gå fortare!

• Bebislängtan82

Snigelkatt: Ja det känns inte roligt precis. Jag sa ett och annat idag till läkaren och han lova att skynda på lite. Förklara hur besviken jag vart igår.

Rebb: Ja det känns som dom vill man ska vänta tills det blir riktigt illa och då kan det ju vara helt kört tyvärr. Känns lite som dom utnyttjar en

Är 2010 vårt år
  • Irma

Här går det sådär. Eller. Jag testade igår morse. Och det var negativt. Inte ens en skugga. kanske var ett okänsligt test? (pregnyl) Normalt brukar jag få mens igår. Så nu går jag omkring med trosskydd och tamponger i högsta hugg. Händer det inget under dagen får jag gå och köpa ett CB och testa imorgon bitti. Dom är vä lite mer känsliga har jag fått för mig. Så länge det inte finns någon mens i sikte finns det hopp

Lycka till på utredningen idag Snigelkatt!

Regg80: Det är inte konstigt att man är nojjig med vårat bagage. Tror det är sunt att tillåta sig att vara orolig till en viss gräns. Att det är okej liksom. Angående bubblighet så känner jag igen det! Dom gånger jag nu varit gravid så har jag kännt mig som en tunna! Å gasig, bubblig å jobbig trög mage. Jag blev en slags rap och fis fabrik.

• Bebislängtan82

Snigelkatt: Hoppas det går bra idag

Imorgon åker jag och djuren ner till skåne,det ska bli så kul

Är 2010 vårt år
  • Jenslund

Hej!

Här är en till med upprepade MF. Har ett barn som kom till via IVF 06. Försökte då i nästan 3 år utan ett endaste plus på stickan.

Nu har jag under de senaste 8 månaderna haft ett utomkveds, ett MA (v.10) och två MF (tidiga). Känns så lagom kul.
    Imorgon ska jag ringa min gyn och se om vi kan få en tid.

Är det någon som vet vad som görs initialt när man haft flera MF på kort tid?

• BettanB

Hej, Jenslund. Beklagar dina missfall. Det bästa vore väl om man gjorde en mfutredning till att börja med; tyvärr visar de sällan något (inte för att inget är fel, men mer för att man inte tittar tillräckligt noga). Sen får ni fundera på behandling.

Nosce Te Ipsum
  • Irma

Välkommen Jenslund! Tråkigt att du också har anledning att hitta hit

• snigelkatt

välkommen till tråden jenslund
    vi får försöka stötta varandra så gått det går här, alla här är ju i liknande sits.
    Idag var vi på utredningen! Är så otroligt glad att vi sätter igång nu, med alla prover som ska göras. Idag pratade vi mest och sen gjorde de VUL på mig, och det såg ju normalt ut sa han. (hoppades så att ett mirakel kundes skymtas där på bilden, men icke....)
    Sen fick jag lämna 6 rör blod, massa olika hormonprover och ämnesomsättningsprover, syfilis, HIV samt ett prov som kollar hur många ägg jag har kvar under min livstid typ.
    Mannen ska lämna spermaprov den 15/6, och den 17/6 ska jag spola äggledarna, och samma dag ska vi få svar på proverna! Här går det undan! Sååå förväntansfull på vart det här kan leda
    Håller tummarna för dig i morgon Irma! Så länge inte mensen kommer ska vi vara positiva!
    Kramkram!

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3