• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Bebislängtan82

Bettan: Det  betyder ingenting,symptomen kommer och går. Försök att njuta i stället

Är 2010 vårt år
  • BettanB

Jo, jag vet. Fast så sa alla förra gången, men då innebar förlusten av symptom att liten dött. Det värsta jag kan tänka mig är ett nytt MA; hellre då en störtblödning så man vet. *nervig*

Nosce Te Ipsum
  • Bebislängtan82
    BettanB skrev 2009-05-27 12:35:32 följande:
    Jo, jag vet. Fast så sa alla förra gången, men då innebar förlusten av symptom att liten dött. Det värsta jag kan tänka mig är ett nytt MA; hellre då en störtblödning så man vet. *nervig*
    Förstår det. Mina symptom försvann med,var så jag fick veta det vid första gången.
    Hoppas du slipper gå igenom det igen.
    Är 2010 vårt år
  • Diorlover

Hr med fått många missfall 6 st på 1½ år, en frisk pojke sedan tidigare och hade två missfall innan han blev till. Gravid nu igen vecka sju tror ja. får ta progesteron två ggr per dag,morgon och kväll. Funkar bra för oss och tror det unkar denna gången brukar få missfall bara efter 4 dagar jag fått reda på graviditet.

ska på vul på fredag, spännande men oroligt är rädd där inte ska vara något. men alla mina test har varit oerhört starka!

efter vår utredning hittade de ej några fel så vi fick inget svar på varför det blir såhär.

• Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 16:47:37 följande:
    Hr med fått många missfall 6 st på 1½ år, en frisk pojke sedan tidigare och hade två missfall innan han blev till. Gravid nu igen vecka sju tror ja. får ta progesteron två ggr per dag,morgon och kväll. Funkar bra för oss och tror det unkar denna gången brukar få missfall bara efter 4 dagar jag fått reda på graviditet.ska på vul på fredag, spännande men oroligt är rädd där inte ska vara något. men alla mina test har varit oerhört starka! efter vår utredning hittade de ej några fel så vi fick inget svar på varför det blir såhär.
    Beklagar dina mf. Hoppas det går bra denna gången. Varför får du progesteron? Kan jag med få det nästa gång jag bli gravid då eller? Har haft 3 MA.
    Är 2010 vårt år
  • Diorlover

Min gyn sa bara att man kunde försöka med det hormonet, vad jag förstår ska det förhindra att livmodern drar ihop sig.

det känns som det verkligen kommer funka. har alla symtom en massa illamående större bröst, krass i magen. vilket är jobbigt. limoderstappen är långt upp och bak. känner den knappt vilket ag hade under sonens graviditet.

• Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 17:00:17 följande:
    Min gyn sa bara att man kunde försöka med det hormonet, vad jag förstår ska det förhindra att livmodern drar ihop sig.det känns som det verkligen kommer funka. har alla symtom en massa illamående större bröst, krass i magen. vilket är jobbigt. limoderstappen är långt upp och bak. känner den knappt vilket ag hade under sonens graviditet.
    Ok men då ska jag med be om det när och om jag blir gravid igen
    Är 2010 vårt år
  • Diorlover

Ja du ska äta det från dag 1 du vet att du är gravid. har du gjort någon utredning då?

• Bebislängtan82
    Diorlover skrev 2009-05-27 17:08:01 följande:
    Ja du ska äta det från dag 1 du vet att du är gravid. har du gjort någon utredning då?
    Jo utredning är gjort på oss båda men dom hitta inge fel men det skadar ju inte att testa. Jo jag kommer få ett vul i vecka 6 redan och då kan jag be om det sedan i vecka 9,13 och 20 så känns rätt ok
    Är 2010 vårt år
  • BettanB

Ännu bättre att äta redan från ÄL. Jag tar också progesteron den här gången; det är ett naturligt hormon som utsöndras då man är gravid (det som ger symptom). Jag tar fram tom v12, då man kan vara säker på att moderkakan tagit över ordentligt.

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3