• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • BettanB

bebislängtan: Skall den ändå komma så är det ju lika bra att den "får tummen ur". Avvaktar du op innan ni drar igång igen?

Piratpartist, javisst!
  • Bebislängtan82

Ja det gör vi,det är lika bra att vänta. Jag fick ett anfall till i natt och det var för jävla jobbigt och smärtsamt. Närmaste sjukhus är 4 mil härifrån med så man känner ju sig hjälplös (är i skåne nu)

Är 2010 vårt år
  • BettanB

Fy då. Ingen höjdare alls. För jäkligt att du måste vänta så på op också. Typisk Sverige. {#lang_emotions_undecided}

Piratpartist, javisst!
  • Angelica 2009

hej på er!
    hoppar gärna in i denna tråd. har haft två missfall det senaste året och nu misstänker jag att ett tredje är på väg. är nu i v.7 (tror jag) och ikväll fick jag en blödning.
    det är ju typiskt. känns ju som att allt hopp är ute nu. någon som vet var man kan vända sig för att få ett snabbt vul i sthlm? MVC säger bara att jag ska avvakta några veckor, men det orkar jag inte.
    mina tidigare missfall har jag fått tjata när jag haft blöningar för att få göra vul på kk på sös.

• Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-10 22:27:07 följande:
    hej på er!hoppar gärna in i denna tråd. har haft två missfall det senaste året och nu misstänker jag att ett tredje är på väg. är nu i v.7 (tror jag) och ikväll fick jag en blödning.det är ju typiskt. känns ju som att allt hopp är ute nu. någon som vet var man kan vända sig för att få ett snabbt vul i sthlm? MVC säger bara att jag ska avvakta några veckor, men det orkar jag inte.mina tidigare missfall har jag fått tjata när jag haft blöningar för att få göra vulkk på sös.
    Välkommen till tråden!

Antingen kan du åka in akut och säga att du har ont,även om du inte har det. Man måste överdriva idag för att ens få hjälp eller kan man boka privat,mamma mia kliniken kan man göra privat VUL/UL på.
    Är 2010 vårt år
  • Angelica 2009

var hos läkaren på MVC imorse. de hade ingen ultraljudsutrustning där, men fick en till för vul imorgon. så himla jobbigt att vänta, men nu har jag ju fått en tid iallafall innnan helgen.
    läkaren sa bara att jag var i v.7-8 och att han inte såg någon blödning. får hoppas på att fostret lever imorgon!

• rebb80

Angelica: Hej...jag känner igen din sits. Har haft tre mf tidigare, är nu gravid igen (idag går jag in i v 12) men för några veckor sen fick jag en blödning och blev livrädd. Blev oxå tillsagd att avvakta och trodde först att jag skulle klara det men det gör man ju inte - man måste få veta! Jag åkte in akut och fick vul direkt och de fann ett litet hjärta som pickade. Blödning i tidig grav är ganska vanligt men för oss som har haft mf (för många mf) är det ju inte lätt att "ta lätt på det".
    Jag hoppas de finner ett litet hjärta hos dig oxå.

Själv mår jag nu ganska bra...illamåendet har försvunnit och känner mig mest som vanligt...jag mår FÖR bra för att må bra..om ni förstår vad jag menar. Jag hoppas allt är som det ska där inne även om det känns lite som om det hela har avstannat...

• Angelica 2009

rebb80-
    klart att man blir orolig när man varit med om mf förut. tror inte att det hade hjälpt om jag åkt in akut. även om jag sett ett hjärta picka så skulle jag ändå tro att "nu har bebisen dött" vid nästa blödning.
    grattis till din graviditet! måste kännas skönt att vara i v.12, då sjunker ju mf-risken drastiskt.
    lycka till med din graviditet!

• Bebislängtan82

Angelica: Då håller jag tummarna för dig imorgon. Hoppas allt ser bra ut

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3