• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Angelica 2009

diorlover--
    vad härligt! gratulerar att allt såg fint ut!
    jag har mitt vul imorgon, jag hoppas så att pyret har vuxit!!

• Avelyn

Efter över tre veckors ångest har jag äntligen fått VUL. Det visade ett levande foster i vecka 8+5 enligt beräkningar. Enligt sista mens skulle jag vara i vecka 9+5 i stället. Den hade armar och ben. Rörde sig så jag kunde se. Jag är så tacksam. Dock är det inte så att jag förväntar mig att få bli mamma igen trots allt. Förra gången dog mitt foster i vecka 12. Gången innan dess i vecka 8.

Jag gick på VUL med förväntan att få gå hem med cytotec tabletter. Detta var en ordentlig överraskning. På förra Vul fanns inget foster, enbart hinnsäck. De misstänkte ofostrig graviditet. Nu tar jag en dag i taget. Livrädd för tiden när det är dags för moderkakan att ta över.. Äter ej albyl minor. Åt det från ägglossning tills vecka 5+. Då fick jag blödningar och tordes ej ta mer albyl. Just där och då ville jag inte bli mer lättblödande. Borde jag ta igen nu ? Jag har inte blött på tre veckor och fostret lever hittills..

• Irma

Å grattis Alveline! Underbara nyheter! Vet inte om du ska ta mer albyl? någon annan kanske vet?

Angelica: Håller tummarna!

• snigelkatt

Hej tjejer!
    Grattis till fint VUL Diorlover & Alveline! Hoppas få uppleva det själv en vacker dag Hur gick det för dig idag Angelica?
    Och Irma, känns allt OK med magen?
    har du fått operationstid ännu bebislängtan?
    Hur håller du ihop Bettan? Usch så jag tänker på dig
    Vi fick våra provsvar igår!
    Alla prover såg utmärkta ut!? Fina spermier, bra hormonnivå, stor äggreserv mm.
    Allt var så fint
    Sen spolade han äggledarna, och det var lite stopp i båda först, men det fick han bort tillslut det med
    Han (och vi!) hoppades att det var det stoppet som gjort att äggen inte kommit fram, och att det var därför vi inte blivit gravida. Satsar allt på nästa ägglossning nu, som borde bli på måndag ungefär, spännande!
    Eftersom vi fick missfall i vintras fick vi inte ställa oss i IVF-kön direkt, utan det måste ha gått ett år från det att man varit gravid.
    Så vi ska köra på själva tills i vinter, sedan ställer vi oss i IVF-kön då, och sen är väntetiden 4-6 månader. Så typ nästa sommar sätter IVF igång (om vi inte lyckats själva innan såklart....)
    Önskar er alla en riktigt härlig midsommar! Vi åker upp till landet i morgon, och tar en fight mot regnet....

• Irma

Snigelkatt: Gud vad bra att dom kunde spola äggledarna. Hoppas det var det som satte käppar i hjulet! Skönt att det inte var något större på rpovsvaren heller. Ska du testa någon medicin nästa graviditet?

Själv fick jag brun-röd flytning idag Inget roligt. Annars känns det okej. Väldigt trött. Sov först en timme igår när jag kom hem från jobbet. Sen sov jag som en stock hela natten. Ska på VUL nästa onsdag, hoppas på att få se underverk!

Glad midsommar till alla!

• Skorpan2

Verkar som mensen kommit idag. Bara 3,5 vecka efter missfallet den här gången. (Det har tagit 6 veckor exakt de båda tidigare gångerna) Så nu tror jag att vi försöker en gång till och hoppas att jag blir gravid lika lätt den här gången, men att jag varar gravid den här gången.

Jag önskar er alla en trevlig midsommar!

• Lalalong

Då var det förmodligen dags för mf nr 3. Nu orkar jag inte mer. Även om vi inte hade några förväntningar på den här graviditeten, så slår det hårt när man ser blodet.
    Jag mådde till och med illa i morse, precis som alla andra mornar de senaste 5 veckorna. Fy fan, kan inte göra annat än att gråta.
    Och så prickar man in det klockan 15 torsdagen innan midsommarafton. Ringde sjukvårdsupplysningen, de sa att det behövde ju inte vara något (nä tack, det har jag hört förr!) men om det börjar blöda mer eller jag får väldigt ont ska jag söka till vanliga akutmottagningen.
    Det är jag inte så sugen på.

Jag tror att jag helt enkelt får blöda i helgen, och sen ringer jag gyn på måndag så får de göra ett VUL och kolla så allt kommit ut, och så får de börja utreda detta nu. Efter 3:e gången sa dem, och det hoppas jag de håller.

Fan fan fan fan fan fan fan

Hade gått exakt på dagen lika länge som förra gången. Sjukt. Helvete.

• imagine

Känner med dig lalalong, har själv haft 5 missfall varav två sena. Styrkekramar till dig och er andra som kämpar.

Vill också passa på att gratta er som plussar och fått positiva besked på vul. Grattis!!! Nu håller jag tummarna så hårt att de domnar.

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3