• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Irma

Angelica: Här hålls också tummar att det ser fint ut idag

• rebb80

Angelica: hoppas du får positivt besked idag, jag håller tummarna!

• Amatory

Hej

Kommer in och joinar er om det är okej..

Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år..

Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta.

Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen.

Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en utredning.

Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)

• Bebislängtan82
    Amatory skrev 2009-06-12 10:31:00 följande:
    HejKommer in och joinar er om det är okej..Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år.. Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta. Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen. Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en utredning.Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)
    Beklagar dina mf. Jag känner igen det där med rädslan,jag är med livrädd för att bli gravid igen för jag vill inte genomgå ett missfall till. Men kanske ändå skönt att få komma in i vecka 7 nästa gång? vi blev erbjudna i vecka 6 och 9 nästa gång så dom kan följa mig från början och det verkar väl rätt vettigt kan jag tycka. Bidrottninggele ska jag med börja med snart,vi väntar lite då jag ska operera bort gallblåsan.
    Är 2010 vårt år
  • Amatory

Jo, det kändes otroligt skönt att få det erbjudandet. Även om de inte kan hindra ett missfall så kan man ju kanske i allafall få slippa att bära på ett dött foster.

Nu väntar vi bara på att min mens ska ta slut så vi kan börja övningen igen... övning ger färdighet brukar man ju säga.. =)

• Angelica 2009

hej på er!
    en liten uppdatering. var hos gyn idag och de såg bara en hinnsäck på 7mm. läkaren sa att det är normalt om man är i v.5. så antingen är jag inte så långt gången som jag trodde eller så är det ett mf på gång. ska dit igen å torsdag. om hinnsäcken då är ca 14 mm så är det en normal graviditet.
    så himla jobbigt att vänta ytterligare!
    trodde verkligen att jag skulle få ett besked idag. men enligt min mens borde jag vara i v.7-8 så det känns ju inte så hoppfullt.
    kan bara hoppas på att min äglossning var sen förra månaden så att det stämmer.

• Angelica 2009

Amatory--
    vad tråkigt att det inte gått så bra för dig! har själv gått i genom både mf och ma det senaste året. men vi försöker ändå. tänker att någon gång ska det väl lyckas!

• Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-12 15:18:19 följande:
    hej på er!en liten uppdatering. var hos gyn idag och de såg bara en hinnsäck på 7mm. läkaren sa att det är normalt om man är i v.5. så antingen är jag inte så långt gången som jag trodde eller så är det ett mf på gång. ska dit igen å torsdag. om hinnsäcken då är ca 14 mm så är det en normal graviditet.så himla jobbigt att vänta ytterligare!trodde verkligen att jag skulle få ett besked idag. men enligt min mens borde jag vara i v.7-8 så det känns ju inte så hoppfullt.kan bara hoppas på att min äglossning var sen förra månaden så att det stämmer.
    Vad tråkigt att du inte blev klokare av läkarbesöket idag. Får hoppas du hade äl senare än du trodde och att allt ser normalt ut om en vecka.
    Är 2010 vårt år
  • Angelica 2009

ja, det får vi verkligen hoppas! hur går det för dig då?

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3