Anatea skrev 2009-06-22 10:05:47 följande:
Håller tummar & tår för att du får en tid och får klarhet. Men det låter ju klart lite lovande iom att du bara blött en dag. Man borde ju blöda mer om det varit ett missfall..
Tack!! Din tumhållning kanske hjälpte! Jag blev först nervös för när jag ringde första gången så sa svararen
"Vi har förnärvarande ovanligt långa köer var god försök senare". Shit tänkte jag, aldrig att de har tid med mig idag!!
Ringde ganska snabbt igen och då var jag nummer 3 i kö. Stod i kö i ca 10 min innan jag fick prata med barnmorskan. Då blev jag nervös igen, eftersom det var samma barnmorska som när jag hade mitt ma i februari. Då uppfattade jag henne som ganska otrevlig och oförstående. Den gången blödde jag mer, och hade mer ont än denna gången. Hon tyckte då att jag skulle gå ner till min BM och be henne höra efter hjärtljuden. I vecka 9+. Skitbra idé för någon som är orolig att börja leta efter hjärtljud med doppler. När jag förklarade att jag inte tyckte det var en bra idé suckade hon och gav mig en tid dagen efter.
Denna gången var hon dock betydligt mer tillmötesgående. Enda skillnaden är ju att jag denna gången haft två ma/mf tidigare och inte "bara" ett som sist. Det måste varit det som gjort skillnaden, konstigt... för jag har ju varit lika orolig båda gångerna.
Jaja, jag fick en tid 14.30 i alla fall, utan att jag ens behövde tjata.
Är mycket lättad. Nu ska jag bara lösa hämtningen av dottern på förskolan....