• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • JAG är BÄST
    BettanB skrev 2009-06-13 12:12:07 följande:
    Jodå, jag är både utredd och med i SIS. Nu går jag hos dr LM i Hbg; en av de få i Sverige som verkligen tror på autoimmunologiska förklaringsmodeller (och var vän och beundrare till dr Beer).
    Dig vet ju ju redan vem du är inne på SIS,
  • imagine

Tack för ert stöd!

Jag har blivit utredd både till höger och vänster så att säga. Givetvis kollades det vanliga efter tre missfall, kromosomprov och så. Vi har också kollat min benägenhet att få proppar och gjort en omfattande undersökning av urinvägar och livmödrar. Ja, det är så att jag har två livmödrar, livmodertappar och slidor...hela kittet. Så kallat uterus didelfys. Efter detta senaste missfall gör jag min egen tolkning att min livmoder helt enkelt inte kan töja sig normalt eftersom den är lite mindre än en vanlig livmoder. Men...de första 4 graviditeterna har suttit i den högra och den femte satt i den vänstra... Jobbigt att inte vara säker och läkaren vill varken säga bu eller bä eftersom det har funnits andra möjliga orsaker varje gång... Ibland vill jag att det ska finnas hopp kvar och ibland vill jag bara få besked att nej, det är omöjligt så att jag kan släppa allt det här och gå vidare.

• JAG är BÄST
    imagine skrev 2009-06-13 12:19:36 följande:
    Tack för ert stöd!Jag har blivit utredd både till höger och vänster så att säga. Givetvis kollades det vanliga efter tre missfall, kromosomprov och så. Vi har också kollat min benägenhet att få proppar och gjort en omfattande undersökning av urinvägar och livmödrar. Ja, det är så att jag har två livmödrar, livmodertappar och slidor...hela kittet. Så kallat uterus didelfys. Efter detta senaste missfall gör jag min egen tolkning att min livmoder helt enkelt inte kan töja sig normalt eftersom den är lite mindre än en vanlig livmoder. Men...de första 4 graviditeterna har suttit i den högra och den femte satt i den vänstra... Jobbigt att inte vara säker och läkaren vill varken säga bu eller bä eftersom det har funnits andra möjliga orsaker varje gång... Ibland vill jag att det ska finnas hopp kvar och ibland vill jag bara få besked att nej, det är omöjligt så att jag kan släppa allt det här och gå vidare.
    OJ!! det där låter som ett "fall" för Dr Ole Christiansen i Danmark.
    Maila till adressen som jag lagt in där å se i inlägg 153 & 155.
  • BettanB
    JAG är BÄST skrev 2009-06-13 12:13:03 följande:
    Dig vet ju ju redan vem du är inne på SIS,
    Svårt att missa kanske.
    Piratpartist, javisst!
  • Angelica 2009

tack allihop för era stöttande ord! känns verkligen bra att skriva av sig till andra som gått igenom samma sak som en själv!

imagine:
    usch, vad hemskt för dig! detdu gåt igenom borde ingen behöva gå igenom jag sänder massor av varma tankar till dig.

• Amatory
    JAG är BÄST skrev 2009-06-13 11:18:20 följande:
    Sladdar in här snabbt bara. Blanda inte bidrottninggele och rosenrot.Omega-3 + Bidtrottning=Nej=deras fettsyror slr ut varann.Omega-3 + rosenrot =OK=Bästa kombinationenBidrottning + rosenrot=Nej=Dom motverkar varandra om du har regelbunden mens=Bidrottningegeln kan förorsaka oregelbunden mens & rosenroten ger regelbundna ÄL å mens.Folsyran kan du blanda med alla.
    Jasså, inte? Har hört om många som har testat dem tillsammans och sagt attd et fungerat. Får väl testa en av dem i taget.. =)
  • BettanB

Var på vul idag igen. Tyvärr såg vi inget hjärta och Myran var bara strax över 7mm (i v8 är 15-20mm normalt iaf). Så det har skitit sig igen. För femte gången.

Piratpartist, javisst!
  • Bebislängtan82
    BettanB skrev 2009-06-15 20:55:34 följande:
    Var på vul idag igen. Tyvärr såg vi inget hjärta och Myran var bara strax över 7mm (i v8 är 15-20mm normalt iaf). Så det har skitit sig igen. För femte gången.
    Åh jag vet inte vad jag ska säga. Beklagar verkligen
    Hur ska ni göra nu?
    Är 2010 vårt år
  • BettanB
    Bebislängtan82 skrev 2009-06-15 21:14:56 följande:
    Åh jag vet inte vad jag ska säga. Beklagar verkligen Hur ska ni göra nu?
    Ingen aning. Just nu vill jag bara gömma mig någonstans och aldrig komma fram igen. Trodde att innohep skulle vara grejen, men så var icke fallet. Nu vet jag inte mer.
    Piratpartist, javisst!
  • Angelica 2009
    BettanB skrev 2009-06-15 20:55:34 följande:
    samma sak hände mig förra veckan. trodde att jag var i v.8 men hinnsäcken vara bara 7mm. ska tillbaka dit på torsdag då läkaren tror att jag bara är i v.5. kanske samma sak för dig?
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3