Amatory skrev 2009-06-12 10:31:00 följande:
HejKommer in och joinar er om det är okej..Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år.. Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta. Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen. Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en
utredning.Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)
Sladdar in här snabbt bara. Blanda inte bidrottninggele och rosenrot.
Omega-3 + Bidtrottning=Nej=deras fettsyror slr ut varann.
Omega-3 + rosenrot =OK=Bästa kombinationen
Bidrottning + rosenrot=Nej=Dom motverkar varandra om du har regelbunden mens=Bidrottningegeln kan förorsaka oregelbunden mens & rosenroten ger regelbundna ÄL å mens.
Folsyran kan du blanda med alla.