• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • BettanB

Hej, alla.

Välkomna Angelica och Amatory. Beklagar era missfall.

Angelica: Vad slitigt att inte veta. {#lang_emotions_undecided} Fast det är ju långt ifrån ovanligt att liten är betydligt mindre än man trott. Speciellt när man inte har 100% koll på sin ÄL (själv tempar jag och nu sist använda jag stickor också), men det kan ju ändå ta ngn dag efter innan det "klickar" och sen innan ägget fäster. Hoppas det ser bättre ut nästa titt.

Amatory: Vad skönt med löfte om vul nästa gång. Jag har fått lovat varannan vecka sedan v.6+2 (nästa är på måndag, är typ 8+5 +/- 2-3 dgr).

*vinkar-till-övriga*

Piratpartist, javisst!
  • Bebislängtan82
    Angelica 2009 skrev 2009-06-12 15:28:50 följande:
    ja, det får vi verkligen hoppas! hur går det för dig då?
    Jag fick min mens för 2 dagar sen och den är snart slut,fast vi försöker inte just nu då jag ska operera bort gallblåsan först
    Är 2010 vårt år
  • snigelkatt

Hello Girls!
    Välkomna till tråden Amatory coh Angelica, tråkigt att ni oxå hittat hit (missförstå mig rätt, här kan vi stötta varandra)
    Hoppas att det ser bättre ut på nästa VUL Angelica, jobbigt bara att behöva gå och vänta, och inte veta om man ska vara glad för bebis eller rädd för MF. Vi får hålla tummarna för att allt är som det ska!!!!
    Varför ska man äta bidrottninggele förresten?
    Folsyra har jag dock ätit i 1,5år nu (mitt val kvinna)
    I dag börjar jag min mini-semester (till 22/6) och regnet ööööser ner.... På vägen hem stannade jag och köpte 4 pocketböcker, massa godis och en låda rödvin.... Nu ska jag bara slappa, mysa och läsa, och räkna dagarna till provsvaren på onsdag.
    Mensen är slut nu, så nu börjar den roliga och mer spännande delen på månaden igen
    Trevlig helg på er allihopa!

• rebb80

Angelica: Precis så var det för mig i denna graviditet. Jag trodde enl mens att jag var i vecka 8 då jag åkte in på vul men då såg de bara en hinnsäck och jag fick vänta en vecka på att komma tillbaka och se om det var mf eller inte. Turligt nog fann de ett pickande hjärta och konstaterade då att jag var i vecka 5+3 så jag var inte alls så långt gången som jag trott.
    Så det är nog ganska vanligt och jag kan bara hoppas att det är så för dig oxå!

snigelkatt: böcker, godis & vin - kan det bli bättre?! Njut och trevlig helg till dig och alla er andra oxå!

• Irma

Amatory: Välkommen! Beklagar dina missfall Vad lugnande att få tidigt VUL. Förstår absolut din rädsla. Det är tur att längtan är större än rädslan!

Angelica: Hoppas det är som bettan säger. Att det kan diffa lite mellan när man tror att det började och det egentligen börjar.Hoppas det blir ett bättre VUL nästa gång!

Bebislängtan: Undrar också hur det funkar med Bidrottningele?

Snigelkatt: Avundsjuk på din jättepåse godis och ditt vin

• Bebislängtan82

Bidrottningsgele/Royal jelly äter man från mensen första dag tills äl. Det hjälper till har jag både läst och hört. Jag testa en mån för ett tag sen och min äl blev mkt starkare,gjorde nästan ont vid äl

Är 2010 vårt år
  • imagine

Hej alla underbara människor i detta forum!

Hoppas jag får joina er. Har haft 5 missfall. De tre första var tidiga, 7, 8 och 12 veckan. Min 4:e graviditet blev ett litet änglabarn i vecka 23, Emanuel och min 5:e graviditet slutade i tisdags i vecka 17. Det blev också en liten pojke, välskapt och jag kallar honom Samuel för det betyder Gud hör bön. Kanske han kommer höra vår bön om ett jordebarn någon dag.

Är just nu mitt i sorg och förtvivlan och ser inget hopp. Läkaren kan inte ge några besked om hur vi ska gå vidare och vi har en ny träff först i juli för att se hur allt ser ut då. Är bara några veckor dit men känns som en evighet.

Läser om er och "hör" er positiva anda trots att det är så svårt och det ger mig tröst och styrka. Tack att det finns såna här forum!

• BettanB

imagine: Välkommen hit till oss. Beklagar så oerhört att du har behövt gå igenom så mycket. Vad fruktansvärt. *kraam* Hoppas innerligt att du skall få glädjen att få ett jordebarn.
    Har du fått någon form av behandling tidigare? Har din utredning påvisat något?
    Vill även passa på att tipsa om en annan eminent tråd (finns kanske mer forskning att ta del av via den, om du är intresserad).
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Piratpartist, javisst!
  • JAG är BÄST
    Amatory skrev 2009-06-12 10:31:00 följande:
    HejKommer in och joinar er om det är okej..Vi har haft ett Mf och ett Ma inom loppet av ett år.. Blev gravid i maj förra året men fick ett tidigt MF redan i v.6. När kroppen sedan återgick till sitt normala blev jag gravid igen i slutet av september.. Denna gång fick jag ett konstaterat MA i slutet av november.. tror jag var i v 10.. Gjorde en medicinsk abort men denna fungerade inte vilket resulterade i en akut skrapning och infektion på detta. Började försöka igen i mars då kroppen kommit tillbaka i det normala igen.. Men efter infektionen och skrapningen så är jag rädd att någonting förstörts.. Att jag inte ska kunna bli gravid igen. Har även en rädsla för att bli gravid igen för risken på ytterligare ett Mf eller ma då vi ska starta en utredning enl KK. Jag blev erbjuden (vid skrapningen) att komma in på ett VUL i v7 nästa gång jag blev gravid för att se om någonting syns. Blir det ett till MF ska vi komma in för att göra en utredning.Nu satsar vi ändå på barn och jag äter folsyra och ska börja med RR och bidrottninggele. Vet inte om jag tror på att det skullle hjälpa men det skadar inte att testa.. =)
    Sladdar in här snabbt bara. Blanda inte bidrottninggele och rosenrot.
    Omega-3 + Bidtrottning=Nej=deras fettsyror slr ut varann.
    Omega-3 + rosenrot =OK=Bästa kombinationen
    Bidrottning + rosenrot=Nej=Dom motverkar varandra om du har regelbunden mens=Bidrottningegeln kan förorsaka oregelbunden mens & rosenroten ger regelbundna ÄL å mens.

Folsyran kan du blanda med alla.
  • Bebislängtan82
    imagine skrev 2009-06-13 09:26:07 följande:
    Hej alla underbara människor i detta forum!Hoppas jag får joina er. Har haft 5 missfall. De tre första var tidiga, 7, 8 och 12 veckan. Min 4:e graviditet blev ett litet änglabarn i vecka 23, Emanuel och min 5:e graviditet slutade i tisdags i vecka 17. Det blev också en liten pojke, välskapt och jag kallar honom Samuel för det betyder Gud hör bön. Kanske han kommer höra vår bön om ett jordebarn någon dag.Är just nu mitt i sorg och förtvivlan och ser inget hopp. Läkaren kan inte ge några besked om hur vi ska gå vidare och vi har en ny träff först i juli för att se hur allt ser ut då. Är bara några veckor dit men känns som en evighet.Läser om er och "hör" er positiva anda trots att det är så svårt och det ger mig tröst och styrka. Tack att det finns såna här forum!
    Beklagar verkligen dina mf och så sent med,det är ju inte klokt. Vilka fina namn du gett dom. Sörj och gråt så länge du behöver.
    Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3