• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • lottizm

hej på er

igår var jag på vul och fick se en liten sak på knappt 3 cm med pickande hjärta. är i v.10. hysterisk som man är så kan jag ju ändå inte slut oroa mig.

hur är det egentligen, minskar risken när man sett hjärtat slå, eller är risken större nu i v9-11 ungefär när moderkakan ska ta över?

• Diorlover

lottizm: jag har för mig risken minskar drastiskt när man sett ett hjärta picka.

• Bebislängtan82

Nu är vi hemma igen,varit i gbg sen tisdags kväll och kom hem igår kväll. Blev en heldag på Liseberg men även 2 dagar på Ullared,men guf vad ont i fötterna man får av att gå sådär mkt och pengar gör man ju av med oxå

Ego: Har 4-5 dagar kvar till mens nu och den kommer troligen som vanligt. Fortfarande ingen operationstid och idag är det 2 mån jag väntat på den,det är för jävligt tycker jag.

Är 2010 vårt år
  • Anatea
    lottizm skrev 2009-07-31 10:46:50 följande:
    hej på erigår var jag på vul och fick se en liten sak på knappt 3 cm med pickande hjärta. är i v.10. hysterisk som man är så kan jag ju ändå inte slut oroa mig.hur är det egentligen, minskar risken när man sett hjärtat slå, eller är risken större nu i v9-11 ungefär när moderkakan ska ta över?
    Vad jag har fått berättat är att om man sett ett hjärta slå så är ju en viktig del av utvecklingen avklarad och självklart minskar ju risken iom det, men samtidigt ligger en förhöjd missfallsrisk runt de veckorna när moderkakan ska ta över näringstillförseln, det är ju så att säga ytterligare en stor del av utvecklingen som sker i det läget.
  • Irma

Hej alla!

Är tillbaka efter att ha flängt runt lite, något slags desperat försök att undvika vardagen och sorgen. Men nu är vi tillbaka, jobbigt som fan, det visste jag ju. Ja men blä iallafall. Inte roligt att man ska börja jobba på måndag igen heller

Välkommen mrs Manner! Beklagar dina missfall Här får du älta precis hur mycket du vill. Förstår din oro. När man har sånt bagage som vi här inne har är det inte lätt att försöka ignorera sin oro. Tror det är sunt att helt enkelt inse att det är normalt att vara orolig, bara den inte skenar iväg med en....

Me81: Hoppas hoppas det är en graviditet som bara visar sig lite sent!

Lottizm: Vad härligt med ett bra VUL, Grattis! Normalt sett, för folk som inte får massa missfall, är risken rätt liten för ett missfall om man sett hjärtat slå. Men är det något fel på en som man inte hittat/medicinerat så hjälper ju inte det.... Missförstå mig rätt. Jag menar inte att göra dig orolig. Har du sett hjärtat slå dom tidigare gångerna?
    Tror som Anatea, att sen har man ju även när moderkakan ska ta över, det är ju också en kritisk tid!

Bebislängtan: Kul att du haft det bra i min hemstad! Jäkla skit att dom inte kan skaka fram en OP-tid till dig! grr.

• lottizm

tack för svaren.

irma: mitt första mf var i v.6 så det var väldigt tidigt, andra som var ma så hade fostret dött tidigt också, i v.7-8 men jag hade ju aldrig gjort något vul så jag vet inte om hjärtat hade slått eller inte. det borde väl vara positivt nu då att ha sett hjärtat i v.10.

• Bebislängtan82

Jaha då kom mensen idag 4 dagar för tidigt oxå

Är 2010 vårt år
  • snigelkatt

Välkommen till oss Mrs Manner!
    Gott att ha dig tillbaka Irma
    Grattis till VUL Lottizm!
    Hur har det gått me81???? plussat?
    usch, lika tråkigt som alltid, när mensen kommer Bebislängtan. Härligt att ni hade det bra i min hemstad! Bodde ni på mitt hotell tro??
    Min mens har precis tagit slut, och jag kan se fram emot ÄL snart istället.
    Börjar oxå jobba i morgon, och det har jag absolut inte lust med! Det är alltid kaos på jobbet på sommrarna (mindre personal och mycket mer att göra går inte riktigt ihop....)
    Min sista semester dag tillbringar jag i solen på balkongen, och i tvättstugan....
    Har förresten gått ner 1,5 kilo på en vecka! Mina försäldrar harde börjat med LCHF dieten, så jag hängde på när jag var hos dem. Har dock svårt att få i mig så mycket fett som den dieten förespråkar, så jag bantar istället enligt Atkins, tror jag.... Har tagit bort alla kolhydrater som pasta, ris, potatis, godis, kakor, musli mm. Har som regel att inte välja produkter med mer än 5g kolhydrater per 100g. Rätt bra riktlinje.
    Ny har jag 14 kilo kvar till min målvikt! Om 4 kilo tänker jag börja äta lite frukt igen, för det saknar jag verkligen.
    Tror att det kommer bli lättare för oss att bli gravida om jag lossar några kilo. (är 176 cm och väger 89 kg nu)

• Bebislängtan82

Snigelkatt: Nä vi bodde inte på hotell alls en natt sov vi i bilen sen tälta vi 2 nätter bilen sov jag som en stock i men inte i tältet märkligt det där.

Är 2010 vårt år
Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3