• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Diorlover

den jag köpte kostade 600 är en bebesound.. men angelsound är väl typ samma bara annan färg kostar nog 250 på internet. men man skall ej använda dem för mkt har jag hört kan vara skadligt.

• Irma

Lalalong: Tänk vad fort det går! Ser roliga bilder i på hur du går och håller i brösten i ICAs kylrum Jag satt faktiskt och höll i mina bröst på en skumpig buss utan stötdämpning i sommras. Struntade helt i vad folk trodde. Detta var i turkiet, dom måste tänkt "knäpp turist".... Nu när du kommit så långt måste det gå vägen. Men förstår om du är nojjig...

Snigelkatt: Nu jäklar

• icka76

Är det någon som vet hur det är om man har olika blodgrupper, jag menar om den ene är positiv och den andre negativ? Sambon berättade nu att båda hans föräldrar samt hans syter är negativa. Både systern, mamman, en kusin och en annan kusins flickvän har fått ta sprutor innan de blev gravida. Oddsen är ju ganska höga att sambon oxå är negativ, han visste inte och inte hans mamma heller. Jag är positiv. Kusinens flickvän hade fått två mf innan hon fick sprutan och nu är hon i v. 20+. Kan det vara orsaken till mina ma:n?? Vi ska ta upp det med läkaren på måndag, men visst kan det vara en teori. Hoppas att det är så enkelt.

• lottizm

icka: när det gäller blodgrupp sa kan det bli problem om mamman är negativ och pappan positiv, inte tvärtom. men vad jag har fattat sa kan även de som är rh+ ha nagon ovanlig "underfaktor" eller vad det kan tänkas heta, som kan leda till immunisering mot barnets blod. jag har sökt en del pa detta eftersom jag är rh- och min sambo rh+, men vad jag har hittat sa finns inga kända kopplingar mellan blodgrupp och ma. immunisering sker vad jag har fattat senare i grav.

• icka76

Lottizm: Tack, jag läste om det i går. Det var ju synd att den teorin sprack, tyckte det lät enkelt och bra. Men varför ka något var enkelt när det kan vara svårt Då får jag köra vidare på min teori ang. överaktivt immunförsvar istället.

• Lalalong
    Irma skrev 2009-08-10 07:21:45 följande:
    Lalalong: Tänk vad fort det går! Ser roliga bilder i på hur du går och håller i brösten i ICAs kylrum Jag satt faktiskt och höll i mina bröst på en skumpig buss utan stötdämpning i sommras. Struntade helt i vad folk trodde. Detta var i turkiet, dom måste tänkt "knäpp turist".... Nu när du kommit så långt måste det gå vägen. Men förstår om du är nojjig... Snigelkatt: Nu jäklar
    Hehe, ja det är ju lite komiskt att tänka på det...

Är väldigt glad idag. Låg på mage innan och läste och kände _tydligt_ hur det var någon där inne som sparkade och protesterade över att det blev för trångt!! Det MÅSTE ju vara ett gott tecken
  • Irma

Lalalong: Ja vad roligt att känna den! För just nu är du ju jättegravid, det kan ingen ta ifrån dig! Fortsätt njut av det

• Bebislängtan82

Skönt att det verkar gå bra för er flesta här inne.

Själv har jag fortfarande inte fått ngn tid,ska ringa idag och höra hur fan dom tänkt orkar inte vänta längre med att försöka bli gravid,det är nog nu. Kram

Är 2010 vårt år
  • icka76

Jag blir tokig snart. Idag mår jag jätteilla, har mycket molvärk med både hugg och drag samt riktigt ömma bröst. Brösten har t.o.m. växt under veckan. Hatar att känna så här om det är ett ma. Vad jag inte förstår är hur symtomen kan öka om det inte fanns något foster, det fanns ju inte ens någon tydlig fosterhinna eller livmoder enligt läkaren och det är väl livmodern och det som producerar grav.hormoner, eller har jag helt fel? Har även växt över magen känner jag för byxorna stramar. Jag vågar ju inte hoppas ifall det är kört, men magkänslan säger inte att det är det så jag vet inte vad jag ska tro. Jag både vill och inte vill att det ska bli måndag. Om jag inte vet något kan jag fortsätta vara gravid och tro att allt är bra, men klart jag måste veta så jag kan få ut det och börja om. Börjar bli mer och mer rädd för mola.

Det här med att göra och vänta barn är inte kul alls, bara en massa oro, ångest och tårar. Jag ska väl inte klaga för det har ju tagit sig förhållandevis snabbt båda gångern. Första gången krävdes det 4 ägglossningar med pergo innan pluss, denna gången 3. Åt en kur utan äl så på sammanlagt 8 pergokurer så har jag plussat 2 gånger, men det är ju sen problemen börjar Som ni "hör" är jag ganska deppig idag.

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3