• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • Irma

Hej!

Lottizm: Om man på ett MA ser att den är större än vecka 6 så borde ju hjärtat ha börjat slå, rent teoretiskt. Jag har haft likadant. MA och aldrig sett hjärtat. Förutom nu sist då. Klart det är positivt att få se hjärtat slå! Ett steg år rätt håll

Bebislängtan: Jäkla skitmens då

Snigelkatt: Shit vilken viktnedgång! Vad duktig du är som håller så strikt på kosten. Jag kör den hårda metoden istället = mer svettig motion. Jag är för glad i allt som är gott Kul att börja jobba idag? Jag är på jobbet, känns döden!

Me81: Nej vad tråkigt

• lottizm

irma: egentligen har jag ingen aning om när fostret dog sist, det syntes bara en skugga inne i hinnsäcken så läkaren kunde inte säga när det hade dött. gissar bara själv på att det var runt v.8 för det var då symtomen försvann, men det kan ju ha varit tidigare. hur som helst så är det väl bara att hoppas att allt går bra den här gången.

bebislängtan: verkligen dåligt att du behöver vänta så länge på operationstid... skandal.

me81: tråkigt att det inte blev något, håller tummarna för att ni lyckas denna månaden.

• Irma

Lottizm: Klart det är denna gången det ska gå! Det bestämmer vi nu! Och jag ska hålla tummarna så hårt!

• Bebislängtan82

Tycker oxå det är sjukt dåligt att jag ska behöva vänta såhär länge. Snart 6 mån har bebisverkstan legat på hyllan och vi börjar bli otåliga pga vårt förflutna och vår "otur". Jag hoppas på att få tiden nu i augusti alltså annars ska dom får höra ett och annat

Är 2010 vårt år
  • Anatea

Hej hej!

Idag har jag ringt till Ultraljudsavdelningen på sjukhuset och bokat tid för RUL. Så om ca 2 veckor kommer vi att få se så allt fortfarande står rätt till.

Har varit lite fundersam angående om fostret verkligen växer som den ska.

Detta pga att jag fick BF 14 januari (min egen och min mammas födelsedag förresten) och den BF är efter senaste VUL där de mätte fostret och fastställde graviditetens längd.
    Men om det nu ska stämma så har jag faktiskt lyckats att få ett plus på stickan bara 2 dagar efter befruktning.

Jaja, får se om jag blir flyttad efter UL.

Har skaffat mig ett Angelsound för att slippa ångesten som kommer smygande ibland. men har bara använt den 3 gånger, så det känns bra.
    Nu känner jag små, små sprattel i magen varje dag, och det räcker som bekräftelse för att allt är bra.

Hoppas allt är fint med er andra!

• icka76

Hej!
    Får man vara med här?

Hade ett ma i v.11 i januari. Väntade då tvillingar. Såg deras hjärtan slå i v.8+0 men vid VUL i v.11 visade det sig att dessa hade slutat slå i v8+5 ca. Den 10/7 plussade jag igen, allt har flytit på perfekt med tydliga gravsymtom fram tills igår då jag fick en blödning. Efter 7 timmar på SUs gynakut så visade det att inne i livmodern fanns bara en skugga, inga tydliga konturer på fostersäck utan bara något som såg ut som ett klöver med lite mörkare prickar i. Enligt senaste mens och äl så skulle jag vara i v.8+0. Ska tillbaka för VUL 17/8 men hur stor är chansen att det ska vara nått då. Alla symtomen är kvar, tuttarna ömmar t.o.m. mer idag än igår. Hade iofs alla symtom kvar tills ca en vecka efter skrapningen sist med tvillingarna. Är det verkligen vanligt att man kan vara flera veckor kortare gången än man tror? Även om man vet när man hade äl och när man plussade?

Min teori är att det bildas proppar för kroppen stöter inte bort fostrena vilket den borde göra om det hade varit något fel på dem eller om man blir "allergisk" mot dem. Eller har jag fel i mina tankegångar?

Många frågor, men ni som är här inne verkar vara erfarna.

• Anatea

Hej Icka!

Beklagar dina MA, vet precis hur det känns.

Angående dna frågor om vad som kan synas på ett senare VUL har jag ingen aning om, men borde det inte synas ett pickande hjärta på VUL i v.8?

Visserligen har jag i denna graviditet varit inne på VUL i vad jag trodde v.7 men då syntes ingenting, inte förrän vad jag trodde var v.9 såg vi med säkerhet att hjärtat slog, och då mätte läkaren graviditetens längd till ungefär v.7 istället, så visst kan det växa olika i början.

Din teori ang. proppar kanske kan stämma, vet faktiskt inte, har själv haft både missfall och MA och varför inte kroppen stöter ut ´graviditeten fick jag inget svar på.
    Men håller tummar och tår för att du får positivt besked vid ditt nästa VUL.

• icka76

Irma: Jag behandlas med pergotime p.g.a. att jag har PCO och så jag tempar även varje månad och vet nästan exakt när jag haft äl. Visst hoppas jag fortfarande att det skulle vara för tidigt men det fanns inte ens någon tydlig fostersäck och jag plussade 10/7 så chansen är väl tyvärr inte så stor. Jag ska diskutera fragmin med läkaren när jag ska dit den 17e om han inte vill skriva ut det så kommer jag att självmedicinera albyl minor vid nästa graviditet.

• Irma

Icka: jaha, okej då har du ju stenkoll på ÄL.

Det är inte kul att gå och vänta in nästa VUL om man misstänker att det är skit Men man har ju alltid ett litet hopp som lever kvar, innan man får den sista domen. Hoppas du får fragmin av läkaren.

Såg att du skrev att du gått på SU. Har du hittat någon bra läkare där som är insatt i missfallsproblematik?

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3