• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3

Då var det dags för ännu en tråd. Tycker tiden går oehört snabbt.

Några har redan plussat men dom verkar inte skriva i tråden mer,tyvärr men vi som fortsätter kämpar följs åt här.

Här skriver vi om alla våra problem,om utredningar,ägglossningar och allt som hör till.

Alla är välkommna {#lang_emotions_flower}

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3
  • icka76

Irma: Nej, jag har ju bara haft ett ma tidigare och då säger ju alla läkare att det bara är otur och att även två ma/mf bara är otur/slump. Jag hoppas att han jag ska till nu lyssnar på vad jag har att säga och tar det på allvar, det sista jag vill höra nu är att två ma är normalt.

Jag har läst en massa nu ang. mf/ma och på ett ställe läste jag att om man haft ett ma med foster och ett utan synligt foster så är det nästan alltid nått immunologiskt bakom. Vet att jag har ett överaktivt immunförsvar sedan tidigare då jag reagerar med allergiska symtom lätt. Har inte haft en tanke på att detta kan orsaka mf/ma förens nu. Är det någon av er andra som har samma problem?

• Irma

Icka: Jag har gjort min missfallsutredning på SU. Den läkaren jag fick träffa var inte intresserad av dethär med upprepade missfall. Jag fick ta kromosomprov, flera koagulationsprover och på köldkörtel. Inte mycket att hänga i granen med andra ord... han ville inte alls ta prover som har med immunologi att göra. Jag har nu haft mitt fjärde MA (behandlat med ASA och progesteron)) och ska tillbaka till en annan läkare på SU. Hoppas denne läkaren är lite mer intresserad...

vet inte om det har med immunologi att göra om man först ser foster och sen inte?
    Någon annan kanske vet?

• Diorlover

Ingen här som lyckats med graviditeten? gick sj in i v 17 men fortfarande orolig.

• lottizm

diorlover: hoppas att jag kommer att lyckas... är i v.11 och nu och har nytt vul om 2 veckor. väldigt orolig men det går ju inte att göra så mycket mer än att vänta...

icka: välkommen hit. intressant det där du hade läst om immunologiska problem. tyvärr kan jag inget själv. har du länken till den texten? nu har jag bara haft ett ma (och ett tidigt mf) men då fanns inget tydligt foster, bara en skugga.

• Diorlover

Jo visst är det jobbigt att vänta. har inte kännt ngn buff på en vecka nu typ orolig. ville prova mitt angelsound men hunden hade tuggat av hrlurarna så måste köpa nya men itne många ställen som säljer med stora pluggar.. får se om jag orkar leta ida.

• icka76

lottizm: Nej tyvärr, läste det i en tråd här på fl men kommer inte ihåg vilken. Känns som om jag plöjt igenom allt som finns om mf/ma nu. Ju mer jag läser ju mer övertygad är jag om att det är p.g.a. av proppar som min ma kom. Jag har sedan tidigare ett överaktivt immunförsvar med högt antal vita blodkroppar, reagerar även stark genom allergiska symtom på vad som helst egentligen utan att vara allergisk mot något. Ska tvinga läkaren att lyssna på mig närsta gång jag ska dit, gör han inte det så söker jag mig till en privat läkare.

• Anatea

Diorlover

För mig har det gått bra hittills! Går in i v.18 idag.

• Diorlover

Anatea: Vad skönt. Kände ida första sparken :D var så orolig något var fel. då ska ni ha en vecka innan oss. gick sj in i vecka 17 idag.

• Lalalong

Jag gick in i vecka 17 igår och är sjukt orolig. Insåg idag att jag inte kommer våga gå på Ultraljudet om två veckor.... Jag är livrädd att det har dött tidigare och ligger kvar där.
    Känner någon konstig oro i hela kroppen att allt inte är som det ska.
    Får med jämna mellanrum "hugg" i magen... gör skitont, så jag, rent reflexmässigt, kniper ihop ögonen och kippar efter andan.
    Men det går över fort.
    Samtidigt har jag ju kvar något gravsymptom. Jag kan t.ex. inte gå i kylrummet på ICA. Det gör så in i helvetes ont i brösten så jag skulle behöva gå och hålla på dem för att de ska få lite värme... men det ser ju lite suspekt ut
    Jag har foglossning också, och får väl kallas ett symptom på att man är gravid ändå.
    Ja... jag vet inte, men orolig är jag.
    Vad kostar en Angelsound?

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt. Part 3