• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

Jag o Alice har gjort en kladdkaka som står på svalning, den ska serveras med grädde o jordgubbar, hallon o björnbär. Alice måste smaka ett bär om hon vill ha kladdkaka, så hon ska tänka på vilket bär hon ska prova...

• Kazeer

I samma ögonblick som mina föräldrar steg in genom dörren strax efter tolv, började det regna. Nu har det åskat och hällregnat i en dryg timme. Stella ligger inne på toaletten och är i upplösningstillstånd.

Vi har ätit lunch. Gustav vägrade dricka sin äppeljuice ur något annat än ett snapsglas

Jag ligger i soffan och vilar. Mitt huvud håller på att explodera.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell

Har varit till centrum och handlat. Köpte svenska jordgubbar, 40:-.
    Nu står potatisen med dill och kokar. Sen blir det mattjessill för mig och köttbullar för Belle. Under tiden ska vi se om det går att flyga drake. Bäst att vi skyndar oss för det ser ut som om det börjar regna när som helst

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-06-19 11:38:11 följande:
    Ser ut som om vi kanske åker till Riga istället
    Syrran var till Riga i våras, det var jättevackert men hon var grymt besviken på servicen i butiker/cafeer/restauranger - den var lika med noll
    De som jobbade i affärerna var totalt ointresserade av att sälja något Hon var där en dag och hade växlat in lite så hon skulle kunna handla, de pengarna fick hon shoppa för på taxfreen
    Men som sagt, staden var superfin
  • S vali s

Här regnade det på fm men nu är himlen ljus o fin och solen glimtar fram emellanåt

Vi ha rprecis ätit lunch-middag bestående av sill, lax, färsk potatis, skagenröra, kokt ägg och färska räkor

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-19 14:46:54 följande:
    Här regnade det på fm men nu är himlen ljus o fin och solen glimtar fram emellanåt Vi ha rprecis ätit lunch-middag bestående av sill, lax, färsk potatis, skagenröra, kokt ägg och färska räkor
    Det låter gott.
    Jag ska slänga ihop något med lax tills i kväll... jag har lax, sparris, spenat o zucchini, funderar på att lägga allt i samma form i ugnen, med lite citron o olivolja på, färskpotatis o nån slags vitvin- o kaviarsås till. Det borde funka.
  • Kibell

Här sitter jag i min ensamhet. Belle är ute och leker med barnen på gården.

S vali s skrev 2009-06-19 14:44:21 följande:
    Syrran var till Riga i våras, det var jättevackert men hon var grymt besviken på servicen i butiker/cafeer/restauranger - den var lika med noll De som jobbade i affärerna var totalt ointresserade av att sälja något Hon var där en dag och hade växlat in lite så hon skulle kunna handla, de pengarna fick hon shoppa för på taxfreen Men som sagt, staden var superfin
    Vi får se den fina staden då och strunta i att handla. När vu var till tallin förra sommaren så handlade jag inget där utan det var kul att få komma till något annorlunda och se.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

Låter gott

Kibell skrev 2009-06-19 15:07:27 följande:
    Här sitter jag i min ensamhet. Belle är ute och leker med barnen på gården. Vi får se den fina staden då och strunta i att handla. När vu var till tallin förra sommaren så handlade jag inget där utan det var kul att få komma till något annorlunda och se.
    Precis, det är kul att komma iväg och se något nytt.
  • S vali s

Sitter här i min ensamhet, Paul o Linn äör ute på promenad.
    Jag ska strax åka till jobbet vilket känns helt ok, det är ju bara 4 1/2 timme samt att jag vet att min kväll blir lugn o fin - arbetstiden består till 70% av bilåkning

• Kibell

Jag har ont i huvudet och skulle vilja gå och lägga mig men det kan jag inte göra när Belle är ute.

♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13