• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Nu har jag varit och klippt topparna. Omkring 8 cm behövde trimmas bort. Nu håller vi på att göra oss i ordning för att åka till Bokskogen. Mats ska bara köra en sväng till återvinningsstationen och tömma bilen på alla kartonger. Stella och barnvagnen måste ju få plats.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-23 10:34:47 följande:
    Nu har jag varit och klippt topparna. Omkring 8 cm behövde trimmas bort. Nu håller vi på att göra oss i ordning för att åka till Bokskogen. Mats ska bara köra en sväng till återvinningsstationen och tömma bilen på alla kartonger. Stella och barnvagnen måste ju få plats.

Jag har precis burit ut x antal kassar med skräp till återvinningen, ska ta det på väg till dagis sen
  • Heisan

Jag har en tvättkatastrof-min torktumlare har lagt av, fast med tanke på att den säkert gått i genomsnitt 5 timmar/dag i över 2 år, så var det kanske väntat...

Andra katastrofer av olika slag har även drabbat mig, mest ekonomiska så egentligen kanske de inte ska klassas som sådana.. Men nu går jag o drar ett täcke över huvudet....

• MRSVi
    Heisan skrev 2009-06-23 11:07:35 följande:
    Jag har en tvättkatastrof-min torktumlare har lagt av, fast med tanke på att den säkert gått i genomsnitt 5 timmar/dag i över 2 år, så var det kanske väntat...Andra katastrofer av olika slag har även drabbat mig, mest ekonomiska så egentligen kanske de inte ska klassas som sådana.. Men nu går jag o drar ett täcke över huvudet....
    Regnar det?
    Jag har haft tur, o kan hänga tvätten på tork ute, hoppas ni får lite bättre väder i Sverige snart också.
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-23 11:07:35 följande:
    Jag har en tvättkatastrof-min torktumlare har lagt av, fast med tanke på att den säkert gått i genomsnitt 5 timmar/dag i över 2 år, så var det kanske väntat...Andra katastrofer av olika slag har även drabbat mig, mest ekonomiska så egentligen kanske de inte ska klassas som sådana.. Men nu går jag o drar ett täcke över huvudet....
    Låter jobbigt

MrsV: Har ni varit hos frisören Gick det bra
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-23 13:57:03 följande:
    Låter jobbigt MrsV: Har ni varit hos frisören Gick det bra
    Inte förrän Anton slutar skolan, det är egentligen han som behöver klippa sig... men vi klämmer in Alice samtidigt, o jämnar ut spretet lite. Anton har berättat för henne att man får en klubba där efteråt, så jag utgår ifrån att det kommer att gå bra!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 14:02:41 följande:
    Inte förrän Anton slutar skolan, det är egentligen han som behöver klippa sig... men vi klämmer in Alice samtidigt, o jämnar ut spretet lite. Anton har berättat för henne att man får en klubba där efteråt, så jag utgår ifrån att det kommer att gå bra!
    Aha, mutor är bra
  • S vali s
    S vali s skrev 2009-06-23 14:05:21 följande:
    Aha, mutor är bra
    Skulle ju tillägga att Linns "spret" blev väldigt mycke mindre "spret" när vi började klippa henne
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-23 14:05:58 följande:
    Skulle ju tillägga att Linns "spret" blev väldigt mycke mindre "spret" när vi började klippa henne
    Det är fler som sagt det, men jag har ändå velat vänta tills det blev tillräckligt att klippa av för att kunna behålla en lock!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 14:20:32 följande:
    Det är fler som sagt det, men jag har ändå velat vänta tills det blev tillräckligt att klippa av för att kunna behålla en lock!
    Vi väntade ju rätt länge med att klippa Linn första gången
    Vem vet, hon kanske hade fått "ordentligt" hår även utan "spretsaneringen"
    Hur som helst så är jag mkt nöjd med att vi tar henne till en frisör istället för att hacka med saxen hemma
Svar på tråden Kärringmaffian del 13