• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-23 22:37:51 följande:
    Jag ska hälsa honom det...... eller, vid närmare eftertanke ska jag be honom hålla ett öga på dig
    Blir en ordentlig festival, jag har ju sonen och hans kompis med mig
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-23 23:09:22 följande:
    Blir en ordentlig festival, jag har ju sonen och hans kompis med mig
    *pust*
    Känner mig genast lugnare
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-23 23:12:04 följande:
    *pust*Känner mig genast lugnare
    Skönt för dig
    Nu dags för lite sömn, i min EGEN säng, ska bli underbart, en vecka sen jag sov i den sist!!
  • MRSVi
    Kibell skrev 2009-06-23 23:08:23 följande:
     Ja jo frukt äter hon men igår sa hon helt plötsligt att hon inte tycker om det längre Unge! Idag åt hon vattenmelon. Mest vatten men ändå. Frukt älsakr hon men vet inte varför hon inte vill helt plötsligt. Men ska test på spett.Hur rostar man paprikor? Aldrig gjort.Tack för dina tips Mrs V
    Skär dem i bitar o lägg i en form med olivolja, o lite kryddor, rör om , in i ugnen... runt 200, kanske, typ 15 minute...beroende på ugn, rör om lite då o då. Lök, vitlök o färsk timjan, eller oregano i också förstås. Eller torkade örtkryddor. Man kan även ha i zucchini, aubergine, sötpotatis... o istället för att mixa servera som de är med couscous smaksatt med paprikapulver, spiskummin, mald coriander, kanel, russin, torkade aprikoser o mandelspån.
  • Kibell

Ja här har det med blivit dags att sova. Har lite sovmorgon imorgon som tur är

♥Älskar min Isabelle♥
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:16:22 följande:
    Skär dem i bitar o lägg i en form med olivolja, o lite kryddor, rör om , in i ugnen... runt 200, kanske, typ 15 minute...beroende på ugn, rör om lite då o då. Lök, vitlök o färsk timjan, eller oregano i också förstås. Eller torkade örtkryddor. Man kan även ha i zucchini, aubergine, sötpotatis... o istället för att mixa servera som de är med couscous smaksatt med paprikapulver, spiskummin, mald coriander, kanel, russin, torkade aprikoser o mandelspån.
    Det ska jag testa
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

Ngn som varit på Furuvik
    Sist jag var där var för sådär en femton år sedan
    Kollade deras hemsida och... 160:- per vuxen o 125:- för Linn och sen ska man ha åkband till det... Känns lite saftigt, vad jag minns så var det inte en så stor park... *svamlar vidare*

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-23 23:32:48 följande:
    Ngn som varit på Furuvik Sist jag var där var för sådär en femton år sedan Kollade deras hemsida och... 160:- per vuxen o 125:- för Linn och sen ska man ha åkband till det... Känns lite saftigt, vad jag minns så var det inte en så stor park... *svamlar vidare*
    Jag har aldrig varit där, men det låter dyrt. Äventyrsbadet i Uppsala då?
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:35:11 följande:
    Jag har aldrig varit där, men det låter dyrt. Äventyrsbadet i Uppsala då?
    Äventyrsbad går fetbort, Paul gillar inte att bada - får närr o jämt med honom till stranden
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-23 23:40:25 följande:
    Äventyrsbad går fetbort, Paul gillar inte att bada - får närr o jämt med honom till stranden
    Lasse Åbergs Disneymuseum i Bålsta?
Svar på tråden Kärringmaffian del 13