• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • modestyonly

jag brukar klippa Oscar, men nu är jag trött på att klippa ungar, så det blir nog frisören nästa gång!!

• Heisan
    MRSVi skrev 2009-06-23 13:31:21 följande:
    Regnar det? Jag har haft tur, o kan hänga tvätten på tork ute, hoppas ni får lite bättre väder i Sverige snart också.
    Kläderna är impregnerade i hundhår så att inte torktumla är superäckligt, men jag har varit duktig o skakat o hängt idag...
  • Mokiia 2006

Hejsvejs, här var vi haft en underbar dag på stranden. Nu har vi legat och slappat ett par timmar och Alex sover. Jaa jag vet att han troligen kommer vara vaken hela kvällen men det är det välkommen paus just nu.

Alex har gått hos hårfrissan sen första gången

• Kazeer

God kväll!

Den här dagen har rasslat förbi i ett vansinnigt tempo. Vi gav oss iväg hemifrån strax efter elva, stannade till i Lund för att äta lunch och fortsatte sedan till Bokskogen (Torup i Svedala kommun). Där gick vi Dansbanestigen, som är ca 2,3 km lång (eller kort). Gustav gick drygt halva vägen, sen ville han sitta i vagnen. Vi gick förbi en damm där det fanns massor av grodor som kväkte. Jag misstänker att de flesta semesterlediga männsikor idag var på stranden. I Bokskogen var de i alla fall inte .

När vi kom hem, lekte Gustav med trädgårdsslangen en stund och sedan åkte vi till CityGross för att handla. Nu är det nedräkning inför sänggåendet som gäller.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Gustav har tränat på att se skillnad på traktorer, lastbilar och bussar.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi

Friseringen gick bra, Alice satt alldeles stilla, tyst, o storögd.

I dag åt hon dessutom nästan upp sin middag.

• S vali s

Go kväll

Jag är så nördig att jag sitter o spanar på "Allsång på Skansen"
    Et välkommet avbrott efter en rätt intensiv o tröttsam em, jag har världens goaste unge, hon har varit på ett strålande humör hela em men... ja hon har varit rätt intensiv, munnen har gått i ett och behovet på uppmärksamhet 100% - kort sagt sen klockan tre har det varit Linn o jag och ingen tid till annat och äöven om det inte är helt PK så erkänner jag att jag är rätt less på alla dessa "varför" frågor, ja så trött på dom att jag opedagogiskt till slut bad henne att vara tyst, att jag helt enkelt inte orkade svara på en enda fråga till
    När varje varje svar följs av ett varför o frågorna pågår i evigheter så.... ja, till slut blev jag helt stressad över att inte få en enda sekunds tystnad

Jag vet det är ett icek problem och jordens "I-landsvarning" men vad sjutton ibland kan även små problem kännas som värsta mardrömen

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-23 20:16:32 följande:
    Go kväll Jag är så nördig att jag sitter o spanar på "Allsång på Skansen" Et välkommet avbrott efter en rätt intensiv o tröttsam em, jag har världens goaste unge, hon har varit på ett strålande humör hela em men... ja hon har varit rätt intensiv, munnen har gått i ett och behovet på uppmärksamhet 100% - kort sagt sen klockan tre har det varit Linn o jag och ingen tid till annat och äöven om det inte är helt PK så erkänner jag att jag är rätt less på alla dessa "varför" frågor, ja så trött på dom att jag opedagogiskt till slut bad henne att vara tyst, att jag helt enkelt inte orkade svara på en enda fråga till När varje varje svar följs av ett varför o frågorna pågår i evigheter så.... ja, till slut blev jag helt stressad över att inte få en enda sekunds tystnad Jag vet det är ett icek problem och jordens "I-landsvarning" men vad sjutton ibland kan även små problem kännas som värsta mardrömen
    Sover hon nu?
  • S vali s

Förutom Heisans torktummelshaveri så låter det som om alla haft en bra dag idag

MrsV: Skönt att klippningen gick bra

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 20:17:40 följande:
    Sover hon nu?
    Paul har tagit nattningen ikväll, hon sover inte....
Svar på tråden Kärringmaffian del 13