Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
jag brukar klippa Oscar, men nu är jag trött på att klippa ungar, så det blir nog frisören nästa gång!!
Hejsvejs, här var vi haft en underbar dag på stranden. Nu har vi legat och slappat ett par timmar och Alex sover. Jaa jag vet att han troligen kommer vara vaken hela kvällen men det är det välkommen paus just nu.
Alex har gått hos hårfrissan sen första gången
God kväll!
Den här dagen har rasslat förbi i ett vansinnigt tempo. Vi gav oss iväg hemifrån strax efter elva, stannade till i Lund för att äta lunch och fortsatte sedan till Bokskogen (Torup i Svedala kommun). Där gick vi Dansbanestigen, som är ca 2,3 km lång (eller kort). Gustav gick drygt halva vägen, sen ville han sitta i vagnen. Vi gick förbi en damm där det fanns massor av grodor som kväkte. Jag misstänker att de flesta semesterlediga männsikor idag var på stranden. I Bokskogen var de i alla fall inte
.
När vi kom hem, lekte Gustav med trädgårdsslangen en stund och sedan åkte vi till CityGross för att handla. Nu är det nedräkning inför sänggåendet som gäller.
Gustav har tränat på att se skillnad på traktorer, lastbilar och bussar.
Friseringen gick bra, Alice satt alldeles stilla, tyst, o storögd.
I dag åt hon dessutom nästan upp sin middag.
Go kväll
Jag är så nördig att jag sitter o spanar på "Allsång på Skansen"
Et välkommet avbrott efter en rätt intensiv o tröttsam em, jag har världens goaste unge, hon har varit på ett strålande humör hela em men... ja hon har varit rätt intensiv, munnen har gått i ett och behovet på uppmärksamhet 100% - kort sagt sen klockan tre har det varit Linn o jag och ingen tid till annat och äöven om det inte är helt PK så erkänner jag att jag är rätt less på alla dessa "varför" frågor, ja så trött på dom att jag opedagogiskt till slut bad henne att vara tyst, att jag helt enkelt inte orkade svara på en enda fråga till
När varje varje svar följs av ett varför o frågorna pågår i evigheter så.... ja, till slut blev jag helt stressad över att inte få en enda sekunds tystnad
Jag vet det är ett icek problem och jordens "I-landsvarning" men vad sjutton ibland kan även små problem kännas som värsta mardrömen ![]()
Förutom Heisans torktummelshaveri så låter det som om alla haft en bra dag idag
MrsV: Skönt att klippningen gick bra ![]()