• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s

På torsdag drar Joakim till Göteborg o Metal Town så då blir vi bara den lilla familjen i ett par dagar

Till helgen ska det ju bli fint väder så vi funderar på att hitta på nåt´- Skansen, Eskistuna Parken eller Furuvik

• Kazeer

Gustav blev skrämd av en fladdrande rullgardin, när han skulle somna. Han blev helt hysteriskt rädd . Nu sitter han i soffan med kudde och gosegorilla och kollar på "Morden i Midsomer".

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell

God kväll!
    Här har också setts Allsång på Skansen. Mycket bättre än Lotta på Liseberg
    Besöket hos doktorn gick bra. Proven som togs var bra. Troligtvis kan det bero på virusinfektion då hon är lite snuvig. Doktorn sa att det var viktig att äta bra, grönsaker, frukt och dricka. Jag kan vara lite slarvig med grönsaker till Belle Men 5 av 7 middagar serveras någon form av grönsaker. Dock är väl inte alla lika nyttiga som t ex gurka. Belle är inte heller så förtjust i alla grönsaker. Det som går hem är tomat, gurka och morötter. När hon var liten älsjade hon broccoli, dock inte längre Så vi gick till apoteket efter dagis och inhandlade multivitaminer. Det var Belle själv som ville ha. Idag sen jag hämtade henne har hon inte sagt nåt om huvudet, jag har heller inte frågat. När doktorn könde och klämde så sa hon att det inte gjorde ont heller. Men det känns bra att ha kollat upp henne. Nu är det dags att se om hon somnat i soffan.
    Inser att vi kommer missa 3 st Allsång på raken från nästa vecka

S vali s skrev 2009-06-23 20:16:32 följande:
    Go kväll Jag är så nördig att jag sitter o spanar på "Allsång på Skansen" Et välkommet avbrott efter en rätt intensiv o tröttsam em, jag har världens goaste unge, hon har varit på ett strålande humör hela em men... ja hon har varit rätt intensiv, munnen har gått i ett och behovet på uppmärksamhet 100% - kort sagt sen klockan tre har det varit Linn o jag och ingen tid till annat och äöven om det inte är helt PK så erkänner jag att jag är rätt less på alla dessa "varför" frågor, ja så trött på dom att jag opedagogiskt till slut bad henne att vara tyst, att jag helt enkelt inte orkade svara på en enda fråga till När varje varje svar följs av ett varför o frågorna pågår i evigheter så.... ja, till slut blev jag helt stressad över att inte få en enda sekunds tystnad Jag vet det är ett icek problem och jordens "I-landsvarning" men vad sjutton ibland kan även små problem kännas som värsta mardrömen
    Känner så väl igen det där. Tillslut orkar man inte
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s

kibell:Skönt att ha fått det uppkollat, då känner man sig lite tryggare
    Jag såg inte Lotte Engberg igår men Allsången på Skansen var som vanligt - trevlig underhållning

kazeer: Morden i Midsommer är uitmärkt kvällsunderhållning när man blivit skrämd av en rullgardin

• Kazeer

"Morden i Midsommer" är nu utbytta mot fotboll.

Jag trodde att Gustav skulle prata sår i mina öron, när vi åkte till Bokskogen idag

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-23 21:26:13 följande:
    "Morden i Midsommer" är nu utbytta mot fotboll.Jag trodde att Gustav skulle prata sår i mina öron, när vi åkte till Bokskogen idag
    Känner igen det där med sår i öronen
  • Kazeer

På åkrarna i närheten skjuts det knallskott för att skrämma bort fåglarna. Det har pågått i ett par veckor nu och Stella blir alltmer stressad. Mats mamma har sagt att Stella gärna får komma och bo hos henne i sommar så Mats ringde till henne nu i kväll för att tacka ja till det erbjudandet.

I morgon eftermiddag tar Mats med sig Gustav och Stella och styr kosan mot Jönköping. Jisses, vad huset kommer att bli tomt. Han och Gustav kommer inte hem förrän på fredag.

• MRSVi
    Kibell skrev 2009-06-23 21:13:20 följande:
    God kväll!Här har också setts Allsång på Skansen. Mycket bättre än Lotta på Liseberg Besöket hos doktorn gick bra. Proven som togs var bra. Troligtvis kan det bero på virusinfektion då hon är lite snuvig. Doktorn sa att det var viktig att äta bra, grönsaker, frukt och dricka. Jag kan vara lite slarvig med grönsaker till Belle Men 5 av 7 middagar serveras någon form av grönsaker. Dock är väl inte alla lika nyttiga som t ex gurka. Belle är inte heller så förtjust i alla grönsaker. Det som går hem är tomat, gurka och morötter. När hon var liten älsjade hon broccoli, dock inte längre Så vi gick till apoteket efter dagis och inhandlade multivitaminer. Det var Belle själv som ville ha. Idag sen jag hämtade henne har hon inte sagt nåt om huvudet, jag har heller inte frågat. När doktorn könde och klämde så sa hon att det inte gjorde ont heller. Men det känns bra att ha kollat upp henne. Nu är det dags att se om hon somnat i soffan.Inser att vi kommer missa 3 st Allsång på raken från nästa vecka Känner så väl igen det där. Tillslut orkar man inte
    Skönt att få det kollat. Har du provat grönsaker i andra former, tex grönsaksbiffar, eller finhackade grönsaker i pasta, eller paj?
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:02:48 följande:
    På åkrarna i närheten skjuts det knallskott för att skrämma bort fåglarna. Det har pågått i ett par veckor nu och Stella blir alltmer stressad. Mats mamma har sagt att Stella gärna får komma och bo hos henne i sommar så Mats ringde till henne nu i kväll för att tacka ja till det erbjudandet.I morgon eftermiddag tar Mats med sig Gustav och Stella och styr kosan mot Jönköping. Jisses, vad huset kommer att bli tomt. Han och Gustav kommer inte hem förrän på fredag.
    Vad är det för fel på fågelskrämmor, eller plastugglor?
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:02:48 följande:
    På åkrarna i närheten skjuts det knallskott för att skrämma bort fåglarna. Det har pågått i ett par veckor nu och Stella blir alltmer stressad. Mats mamma har sagt att Stella gärna får komma och bo hos henne i sommar så Mats ringde till henne nu i kväll för att tacka ja till det erbjudandet.I morgon eftermiddag tar Mats med sig Gustav och Stella och styr kosan mot Jönköping. Jisses, vad huset kommer att bli tomt. Han och Gustav kommer inte hem förrän på fredag.
    Oj, vad många böcker du kan läsa! O en massa surt godis bara till dig själv! O tonfisk!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13