Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
På torsdag drar Joakim till Göteborg o Metal Town så då blir vi bara den lilla familjen i ett par dagar
Till helgen ska det ju bli fint väder så vi funderar på att hitta på nåt´- Skansen, Eskistuna Parken eller Furuvik ![]()
Gustav blev skrämd av en fladdrande rullgardin, när han skulle somna. Han blev helt hysteriskt rädd
. Nu sitter han i soffan med kudde och gosegorilla och kollar på "Morden i Midsomer".
God kväll!
Här har också setts Allsång på Skansen. Mycket bättre än Lotta på Liseberg
Besöket hos doktorn gick bra. Proven som togs var bra. Troligtvis kan det bero på virusinfektion då hon är lite snuvig. Doktorn sa att det var viktig att äta bra, grönsaker, frukt och dricka. Jag kan vara lite slarvig med grönsaker till Belle
Men 5 av 7 middagar serveras någon form av grönsaker. Dock är väl inte alla lika nyttiga som t ex gurka. Belle är inte heller så förtjust i alla grönsaker. Det som går hem är tomat, gurka och morötter. När hon var liten älsjade hon broccoli, dock inte längre
Så vi gick till apoteket efter dagis och inhandlade multivitaminer. Det var Belle själv som ville ha. Idag sen jag hämtade henne har hon inte sagt nåt om huvudet, jag har heller inte frågat. När doktorn könde och klämde så sa hon att det inte gjorde ont heller. Men det känns bra att ha kollat upp henne. Nu är det dags att se om hon somnat i soffan.
Inser att vi kommer missa 3 st Allsång på raken från nästa vecka ![]()
kibell:Skönt att ha fått det uppkollat, då känner man sig lite tryggare
Jag såg inte Lotte Engberg igår men Allsången på Skansen var som vanligt - trevlig underhållning
kazeer: Morden i Midsommer är uitmärkt kvällsunderhållning när man blivit skrämd av en rullgardin ![]()
"Morden i Midsommer" är nu utbytta mot fotboll.
Jag trodde att Gustav skulle prata sår i mina öron, när vi åkte till Bokskogen idag ![]()
På åkrarna i närheten skjuts det knallskott för att skrämma bort fåglarna. Det har pågått i ett par veckor nu och Stella blir alltmer stressad. Mats mamma har sagt att Stella gärna får komma och bo hos henne i sommar så Mats ringde till henne nu i kväll för att tacka ja till det erbjudandet.
I morgon eftermiddag tar Mats med sig Gustav och Stella och styr kosan mot Jönköping. Jisses, vad huset kommer att bli tomt. Han och Gustav kommer inte hem förrän på fredag.