• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:02:48 följande:
    På åkrarna i närheten skjuts det knallskott för att skrämma bort fåglarna. Det har pågått i ett par veckor nu och Stella blir alltmer stressad. Mats mamma har sagt att Stella gärna får komma och bo hos henne i sommar så Mats ringde till henne nu i kväll för att tacka ja till det erbjudandet.I morgon eftermiddag tar Mats med sig Gustav och Stella och styr kosan mot Jönköping. Jisses, vad huset kommer att bli tomt. Han och Gustav kommer inte hem förrän på fredag.
    Då kan du passa på att vila, vila, vila
  • Kazeer
    MRSVi skrev 2009-06-23 22:05:47 följande:
    Vad är det för fel på fågelskrämmor, eller plastugglor?
    Det kan man fråga sig...
    MRSVi skrev 2009-06-23 22:06:53 följande:
    Oj, vad många böcker du kan läsa! O en massa surt godis bara till dig själv! O tonfisk!
    Tonfisk ska det bli . Redan i morgon. Läsa ska jag göra. Och skriva brev. Och så ska jag städa - grundligt. Hinner jag, så ska jag baka också.
    S vali s skrev 2009-06-23 22:08:23 följande:
    Då kan du passa på att vila, vila, vila
    Troligtvis kommer latmasken att drabba mig så av alla mina storslagna planer blir det väl bara vila som jag verkligen kommer att göra
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:13:55 följande:
    Det kan man fråga sig... Tonfisk ska det bli . Redan i morgon. Läsa ska jag göra. Och skriva brev. Och så ska jag städa - grundligt. Hinner jag, så ska jag baka också. Troligtvis kommer latmasken att drabba mig så av alla mina storslagna planer blir det väl bara vila som jag verkligen kommer att göra
    Jag vet vad jag skulle göra om jag var solo ngr dagar.... Jag skulle ta´t lungt i typ två timmaqr sen skulle jag storstäda huset, tvätta, stryka.... kort sagt jag skulle bli rastlös
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-06-23 22:18:42 följande:
    Jag vet vad jag skulle göra om jag var solo ngr dagar.... Jag skulle ta´t lungt i typ två timmaqr sen skulle jag storstäda huset, tvätta, stryka.... kort sagt jag skulle bli rastlös
    Rastlös blir jag sällan. Men den här gånge behövs verkligen en storstädning av huset och det är ju onekligen lättare att genomföra den om man inte har en nyfiken och "hjälpsam" 2-åring i hasorna.
  • Kazeer

Förtydligande: Jag har alldeles för mycket latmask i mig för att bli rastlös.

• Kazeer

Gustav underhåller oss med "sång" och "dans" Undrar om han kommer att sova länge i morgon bitti med tanke på hur sent han är uppe idag?

• Heisan

Har varit hos hästen, hon blir så putt när jag kollar hennes tuttar så hon försöker sparka mig, jag har löst det genom att ta en skottkärra o ställa vid hennes bakben... Det funkar..

JAg har sovit alldeles för lite de senaste dagarna..

KIbban bra att kolla upp, Sandra har oxå fått äta vitaminer under en kortare period-fast hon vägrade ta dem innan hon hade fått läsa på burken så att jag inte försökte förgifta henne..

Jagh ar plockat minst 30 vandrande fästingar på Adina o skall strax gå o lägga mig, stiger upp fem för att kolla hästen, vissa nätter åker jag vid 1-2 oxå..*pust*

Svalis-man får tröttna, faktiskt, fast jag måste säga att jag tycker att det är härligt att du låter Linnsan välja kläder själv... Det är trist med föräldrar överlag som inte lyssnar på barnen bara för att de är "små" o prackar på dem sin klädsmak trots att de uttrycker en egen..

• S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-23 22:22:52 följande:
    Förtydligande: Jag har alldeles för mycket latmask i mig för att bli rastlös.
  • Heisan

F*n jag missade Midsomer...

Min dotter är talangfull, hon kan få fram melodier genom att knäppa med naglarna...

• Kazeer

Nu ska vi släcka ner här och gå och lägga oss. God natt & sov gott! Jag kommer nog att orka läsa en halv sida i min bok innan jag somnar.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13