• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Heisan

Nu skall jag sova, klockan ringer tidigt-de andra hästarna muttrar lite surt över att Jetta får komma ut i förväg...

Suss gott alla...

• S vali s
    Heisan skrev 2009-06-23 22:50:52 följande:
    Med en tjej som Linn så gäller det att bara välja strider man vet att man kan vinna o att de verkligen är viktiga...
    Precis
    De senaste gångerna när jag förklarat att idag väljer mama/pappa kläder "därför att" så har hon accepterat det
  • MRSVi
    Heisan skrev 2009-06-23 22:50:52 följande:
    Med en tjej som Linn så gäller det att bara välja strider man vet att man kan vinna o att de verkligen är viktiga...
    Så tycker jag det är med alla barn... åtminstone mina två.
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-06-23 22:44:43 följande:
    Om du gör köttfärssås kan du ju mixa ner grönsaker där.Jag sliter mitt hår med Alice, hon äter INGEN frukt alls, o blir petigare o petigare med maten. Nu odlar ungarna bönor i trädgården, o vi ska plantera körsbärstomater också, jag har en teori om att hon kanske äter det hon odlat själv... hon åt ALLT när hon var liten.
    Ibland river jag i morötter
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi
    Kibell skrev 2009-06-23 23:01:20 följande:
    Ibland river jag i morötter
    Prova, om du har tid, att rosta gula o röda paprikor med vitlök o timjan i ugnen, släng in halverade tomater de sista fem minuterna, mixa sen, o använd det till köttfärssås...
  • MRSVi

Kibban: Äter hon frukt? I så fall kan du ju köra med kiwi, eller papaya, de är båda väldigt höga i vitaminer, har jag för mig... gör spett med bitar av jordgubbar, ananas, mango o kiwi o dippa i chokladsås!

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 22:58:46 följande:
    Så tycker jag det är med alla barn... åtminstone mina två.
    Nu är det visserligen länge sen Anna o Joakim var små men jag har ju deras "dagböcker" som jag skrev när dom var små och anteckningarna där men jag kan inte minnas att dom var så nedrig envisa o bestämda som Linn är
    Alla barn har ju sina perioder och är mer eller m indre envisa/bestämda, kanske var även A o J av den kalibern men det kanske kom i skyumndan pga av annat runt omkring, med två jämnåriga barn funkar det inte att "tänja på gränserna" med ett barn är det lättare att låta envisheten blomma ut o välja striden.... *svamlar*

Har ingen aning om vad jag ville ha sagt egentligen....
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:03:13 följande:
    Prova, om du har tid, att rosta gula o röda paprikor med vitlök o timjan i ugnen, släng in halverade tomater de sista fem minuterna, mixa sen, o använd det till köttfärssås...
    Det skulle man kunna göra, då lär hon ju inte kunna se mycket av grönsakerna
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:03:13 följande:
    Men hallå.man blir ju döhungrig
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-06-23 23:04:57 följande:
    Kibban: Äter hon frukt? I så fall kan du ju köra med kiwi, eller papaya, de är båda väldigt höga i vitaminer, har jag för mig... gör spett med bitar av jordgubbar, ananas, mango o kiwi o dippa i chokladsås!
     Ja jo frukt äter hon men igår sa hon helt plötsligt att hon inte tycker om det längre Unge! Idag åt hon vattenmelon. Mest vatten men ändå. Frukt älsakr hon men vet inte varför hon inte vill helt plötsligt. Men ska test på spett.
    Hur rostar man paprikor? Aldrig gjort.
    Tack för dina tips Mrs V
    ♥Älskar min Isabelle♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13