• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-07 17:39:07 följande:
    På vägen hem stannade jag till vid en djuraffär, jag skulle bara köpa lite mat till kattungen...Kom därifrån 400:- fattigare  Köpte ett kattkoppel för 199:- utan att blinka - kisseungen måste ju få gå ut men kan ju inte släppas första tiden *visslar*Inser att det finns inga som är mer lättlurade än nyblivna föräldrar o djurägare
    Kattkoppel är svinkul. Inte. Utom för de som tycker det är skoj att dra en stel o sur katt på marken efter sig... jag minns att jag provade med Keats, o han hatade det så mycket att han jamade ilsket bara han såg det. Vincent var för tjock, har jag för mig, han såg ut som en sån rullsylta... han tyckte inte heller det var en bra ide. Lycka till!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 17:42:34 följande:
    Kattkoppel är svinkul. Inte. Utom för de som tycker det är skoj att dra en stel o sur katt på marken efter sig... jag minns att jag provade med Keats, o han hatade det så mycket att han jamade ilsket bara han såg det. Vincent var för tjock, har jag för mig, han såg ut som en sån rullsylta... han tyckte inte heller det var en bra ide. Lycka till!
    Jag har lyckats med kattkoppel en gång, men den katten var inte riktigt normal... Jag har inga större förhoppningar att det ska funka, speciellt inte på en kattunge men men... Måste ju prova, iallafall första tiden vill ju inte att Sivan ska rymma iväg det första hon gör
  • MRSVi

Maken fyller år i morgon, så barnen o jag totade ihop en cheesecake med vit choklad o jordgubbar. Jag insåg att jag inte läst receptet så noga innan jag handlade, men det gick att improvisera...

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 21:24:39 följande:
    Maken fyller år i morgon, så barnen o jag totade ihop en cheesecake med vit choklad o jordgubbar. Jag insåg att jag inte läst receptet så noga innan jag handlade, men det gick att improvisera...
    Du är ju snudd på proffs så improviseringen gick säkert förträffligt

Nu har maken o jag varit o ätit en superb middag, maten var kanongod med helhetsbetyget drogs helt klart ner av urusel service
    Vi har ätit där ngr ggr tidigare o då har servicen varit kanon så man blir lätt besviken...
    Nåja, jag inledde med en toast skagen, sen bacon&ostburgare och slutligen äppelcrunch med mariekexglass *mums*
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-07 21:47:22 följande:
    Du är ju snudd på proffs så improviseringen gick säkert förträffligt Nu har maken o jag varit o ätit en superb middag, maten var kanongod med helhetsbetyget drogs helt klart ner av urusel service Vi har ätit där ngr ggr tidigare o då har servicen varit kanon så man blir lätt besviken...Nåja, jag inledde med en toast skagen, sen bacon&ostburgare och slutligen äppelcrunch med mariekexglass *mums*
    Skriv o klaga!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 21:54:39 följande:
    Skriv o klaga!
    Paul har redan gjort det, han brukar ha rätt bra med tålamod men efter att ha fått vänta en halvtimme på att beställa efterrrätt och sen yterligare en halvtimme innan den kom in
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-07 22:02:16 följande:
    Paul har redan gjort det, han brukar ha rätt bra med tålamod men efter att ha fått vänta en halvtimme på att beställa efterrrätt och sen yterligare en halvtimme innan den kom in
    Sånt förstör ju hela kvällen.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-07 22:33:30 följande:
    Sånt förstör ju hela kvällen.
    Det spelar liksom ingen roll att mten är kanon, är servicen usel blir man på dåligt humör
  • Kazeer

God morgon!

Jag gick och la mig före nio i går kväll. Tio över nio konstaterade jag att jag inte kunde hålla ögonen öppna, så jag la undan boken, släckte lampan och somnade. Gustav väckte mig klockan sex nu i morse. Jag har sovit som klubbad i nästan nio timmar Men jag kände mig bedrövligt trött hela dagen i går.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Mrs V: Hipp Hipp Hurra för maken idag!

Svalis: Det är trist med dålig service men det du åt lät verkligen jättegott.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Kärringmaffian del 13