• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys

Hej hå!

Jag har haft lite funderingar över vad jag ska ge personalen på dagis nu när Amelie slutar.

Vad tror ni om något av dessa två alternativ.

Nr. 1) Göra tårta till personalen

Nr. 2) Sätta in pengar hos Rädda barnen i Förskolans namn

• Caffreys
    modestyonly skrev 2009-06-10 10:40:29 följande:
    Vi åker ju också, vi kan alltid kolla om det finns plats där vi ska bo!!
    ja jag kan ju sammanstråla med er
  • MRSVi
    Caffreys skrev 2009-06-10 12:31:37 följande:
    Hej hå!Jag har haft lite funderingar över vad jag ska ge personalen på dagis nu när Amelie slutar. Vad tror ni om något av dessa två alternativ.Nr. 1) Göra tårta till personalenNr. 2) Sätta in pengar hos Rädda barnen i Förskolans namn
    Eller sponsra nåt djur på Skansen, om man kan det, så kan de gå dit o titta på "sitt" djur...
    Tårta är gott, men de får väl så mycket sånt?
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-10 12:31:37 följande:
    Hej hå!Jag har haft lite funderingar över vad jag ska ge personalen på dagis nu när Amelie slutar. Vad tror ni om något av dessa två alternativ.Nr. 1) Göra tårta till personalenNr. 2) Sätta in pengar hos Rädda barnen i Förskolans namn
    Låter som bra förslag båda två

Jag håller ochså på att fundera över "sommarpresenter" till personalen.
    Linn byter ju avd till hösten och en av personalen följer med upp, en blir kvar på avd. och den tredje slutar...
    Vete sjutton vad jag ska hitta på {#lang_emotions_undecided}
  • Caffreys
    S vali s skrev 2009-06-10 12:36:04 följande:
    Låter som bra förslag båda två Jag håller ochså på att fundera över "sommarpresenter" till personalen.Linn byter ju avd till hösten och en av personalen följer med upp, en blir kvar på avd. och den tredje slutar...Vete sjutton vad jag ska hitta på
    På Amelies avd. är dom 6 st. vilket innebär att jag skulle bli ruinerad om jag ska köpa åt alla. Väljer då att lägga något som går åt alla och det lutar åt gåva till Rädda Barnen.
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-10 13:03:38 följande:
    På Amelies avd. är dom 6 st. vilket innebär att jag skulle bli ruinerad om jag ska köpa åt alla. Väljer då att lägga något som går åt alla och det lutar åt gåva till Rädda Barnen.
    Förra sommaren fick personalen en liten "presentpåse" med choklad, marmelad, Italienska skorpor, lite "finare" mineral vatten i en snygg flaska mm Kort sagt en "gott & blandatpåse" - jag köpte innehållet lite "spritt", efteråt när jag summerade det hela så insåg jag att kostnaden för varje påse hade landat på runt 2-250 spänn {#lang_emotions_surprised}
    Inte för att dom inte var värda det men.... Jag har funderat på en fruktkorg som dom kan ha i personalrummet men det där med en gåva till Rädda Barnen var inte så dumt *funderar vidare*
  • Caffreys
    S vali s skrev 2009-06-10 13:11:43 följande:
    Förra sommaren fick personalen en liten "presentpåse" med choklad, marmelad, Italienska skorpor, lite "finare" mineral vatten i en snygg flaska mm Kort sagt en "gott & blandatpåse" - jag köpte innehållet lite "spritt", efteråt när jag summerade det hela så insåg jag att kostnaden för varje påse hade landat på runt 2-250 spänn Inte för att dom inte var värda det men.... Jag har funderat på en fruktkorg som dom kan ha i personalrummet men det där med en gåva till Rädda Barnen var inte så dumt *funderar vidare*
    Ja ju mer jag tänker på gåvan så känns det rätt, pengarna går till något vettigt.
  • S vali s

Ja, så är man inne på dag nr 15 med "mensblödning" *tröttsamt
    Pratade med gynmottagningen i måndags och det troligaste är ju att det är "hormoner" dvs en försmak av klimateriet men självklart skulle det ju kollas upp så att det inte är "något annat" - den tidigaste tiden dom hade var dock den 1juli, ja ja, hinner iallafall få besöket på mitt "frikort" som går ut den 2 juli

• MRSVi
    MRSVi skrev 2009-06-10 12:34:33 följande:
    Eller sponsra nåt djur på Skansen, om man kan det, så kan de gå dit o titta på "sitt" djur...Tårta är gott, men de får väl så mycket sånt?
    Vi gav min svärmor en liknande grej när hon fyllde år, hon fick sponsra ett katthem för oönskade o hopplösa katter.
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-10 13:19:18 följande:
    Ja, så är man inne på dag nr 15 med "mensblödning" *tröttsamt Pratade med gynmottagningen i måndags och det troligaste är ju att det är "hormoner" dvs en försmak av klimateriet men självklart skulle det ju kollas upp så att det inte är "något annat" - den tidigaste tiden dom hade var dock den 1juli, ja ja, hinner iallafall få besöket på mitt "frikort" som går ut den 2 juli
    15 dar blir ju onekligen i längsta laget... tur att ni inte har stekande sommarvärme.
Svar på tråden Kärringmaffian del 13