• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 08:38:54 följande:
    God morgon.Grått o trist här, tänk vilken tur att jag har mina barn som lyser upp tillvaron!Nelo Katt tål verkligen inte regnet, hon jamar förtvivlat...
    Stackars lilla katt {#lang_emotions_cat}
    Visst är det en sagolik tur att vi har våra små solstrålar som lyser upp tillvaron för oss i detta evinnerliga gråmulna väder
  • MRSVi

"Jag ska kissa på mig!!!"
    "Men gå på toa då, istället."
    "Åh. Ok."
    Ljudet av små fötter som springer uppför trappan.

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 08:46:39 följande:
    "Jag ska kissa på mig!!!""Men gå på toa då, istället.""Åh. Ok."Ljudet av små fötter som springer uppför trappan.
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-11 08:37:01 följande:
    Morrn morrn brudar Linn sover fortfarande så jag sitter här och mjukstartar dagen Tänk i morgon tar min lillstumpa studenten och jag är sjukt stolt över henne För tre år sedan gick hon ut 9an med 3 IGn i betyget och kom in på BF via en specialare ( året efter hade man stoppat den möjligheten, då var det ett år på Individuella programmet som gällde som gällde ) och hade som mål att ta sig igenom gymnasiet med G i alla ämnen, nu tre år senare efter mycke svett och slit så går hon ut med övervägande VGn i betyget, ja hon har t.o.m kämpat sig till två MVGn.När hon lämnade högstadiet hade hon IG i både matte och engelska - dessa två ämnen har hon lyckats få VG i - tänk om hon fått samma hjälp under högstadiet som hon fått nu under gymnasiet, usch jag blir så arg när jag tänker på hur vi slogs och stred för att hon skulle få hjälp men hur hennes lärare bromsade det hela bara för att det låg så mkt prestige i det hela från hennes sida Ska jag vara riktigt ärlig sa trodde jag aldrig att hon skulle fixa det så bra som hon nu har gjort, min lilla Anna är en riktig kämpe
    Ibland handlar det om läraren! Jag hade jobbigt med matten i mellanstadiet och när jag skulle börja högstadiet valde jag allmän matte! Jag fick 5:a i matte i 7:an och dom tyckte jag skulle byta till särskild, tänk vad olika det kan vara!!

Anton hade fina slutbetyg, två MVG och några VG, och betyg i alla ämnen! Men han kommer undan med mycket pga av sin charm, på gott och ont
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-11 09:51:21 följande:
    Svalis: Hur går det med Linns förkylning?? Har hon sovit i natt??
    Hon är hemma idag, känns smpvarm och snorar som f*n.... Hon vaknade ju strax före nio i gårkväll och var sen vaken fram till två *yippey*
    modestyonly skrev 2009-06-11 09:48:09 följande:
    Ibland handlar det om läraren! Jag hade jobbigt med matten i mellanstadiet och när jag skulle börja högstadiet valde jag allmän matte! Jag fick 5:a i matte i 7:an och dom tyckte jag skulle byta till särskild, tänk vad olika det kan vara!!Anton hade fina slutbetyg, två MVG och några VG, och betyg i alla ämnen! Men han kommer undan med mycket pga av sin charm, på gott och ont
    Läraren dom hade som klassföreståndare i högstadiet och som undervisade i matte, fysik o kemi var helt puckad.
    När hon sökte jobb på skolan blev rektorn så till sig över att kunna anställa en behörig lärare att hon inte kollade upp referenser, hade hon gjort det så hade hon snabbt fått veta att läraren inte hade fått förlängd efter sin provanställning på det tidigare stället eftersom hon var så kass... Dvs totalt oförmögen att kunna lära ut samt hantera eleverna
    Vi föräldrar inledde våra protester redan i årskurs sju när vi började märka att allt inte stod rätt till men rektorn såg det hela som en prestige sak
    När våra kids hade gått ut nian så fick den läraren inte längre undervisa ensam utan hade en assisten med iklassrummet och ytterligare ett läsår senare försvann hon...
    Synd att hon under 3års tid fick förstöra våra barn

Kul att det gått så bra för Anton *tummen upp* Vad har han sökt för linje
  • modestyonly

Svalis: Anton har sökt El-programmet, på en liten skola, där man tidigt varvar praktik med studier i skolan!
    Vi pratade lite om det, några föräldrar, och kom fram till att eleverna verkar fortsättta vilja söka sig till mindre skolor! Där blir man sedd på ett annat vis!
    En av Antons klasskompisar höll ett väldigt känslosamt tal på avslutningen om att hon var glad över att" hon inte bara blivit sedd som elev, utan även som människa"!! Det är väl fördelen med en fungerande liten skola!!

• Heisan
    MRSVi skrev 2009-06-11 08:46:39 följande:
    "Jag ska kissa på mig!!!" "Men gå på toa då, istället." "Åh. Ok." Ljudet av små fötter som springer uppför trappan.
    Jag trodde att det bara var mina småttingar som sade så..
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-11 10:35:38 följande:
    Svalis: Anton har sökt El-programmet, på en liten skola, där man tidigt varvar praktik med studier i skolan!Vi pratade lite om det, några föräldrar, och kom fram till att eleverna verkar fortsättta vilja söka sig till mindre skolor! Där blir man sedd på ett annat vis!En av Antons klasskompisar höll ett väldigt känslosamt tal på avslutningen om att hon var glad över att" hon inte bara blivit sedd som elev, utan även som människa"!! Det är väl fördelen med en fungerande liten skola!!
    Det är nog en väldigt trygghet  att gå på en liten skola och att bli "sedd", det är ju superviktigt att inte bara vara en i mängden.
  • Heisan

Vad duktiga ungar ni har Moddis o Svalis.. Själv så skall jag piska Sandra till MVG i alla ämnen utom Gympa..

Svar på tråden Kärringmaffian del 13