• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-10 13:36:32 följande:
    15 dar blir ju onekligen i längsta laget... tur att ni inte har stekande sommarvärme.
    Det är ju tur att det ine är ngn syndflod, men tröttsamt som sagt... Nåja, det går väl äver ngn ¨ång.
    bara att vänja sig vid tanken att kärringen börjar bli gammal
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-06-10 13:39:05 följande:
    Det är ju tur att det ine är ngn syndflod, men tröttsamt som sagt... Nåja, det går väl äver ngn ¨ång.bara att vänja sig vid tanken att kärringen börjar bli gammal
    Du kan ju trösta dig med att det leder till att du slipper skiten helt-din gamling
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-10 15:10:30 följande:
    Du kan ju trösta dig med att det leder till att du slipper skiten helt-din gamling
    Ja, jag sörjer inte direkt

Idag har jag sett foton på kattungarna {#lang_emotions_cat} sååååå söta som man smälter.
    Vi kommer att få välja först och rent spontant när jag såg fotona så står det mellan två av kissarna
    - en ljus, ljusgrå  liten ( förmodligen ) tjej. Hon är lite "blyg" och försiktig av sig
    - en brun, svart & grårandig lite långhårig kille. Han är den busiga av syskonen
    På söndag ska Linn och jag åka över och titta på kattungarna "live" och då bestämma vilken vi vill ha *spännande*
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-10 16:54:34 följande:
    Ja, jag sörjer inte direkt Idag har jag sett foton på kattungarna  sååååå söta som man smälter.Vi kommer att få välja först och rent spontant när jag såg fotona så står det mellan två av kissarna - en ljus, ljusgrå  liten ( förmodligen ) tjej. Hon är lite "blyg" och försiktig av sig- en brun, svart & grårandig lite långhårig kille. Han är den busiga av syskonenPå söndag ska Linn och jag åka över och titta på kattungarna "live" och då bestämma vilken vi vill ha *spännande*
    Ta båda!

Fast den lilla blyga kanske är lättare för Molly att handskas med...?
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-10 17:08:19 följande:
    Ta båda!Fast den lilla blyga kanske är lättare för Molly att handskas med...?
    Näe, det blir bara en
    Just nu lutar det åt den spräckliga lilla typen, vi får se efter att vi har varit o tittat
  • S vali s

Linn var typ halvdöd när vi väckte henne i morse, hon hade varit trött hela dagen på dagis...
    När vi kom hem blev det viljornas kamp men vid halvsex fick jag se mig besegrad - då somnade hon sittande i soffan och jag är till 99% övertygad om att det inte är för natten

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-10 18:11:47 följande:
    Linn var typ halvdöd när vi väckte henne i morse, hon hade varit trött hela dagen på dagis...När vi kom hem blev det viljornas kamp men vid halvsex fick jag se mig besegrad - då somnade hon sittande i soffan och jag är till 99% övertygad om att det inte är för natten
    Jag tror dom små behöver semester också! Oscar har varit ovanligt trött och gnällig på sistone! Ja för att vara han då, han är ju extremt ognällig annars
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-10 18:26:54 följande:
    Jag tror dom små behöver semester också! Oscar har varit ovanligt trött och gnällig på sistone! Ja för att vara han då, han är ju extremt ognällig annars
    Ja semester ska bli skönt både för barn o vuxna
    Linn är precis som Oscar, extremt ognällig i vanliga fall Nu idag var hon mest trött, orkadeknappt hålla sig vaken - direkt när vi kom hem sate hon sig i soffan med Bamse, napp, täcke o kudde
  • S vali s

Innan Linn somnade gnällde hon lite över att det kliade i örat...

... för en stund sen vaknade hon, totalt genomsnorig, röd mosig, frös och grinade fram att hon hade ont i örat
    Hon gick mycke villigt med på att få en alvedonsupp - det går hon bara med på när hon mår riktigt risigt...

Än en gång blir det väldigt klart o tydligt att man intre ska skjuta upp allt till sista minuten...

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-06-10 19:02:00 följande:
    Innan Linn somnade gnällde hon lite över att det kliade i örat...... för en stund sen vaknade hon, totalt genomsnorig, röd mosig, frös och grinade fram att hon hade ont i örat Hon gick mycke villigt med på att få en alvedonsupp - det går hon bara med på när hon mår riktigt risigt... Än en gång blir det väldigt klart o tydligt att man intre ska skjuta upp allt till sista minuten...
    Det var ju riktigt olägligt!! Fy vad tråkigt..
Svar på tråden Kärringmaffian del 13