• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-11 11:13:35 följande:
    Vad duktiga ungar ni har Moddis o Svalis.. Själv så skall jag piska Sandra till MVG i alla ämnen utom Gympa..
    Då kan ju du o Paul ta varandra i hand, han accepterar inte mindre än MVG i ALLA ämnen {#lang_emotions_dreamer}
    Ingen press här inte.....
  • S vali s

Själv har jag inställningen att  jag är nöjd så länge de gör sitt bästa {#lang_emotions_smile}

• MRSVi

Jag är ensam hemma... det är så tyst! O välstädat...

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 11:30:31 följande:
    Jag är ensam hemma... det är så tyst! O välstädat...
    Skönt

Här gör Anna o jag vårt bästa o försöker städa/bak med Linn som sällskap - det hade gått mkt smidigare om hon hade kunnat vara på dagis som planerat
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-06-11 11:49:16 följande:
    Skönt Här gör Anna o jag vårt bästa o försöker städa/bak med Linn som sällskap - det hade gått mkt smidigare om hon hade kunnat vara på dagis som planerat
    Jag är alldeles övertygad om att ni kommer att få allt gjort ändå.
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 11:52:00 följande:
    Jag är alldeles övertygad om att ni kommer att få allt gjort ändå.
    Ja, natten är ju lång.....
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-06-11 11:18:15 följande:
    Då kan ju du o Paul ta varandra i hand, han accepterar inte mindre än MVG i ALLA ämnen Ingen press här inte.....
    Jag pressar inte, men hon har lätt för sig i skolan o det borde inte vara så svårt för henne att få MVG i det mesta-o ska hon nu bli veterinär så..

Så jag håller med, så länge de gör sitt bästa så..
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-06-11 12:50:27 följande:
    Jag pressar inte, men hon har lätt för sig i skolan o det borde inte vara så svårt för henne att få MVG i det mesta-o ska hon nu bli veterinär så.. Så jag håller med, så länge de gör sitt bästa så..
    Jag menade inte att du pressade
    Vill man bli vetrinär och dessutom har lätt för sig så är det ju bara MVG som gäller

Jag har roat mig med att städa bokhyllan i köket, gjorde så fint så fint bland kokböckerna
    Vände ryggen till i fem minuter och vad får jag se
    Jo Linn har dragit ut ett stort gäng kokböcker och sitter och bläddrar i dom
    - Linn...! Jag hade ju gjort så fint, varför har du dragit fram så många böcker?
    - Men mamma, jag ska bli kock jag måste lära mig...

Vad säger man
    Jag sa inget jag suckade lite och garvade sen

• MRSVi

"Ska vi gå till Pizza Hut nu?"
    "Nej, Alice, inte förrän det är middagsdags."
    "Varför det?"
    "För vi har nyss ätit lunch."
    "När ska vi gå till Pizza Hut?"
    "Vi ska äta middag där."
    "Nu?!"
    "Nej, inte nu, när det är dags att äta middag, DÅ ska vi gå dit."
    "Varför det?"
    "Din pappa är ju på jobbet, o Anton i skolan nu."
    "Kommer de hem snart? Då kan vi gå till Pizza Hut!"

Man kan ju tro att ungen aldrig varit ute förr. Hon har redan bytt om, redo att gå, med matchande handväska...

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-11 14:22:35 följande:
    "Ska vi gå till Pizza Hut nu?""Nej, Alice, inte förrän det är middagsdags.""Varför det?""För vi har nyss ätit lunch.""När ska vi gå till Pizza Hut?""Vi ska äta middag där.""Nu?!""Nej, inte nu, när det är dags att äta middag, DÅ ska vi gå dit.""Varför det?""Din pappa är ju på jobbet, o Anton i skolan nu.""Kommer de hem snart? Då kan vi gå till Pizza Hut!"Man kan ju tro att ungen aldrig varit ute förr. Hon har redan bytt om, redo att gå, med matchande handväska...
    Hon e tjej och kommer att bli dyr i drift
Svar på tråden Kärringmaffian del 13