• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s

Vår lilla granntjejgör mig så... ja så himla arg o frustrerad ibland

Linn var ute o cyklade med henne ett tag i går kväll, jag var med ute eftersom vi inte låter Linn vara ute ensam ännu.
    Efter en stunde cyklande ville dom gunga och efter ytterligare en stund ville jag gå in eftersom maten var färdig. Linn var inte av samma uppfattning så jag gick före och satte mig på trappan, dvs lite på avstånd men fortfarande hade jag koll.
    Tjejerna gungar en stund och skrattar o fnisar och sen hör jag hur granntjejen ( som inte såg att jag satt på trappan ) säger till Linn
    - Nu har din  mamma och pappa låst dörren, nu kommer du inte in
    - Nej, svarade Linn
    - Jo, dom har låst dörren nu måste du vara ute i natt!
    Linn hoppar av gungan tar sina skor och börjar storgråta

Behöver jag säga att jag blev förbannad {#lang_emotions_demon}
    Sen fick jag under kvällen förklara för Linn ett flertal ggr att vi aldrig skulle låsa ut henne
    Så dj*** utstuderat elak fast hon bara är fem år

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-15 08:53:34 följande:
    Svalis: Har du semester nu?
    Nej, på söndag
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-15 08:53:07 följande:
    Vår lilla granntjejgör mig så... ja så himla arg o frustrerad ibland Linn var ute o cyklade med henne ett tag i går kväll, jag var med ute eftersom vi inte låter Linn vara ute ensam ännu.Efter en stunde cyklande ville dom gunga och efter ytterligare en stund ville jag gå in eftersom maten var färdig. Linn var inte av samma uppfattning så jag gick före och satte mig på trappan, dvs lite på avstånd men fortfarande hade jag koll.Tjejerna gungar en stund och skrattar o fnisar och sen hör jag hur granntjejen ( som inte såg att jag satt på trappan ) säger till Linn- Nu har din  mamma och pappa låst dörren, nu kommer du inte in- Nej, svarade Linn- Jo, dom har låst dörren nu måste du vara ute i natt!Linn hoppar av gungan tar sina skor och börjar storgråta Behöver jag säga att jag blev förbannad Sen fick jag under kvällen förklara för Linn ett flertal ggr att vi aldrig skulle låsa ut henne Så dj*** utstuderat elak fast hon bara är fem år
    Tala om det för föräldrarna?
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-15 08:54:29 följande:
    Nej, på söndag
    Jobbar du i dag då?
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-15 08:58:19 följande:
    Tala om det för föräldrarna?
    Ja på nå´t vis måste vi ju prata om det eftersom vare sig Paul eller jag vill att dom leker utan "övervakning"
    Det är ju inte första ggn hon är dum eller vad man ska kalla det mot Linn när hon tror att ingen ser eller hör
    MRSVi skrev 2009-07-15 08:58:46 följande:
    Jobbar du i dag då?
    Nej, men jag skulle ha gjort det
  • Kazeer

Svalis: Vilken jobbig granntjej

Jag ska snart lägga Gustav för en vilostund. Det har varit full fart framåt på honom sedan halv sex och nu börjar han bli trött. Jag har plockat en del och dammsugit hela huset. Om vi lyckas hålla det på den här nivån, så kanske jag kan hinna med sånt som att torka skåpsluckor, dörrar och lister. Gustavs finger- och handavtryck finns precis överallt!

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-15 09:48:52 följande:
    Svalis: Vilken jobbig granntjej Jag ska snart lägga Gustav för en vilostund. Det har varit full fart framåt på honom sedan halv sex och nu börjar han bli trött. Jag har plockat en del och dammsugit hela huset. Om vi lyckas hålla det på den här nivån, så kanske jag kan hinna med sånt som att torka skåpsluckor, dörrar och lister. Gustavs finger- och handavtryck finns precis överallt!
    Det är jättetråkigt att det inte funkar med granntjejen
    Jag känner mig lite halvelak som inte vill att Linn ska vara med henne men den sista tiden har Linn själv sagt ifrån och då känns det bättre...
    Hoppas Gustav har somnat

Nu ska jag sätta mig på trappan o läsa lite medans Linn skrotar utomhus
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-15 10:05:36 följande:
    Det är jättetråkigt att det inte funkar med granntjejen Jag känner mig lite halvelak som inte vill att Linn ska vara med henne men den sista tiden har Linn själv sagt ifrån och då känns det bättre...Hoppas Gustav har somnat Nu ska jag sätta mig på trappan o läsa lite medans Linn skrotar utomhus
    Gustav har somnat . Jag kollar på The Doctors på TV4.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-15 10:11:30 följande:
    Gustav har somnat . Jag kollar på The Doctors på TV4.
    Lagom avkoppling
    Linn bestämde att vi skulle vara härnere, dvs hon vill vara på sitt rum och tyckte att jag kunde sitta vid datorn - tja varför inte
    Orkar inte så mkt mer just nu
    Kände mig pigg direkt när jag vaknade men nu är huvudvärken tillbaka och banne mig om det inte känns lite "småfebrigt" ochså
Svar på tråden Kärringmaffian del 13