• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-07-14 21:26:00 följande:
    Äh, men det kommer hon ju att växa ifrån.
    Förhoppningsvis
    S vali s skrev 2009-07-14 21:26:44 följande:
    Jag förstår att det känns så men... man får inte glömma att Bells vardag består av dig o henne, visst är hon van från förskolan att dela med sig osv men det är inte samma sak som att det fungerar på "hemmaplan" eller som nu då ni är på semester och hon dessutom hamnar i underläge just för att ni inte är på hemmaplan, det är inte hennes territorium.*svamlar vidare och inser att ingen förstår vad jag menar*
    Jag förstar dig. Tack för dina kloka ord. Känns som om jag far försvara henne hela tiden. För hon är inte sa här hemma. jag har defenetivt inte uppfostrat henna att inte dela med sig och sa. Där emot är hon bra och ta för sig och för det mesta är det ju bra, tycker jag.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-07-14 21:27:28 följande:
    *pustar ut*

Ända sen i söndags har jag känt mig helt knäpp
    Nä men skämt å sido, min kompis förfasade sig över Linns skomängd
    Vi har två par sandaler ( vardags/fin ) två par gympaskor ( ett par tunnare o ett par lite kraftigare ), ett par som är ett mellanting mellan sandal/gympasko samt två par gummistövlar...
    Att vi har två par gummistövlar beror på att "dagisstövlarna" är hemma nu under sommaren... Ja sen har hon sin urfula "foppatofflor"
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-07-14 21:27:09 följande:
    Bra, då finns det fler alltså

Belle har flip flop, foppatofflor, ballerina 2 st, 3 par gympaskor och säkert nagra som jag glömt
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-14 21:23:51 följande:
    En fråga sådär bara i största allmänhet - hur många par skor har ni till era barn Ja, skor som dom använder nu i sommar tex 
    Oooo, ett av mina favoritämnen!
    Alice har två par gummistövlar, ett par "förskoleskor", rosa o slitna...ett par gympaskor, ett par röda skor, ett par snyggare typ låga converse, fast franska o färgglada, ett par rödvita crocs, ett par rosa plastsandaler, ett par röda flipflops, ett par rosa "Arielsandaler", ett par blå "jellies" typ strandskor, o i går satte hon på sig ett par vinterstövlar, som fortfarande tydligen passar.

Anton har ett par gummistövlar, tre par skolskor, ett par typ converse, ett par crocs, två par andra gympaskor, o ett par kängor som vi grälar om för jag tycker det är för varmt.
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-07-14 21:31:29 följande:
    *pustar ut*Ända sen i söndags har jag känt mig helt knäpp Nä men skämt å sido, min kompis förfasade sig över Linns skomängd Vi har två par sandaler ( vardags/fin ) två par gympaskor ( ett par tunnare o ett par lite kraftigare ), ett par som är ett mellanting mellan sandal/gympasko samt två par gummistövlar...Att vi har två par gummistövlar beror på att "dagisstövlarna" är hemma nu under sommaren... Ja sen har hon sin urfula "foppatofflor"
    Av samma anledning har vi två par stövlar...
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell

Börjar bli dags att lägga barnen och logga ut. Men vi ses pa torsdag och da lär ni inte bli av med mig

♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi
    MRSVi skrev 2009-07-14 21:31:41 följande:
    Oooo, ett av mina favoritämnen!Alice har två par gummistövlar, ett par "förskoleskor", rosa o slitna...ett par gympaskor, ett par röda skor, ett par snyggare typ låga converse, fast franska o färgglada, ett par rödvita crocs, ett par rosa plastsandaler, ett par röda flipflops, ett par rosa "Arielsandaler", ett par blå "jellies" typ strandskor, o i går satte hon på sig ett par vinterstövlar, som fortfarande tydligen passar.Anton har ett par gummistövlar, tre par skolskor, ett par typ converse, ett par crocs, två par andra gympaskor, o ett par kängor som vi grälar om för jag tycker det är för varmt.
    Men jag vill köpa fler!
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-07-14 21:29:47 följande:
    Förhoppningsvis Jag förstar dig. Tack för dina kloka ord. Känns som om jag far försvara henne hela tiden. För hon är inte sa här hemma. jag har defenetivt inte uppfostrat henna att inte dela med sig och sa. Där emot är hon bra och ta för sig och för det mesta är det ju bra, tycker jag.
    Skönt att du förstod vad jag ville ha fram trots att jag inte orkade göra en lång utläggning
    oroa dig inte, Bell är inte värre än andra barn även om det kanske känns så just nu men som sagt - omständigheterna talar ju emot henne just nu
    det är jobbigt att vara borta och inte ha sitt "territorium" där man basar o bestämmer
  • Kibell

Belle har med tva par gummistövlar. Ett par hemma och ett par pa dagis.

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-14 21:31:41 följande:
    Oooo, ett av mina favoritämnen!Alice har två par gummistövlar, ett par "förskoleskor", rosa o slitna...ett par gympaskor, ett par röda skor, ett par snyggare typ låga converse, fast franska o färgglada, ett par rödvita crocs, ett par rosa plastsandaler, ett par röda flipflops, ett par rosa "Arielsandaler", ett par blå "jellies" typ strandskor, o i går satte hon på sig ett par vinterstövlar, som fortfarande tydligen passar.Anton har ett par gummistövlar, tre par skolskor, ett par typ converse, ett par crocs, två par andra gympaskor, o ett par kängor som vi grälar om för jag tycker det är för varmt.
    Härligt härligt, nu känner jag mig normal igen och ska släppa tanken på att Linn har för många par skor - kan man ha det
Svar på tråden Kärringmaffian del 13