• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-20 20:34:12 följande:
    Fast nu är de sams igen. Det går undan i svängarna.
    *pust*
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-07-20 20:40:34 följande:
    Jag - Den där linan är för tjockPaul - Nej då det brukar vara den här tjockleken på IKEAs linor...Jag - Men jag höll ju på med gungan i morse, den där linan är för tjockPaul - Nej den är inte för tjock, det ser bara ut såJag - Den är för tjock, jag både ser och känner det. Det kommer inte att funkaPaul - Jag är 100 på att den funkar, nu tar vi den här...När vi väl kom hem började operation montering av gunga och... ojdå! Linan vi käöpte var visst för tjock *himlar med ögonen*Nåja, Paul letade fram ett annat rep så länge så nu sitter gungan på plats och jag... Näe jag känner inget behov av att säga "vad var det jag sa..." det räcker att gå runt och le
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • stora storken
    kibell: Tack för en mysig stund Linn "läppglansade" sina läppar många ggr på hemvägen Ly cka till med monteringen av stallet Linn håller på att måla sin porslinsponny för fulla mugar storken: Blev det Uppsala o ngr jeans MrsV: En rabatt mindre att rensa... men du kanske å andra sidan bara har en rabatt Jag - Den där linan är för tjockPaul - Nej då det brukar vara den här tjockleken på IKEAs linor...Jag - Men jag höll ju på med gungan i morse, den där linan är för tjockPaul - Nej den är inte för tjock, det ser bara ut såJag - Den är för tjock, jag både ser och känner det. Det kommer inte att funkaPaul - Jag är 100 på att den funkar, nu tar vi den här...När vi väl kom hem började operation montering av gunga och... ojdå! Linan vi käöpte var visst för tjock *himlar med ögonen*Nåja, Paul letade fram ett annat rep så länge så nu sitter gungan på plats och jag... Näe jag känner inget behov av att säga "vad var det jag sa..." det räcker att gå runt och le

Varför känner jag igen de där....

Jag: Du kör på gång vägen rätt över Kristianstad torg..
    H: Nej...här får man köra...
    jag: nej här få man inte köra - det var skylt på gående...och känner du inte att det är farthinder på farthinder...
    H: Nej men jag vet att man får köra här...
    jag: konstigt alla tittar...till och med hela A lags bänken...

När vi väl kommer i slutet av torget...så visar det en stor skylt med bild och text: gående.

Men jag kunde inte låta bli att säga: Vad var det jag sa...
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

Ja vad säger man om envisa karlar...tur att man inte hade husvagnen bakom när vi skuttade fram som kängurus...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-07-20 21:11:47 följande:
    Ja vad säger man om envisa karlar...tur att man inte hade husvagnen bakom när vi skuttade fram som kängurus...
    Tack för kvällens skratt
    Nu känner jag mig indre ensam
  • Kazeer
    kibell: Tack för en mysig stund Linn "läppglansade" sina läppar många ggr på hemvägen Ly cka till med monteringen av stallet Linn håller på att måla sin porslinsponny för fulla mugar storken: Blev det Uppsala o ngr jeans MrsV: En rabatt mindre att rensa... men du kanske å andra sidan bara har en rabatt Jag - Den där linan är för tjockPaul - Nej då det brukar vara den här tjockleken på IKEAs linor...Jag - Men jag höll ju på med gungan i morse, den där linan är för tjockPaul - Nej den är inte för tjock, det ser bara ut såJag - Den är för tjock, jag både ser och känner det. Det kommer inte att funkaPaul - Jag är 100 på att den funkar, nu tar vi den här...När vi väl kom hem började operation montering av gunga och... ojdå! Linan vi käöpte var visst för tjock *himlar med ögonen*Nåja, Paul letade fram ett annat rep så länge så nu sitter gungan på plats och jag... Näe jag känner inget behov av att säga "vad var det jag sa..." det räcker att gå runt och le
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s

Vi har lite "problem" på nappfronten med Linn
    Paul o jag tycker att det har varit dags att sluta med nappen nu ett tag men ju mer vi har prqatat om det desto ihärdigare har Linn blivit i sitt nappanvändande, så vi bestämde oss för att lägga ner tjatet ett tag o sen ta nya tag
    Linn har varit med och förhandlat om vad hon ska få när hon slutar med nappen och idag när vi åkte till stan sa hon - Mamma jag lämnar nappen i bilen idag, jag ska sluta med nappen...
    Hon lämnade nappen i bilen men jag förklarade att det inte skulle bli "sluta med nappen presenten idag", hon  var superduktig när vi var inne i stan. frågade efter nappen mot slutet men jag sa barfa att den ligger ju i bilen...
    När vi kom tillbaka till bilen efter sex timar så tog hon direkt nappen, snuttade lite och la ifrån sig den och har ännu inte använt den igen - hon har dock försäkrat sig om att hon får ta nappen sen när det är dags att sova...

• Kazeer

Svalis: Det verkar som om Linn är på god väg att sluta med napp.

Jag undrar hur vi ska gå till väga, när vi ska få Gustav att sluta suga på tummen...

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-20 21:26:24 följande:
    Vi har lite "problem" på nappfronten med Linn Paul o jag tycker att det har varit dags att sluta med nappen nu ett tag men ju mer vi har prqatat om det desto ihärdigare har Linn blivit i sitt nappanvändande, så vi bestämde oss för att lägga ner tjatet ett tag o sen ta nya tag Linn har varit med och förhandlat om vad hon ska få när hon slutar med nappen och idag när vi åkte till stan sa hon - Mamma jag lämnar nappen i bilen idag, jag ska sluta med nappen...Hon lämnade nappen i bilen men jag förklarade att det inte skulle bli "sluta med nappen presenten idag", hon  var superduktig när vi var inne i stan. frågade efter nappen mot slutet men jag sa barfa att den ligger ju i bilen...När vi kom tillbaka till bilen efter sex timar så tog hon direkt nappen, snuttade lite och la ifrån sig den och har ännu inte använt den igen - hon har dock försäkrat sig om att hon får ta nappen sen när det är dags att sova...
    Duktigt!
Svar på tråden Kärringmaffian del 13