• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi

God morgon.

Här regnar  det... jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att roa barnen i dag.

• MRSVi
    Heisan skrev 2009-07-21 02:00:34 följande:
    39 fästingar har jag just plockat på Adina, eller ja 38 på Adina o 1 på Chili. Kom hem för en timme sedan efter en skogspromenad...
    Det är väl ovanligt många? Här får vi tack o lov inga!
  • MRSVi
    Kazeer skrev 2009-07-21 06:14:06 följande:
    God morgon!Mats har det lugnt på jobbet och tänkte ta sovmorgon, d v s vi ställde inga alarm. Men alarmet Gustav gick igång 5.42. Han vaknade och gick ut och satte sig framför TVn. Det var bara att pallra sig ur sängen. Nu har han druckit sin välling och tittar på "I drömmarnas trädgård".
    Det är ju i alla fall lättare att gå upp så tidigt så här års, när det är ljust ute... hoppas du får vila sen, eller ta en tidig kväll.
  • MRSVi
    Kibell skrev 2009-07-21 08:33:40 följande:
    God morgon!Snart dags för simskola. Måste bara vaäcka Belle först! Hon har inte alls lust att vakna. Snusar bara vidare när jag väcker henne Hon är ensam deltagare i sin grupp! Så lite lyx med två simfröknar eller fröknar tejejerna är väl runt 18-20.
    Vad kul!
  • Heisan

God morgon-det vart 41 fästingar, det hade satt sig en på mig oxå... Nu ska jag tillbaka till sängen-blev väckt av telefonen.
    Endast Emma är vaken...

• Kazeer
    MRSVi skrev 2009-07-21 08:49:19 följande:
    Det är ju i alla fall lättare att gå upp så tidigt så här års, när det är ljust ute... hoppas du får vila sen, eller ta en tidig kväll.
    Jag  är ju morgonmänniska så jag har inte så jättemycket emot att gå upp tidigt. Gustav ligger och vilar nu så jag ska också passa på att sträcka ut mig i soffan.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-07-21 08:47:30 följande:
    God morgon.Här regnar  det... jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att roa barnen i dag.
    Rensa ogräs kanske

kibell: Hoppas att det inte var lika kallt på simskolan idag som det hade varit igår för Bell

Nu står Linn uppe i hallen o ropar

- Mamma kom NU!!!!! Vi ska gå till skogen....

Bara att lyda order
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-21 10:14:38 följande:
    Rensa ogräs kanske kibell: Hoppas att det inte var lika kallt på simskolan idag som det hade varit igår för Bell Nu står Linn uppe i hallen o ropar - Mamma kom NU!!!!! Vi ska gå till skogen....Bara att lyda order
    Ha så trevligt i skogen!
  • S vali s

Linn älskar sin nya gunga

Skogsturen blev relativt kort, typ en o en halvtimme *pust* Vilket dj*** sjå att gå med två hundar - ja inte så länge de springer lösa förståss men med koppel.

Dessutom hade jag glömt hur nedrans vidrigt det är att gå med en hund som bara drar drar drar o drar

Till slut blev jag så himla irriterad och tog till "fulknepet" dvs gjorde så att kopplet fungerade som "antidrag" - ingen hit men jag kände att min nacke  jag tog större hänsyn till mina axlar o min nacke än vad jag till slut gjorde för hunden ifråga
    Det blir Paul o Joakim som får stå för promenerandet resten av tiden som han är här - jag vill inte sabba nacke/axlar

• MRSVi
    S vali s skrev 2009-07-21 12:40:40 följande:
    Linn älskar sin nya gunga Skogsturen blev relativt kort, typ en o en halvtimme *pust* Vilket dj*** sjå att gå med två hundar - ja inte så länge de springer lösa förståss men med koppel. Dessutom hade jag glömt hur nedrans vidrigt det är att gå med en hund som bara drar drar drar o drar Till slut blev jag så himla irriterad och tog till "fulknepet" dvs gjorde så att kopplet fungerade som "antidrag" - ingen hit men jag kände att min nacke  jag tog större hänsyn till mina axlar o min nacke än vad jag till slut gjorde för hunden ifråga Det blir Paul o Joakim som får stå för promenerandet resten av tiden som han är här - jag vill inte sabba nacke/axlar
    Gungan ser kul ut!

Hur länge har ni hunden, en vecka?
Svar på tråden Kärringmaffian del 13