Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Dags att krypa ner...W har varit orolig...växtvärk...eller drömmar...vi får väl se hur natten blir... ![]()
Nu sover Belle gott. Vi kom hem vid 21 från syrrans dotter. Vi fikade, barnen lekte sedan följde vi med på en promenad längs Magelugnen. Belle fick hålla vovvens koppel
När vi om hem så var det dusch och luskammning innan sängdag. Läste en stund sen sov min lilla loppa sött ![]()
Go kväll!
Hemkomna efter en mysig helg i Dalarna.
Fick bo i en mysig stuga som en bonde hade. Ett stort kök, toalett med dusch och ett kombinerat sov/vardagsrum. Första natten sov jag dock dåligt eftersom godstågtrafiken var tät. Morshyttan där vi var ligger nämiggen längs järnvägen.
I lördags åkte vi till Orsa Björnpark. Det var ok men jag tycker väl inte att det riktigt var nått speciellt. Ok många björnar var det, även isbjörnar. Tigrar, järv, räv, lo och varg. Men järv, räv, varg och lon tryckte i "spenaten" så dom syntes inte. Var mycket backigt. Var upp till toppstugan och åt en glass, jätte fin utsikt.
På hemvägen åkte vi igenom Rättvik där det var Power meet, vi hamnade mitt i cruising tåget genom stan. Det var rätt kul att se. Folk satt med campingstolar efter huvudgatan för att titta på alla bilar.
Idag tog vi det piano. Åkte och tittade på en kyrka (Amelie har nämligen dille på kyrkor och vill titta på alla) sen åkte vi till en liten by och tittade på en kamel med sin unge samt två åsnor.
Åkte hem runt 15, stannade i Enköping och åt buffé på en thairesaturang, så super gott. Försökte få tag på en utav mina bästa killpolare men han var i Sthlm. och jobbade. KOm hem vid 19 åkte till mamma och bytte bil.
Oj det blev långt.
Nu har jag suttit en stund vid symaskinen, Linns brallor är nästan klara - vill prova på henne innan jag gör resten
Förmodligen kommer hon mkt motvilligt att prova dom i morgon - dom är ju lila o inte rosa ![]()
Boppie: Välkommen hem igen
Låter som en mysig helg
Om du inte har något planerat så tänkte Kibban o jag picknicka i Humlegården på onsdag ![]()
Nu har vi bokat en kryssning med Birka! Det blir en skötsam kryssning med barn och min mamma!!
Den icke skötsamma kryssningen, blir i slutet av augusti
Nu dags för sängen och en god bok!!