• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • MRSVi
    Caffreys skrev 2009-08-08 21:13:59 följande:
    Köp bara inte några kläder med mönster av frukt eller grönsaker för tv framträdandet.
    Jag har aldrig känt mig lockad av grönsaksmönstrade kläder, men man vet ju aldrig... en pumpa på huvet kanske kunde vara klädsamt?
  • Kazeer
    Caffreys skrev 2009-08-08 21:16:27 följande:
    HeisanHar du köpt jästSvalisDu är ju typ en "urmoder". Inte många som syltar och saftar idag. KazeerKräftor = mumsigt
    Kräftor är en massa jobb i onödan. Jag är inte jätteförtjust i kräftor - eller skaldjur i allmänhet. Räkor är okej, när man äter dem i trevligt sällskap. Dagens kräftor hoppade jag över. Med tanke på att de kostade 14 kr/st så var det bäst att kräftnjutarna fick ha dem för sig själv. Gustav, däremot, älskar kräftor. Han äter även skalet
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-08-08 21:16:27 följande:
    HeisanHar du köpt jästSvalisDu är ju typ en "urmoder". Inte många som syltar och saftar idag. KazeerKräftor = mumsigt
    Vi har sjukt mycke körsbär på vårt träd, vi har plockat 20 liter och det finns fortfarande massor kvar. Tidigare har vi aldrig hunnit med, vi har konstaterat att - wow nu är körsbären snart mogna och dan efter har vi krasst konstaterat att fäglarna haft party
    Iår har vi inga fåglar i trädgården, tack Bosse o Mysan
    Koka saft är egentligen löjligt enkelt och supergott... körsbärssylten däremot, haha att kärna ur en liter körsbär var nästan löjligt enerverande
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-08 21:16:43 följande:
    Jag har aldrig känt mig lockad av grönsaksmönstrade kläder, men man vet ju aldrig... en pumpa på huvet kanske kunde vara klädsamt?
    Plötsligt såg jag dig framför mig - i en urtjusig klänning med morotsmönster
  • stora storken

Gott med kräfter juh men jag tar det nog lite lugnt med tanke på att förra året slutade kräftätandet med sjukskrivning....jag kan känna hur ont det kan göra att äta kräfter...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-08-08 21:24:48 följande:
    Gott med kräfter juh men jag tar det nog lite lugnt med tanke på att förra året slutade kräftätandet med sjukskrivning....jag kan känna hur ont det kan göra att äta kräfter...
    Just ja, du hade lite otur
    Vi ska ha kräftskiva med grannarna om två veckor *yippey* eller nå´t sånt
  • Kazeer

Mats fyller år den 20 augusti och vi ska fira hans födelsedag med kräftskiva ... kul för mig Men han lär hitta på något för mig att äta.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • stora storken

Vi har haft en underbar dag även idag som kan sammanfattas så här:

Åkt båt...

Badat X flera....

Plockat blåbär...

En liten krog runda i Öregrund och tittat på en massa häftiga båtar = Roslagsloppet..

I övrigt kan man läsa på bloggen vad som hänt...

http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-45/b116968.html

• stora storken
    S vali s skrev 2009-08-08 21:26:40 följande:
    Just ja, du hade lite otur Vi ska ha kräftskiva med grannarna om två veckor *yippey* eller nå´t sånt
    De finns juh kräftstjärtar att köpa...typ det jag gjorde men sen så kunde jag inte undgå att låta mig lockas av kompisens eget hovade kräftor...detta år ska jag hålla mig till mina egna "kräftstjärtar"...
  • stora storken

Här börjar det bli mörkt nu...och månen är "full"...jätte vackert...speglar sig i vattnet...

Svar på tråden Kärringmaffian del 13