• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-09 18:58:17 följande:
    Det obehagliga var, att jag tyckte han kunde gå ut själv, det vara flera barn ute på gården, men ibland är det skönt att han är lite blyg!!
    Ibland har man tur... skönt att det "bara" blev en varningsklocka.
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-09 18:58:40 följande:
    Här hemma är det så tyst, lungt o stilla och vi bara njuter eller rättare sagt jag njuter medans Paul har lite svårt att koppla av när lillsnorpan är borta Vi hann knappt mer än stiga ur bilen hos syrran innan Linn frågade om vi inte skulle åka snart - dvs bara Paul o jag, hon ville vara själv hos Malle Under tiden vi fikade satt hon i syrrans knä och ingen kunde bry sig mindre än vad hon gjorde när vi skulle åka, jag fick en kram på nåder och Paul hade hon inte tid att krama alls Känns himla skönt att hon trivs så bra där
    Det är ju perfekt nu när Anna flyttat!!!
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-09 18:58:42 följande:
    Kinkig han är då
    Ja han är lite halvtorr ibland
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-09 19:02:31 följande:
    Det är ju perfekt nu när Anna flyttat!!!
    Exakt, nu var det Linn själv som sa att hon ville åka till min syrra på "semester" och sova där
    I morse var hon liet sur över att hon bara skulle få sova en natt, hon ville vara där längre
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-08-09 18:52:08 följande:
    Stackars Adina, även om utställningsplanerna med Chili blev grusade så är det ju en defekt det går att leva med *kram*
    Vi kommer att fortsätta att ställa ut henne, Sandra ska få träna på henne. Hon tycker att det är jätteroligt o man behöver ju erfarenhet om man vill bli bra på att visa upp...
    *Heisan har tänkt efter *
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-08-09 19:13:50 följande:
    Exakt, nu var det Linn själv som sa att hon ville åka till min syrra på "semester" och sova där I morse var hon liet sur över att hon bara skulle få sova en natt, hon ville vara där längre
    Det är ju superbra, så kan du o Paul vårda erat förhållande o ta hand om er själva...
  • Kazeer

Moddan: Fy, vad otäckt! Jag säger som Mrs V, vilken tur att du var där.

Mrs V: Det låter som om du och familjen har haft en trevlig sommardag, bortsett från idiotbruden.

Bf jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Storken: Hoppas du får en bra första-dag-efter-semestern på jobbet. Och vad skönt att du har hittat tillbaka till sömnen under semestern.

Jag konstaterade härom morgonen att jag hade sovit en hel natt utan att vakna en enda gång ... det var första gången på över ett halvår.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-08-09 19:25:09 följande:
    Det är ju superbra, så kan du o Paul vårda erat förhållande o ta hand om er själva...
    Vårda vårat förhållande
    Vi är så oromantiska att jag tar tillfället i akt att äntligen få bukt med Linns rum och Paul sitter o jobbar undan lite gamla surdegar
    Men vi åt en mysig middag tillsammans på vägen hem och kvällen är ju lång
  • Kazeer

Vi har haft en skön och ganska avslappnad dag idag. På förmiddagen gick det inte i många knop. Hela familjen gick ut på en promenad med Stella och sedan åt vi brunch gjord på lite allt möjligt som Mats hittade i kylskåpet. Därefter blev det en tur till Center Syd och nu har vi en ny bäddmadrass (den har emellertid inte kommit på plats än).

När vi var på Center Syd, passade vi på att stanna vid ett ställe som säljer husvagnar. Jag lät härom veckan undslippa mig att jag ser hellre att vi har husvagn än att vi köper en sommarstuga. Så idag tittade vi på husvagnar. Men jag tror inte vi blir någon husvagnsfamilj, eftersom Gustav VÄGRADE gå in i varenda husvagn Han verkade faktiskt rädd för dem.

När vi kom hem, ägnade jag en dryg halvtimme åt att klippa bort alla bärklasar från ett buskage i trädgården. Jag tror inte att det är giftiga bär men de är nog inte goda att äta heller. Anledningen till att de skulle bort är att Gustav gärna plockar dem och de färgar av sig något alldeles förskräckligt.

Mats lagade mumsig köttfärssås till middag. Gustav är nattad.

BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Kärringmaffian del 13