Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Moddan: Fy, vad otäckt! Jag säger som Mrs V, vilken tur att du var där.
Mrs V: Det låter som om du och familjen har haft en trevlig sommardag, bortsett från idiotbruden.
Storken: Hoppas du får en bra första-dag-efter-semestern på jobbet. Och vad skönt att du har hittat tillbaka till sömnen under semestern.
Jag konstaterade härom morgonen att jag hade sovit en hel natt utan att vakna en enda gång ... det var första gången på över ett halvår.
Vi har haft en skön och ganska avslappnad dag idag. På förmiddagen gick det inte i många knop. Hela familjen gick ut på en promenad med Stella och sedan åt vi brunch gjord på lite allt möjligt som Mats hittade i kylskåpet. Därefter blev det en tur till Center Syd och nu har vi en ny bäddmadrass (den har emellertid inte kommit på plats än).
När vi var på Center Syd, passade vi på att stanna vid ett ställe som säljer husvagnar. Jag lät härom veckan undslippa mig att jag ser hellre att vi har husvagn än att vi köper en sommarstuga. Så idag tittade vi på husvagnar. Men jag tror inte vi blir någon husvagnsfamilj, eftersom Gustav VÄGRADE gå in i varenda husvagn
Han verkade faktiskt rädd för dem.
När vi kom hem, ägnade jag en dryg halvtimme åt att klippa bort alla bärklasar från ett buskage i trädgården. Jag tror inte att det är giftiga bär men de är nog inte goda att äta heller. Anledningen till att de skulle bort är att Gustav gärna plockar dem och de färgar av sig något alldeles förskräckligt.
Mats lagade mumsig köttfärssås till middag. Gustav är nattad.