• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • stora storken

Nu så har vi landat hemma....ska ladda för morgondagen...jobb.. ...varit och köpt busskort...ska börja ta mig i kragen och åka buss...svårt med parkeringar i U-a och ännu värre nu när dom byggt bort en av parkeringarna bredvid jobbet....men jag skall inte klaga...det fungerar jätte bra med buss nu när W börjat dagis här ute och vi inte behöver köra honom...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • stora storken

HEisan: Jobbig med sjuka djur...*kram*...

Svalis: Blir till att tänka om men "mysen" var väl ett bra namn... Jo jag brukar ofta tänka som så när jag är på semester och finner en vacker vy/stund eller vad det kan vara....detta skall jag tänka på i höst/vinter när jag stressar....och måste ner i varv..

Mrs V: Låter som en skön dag... ...det finns alltid folk till allt även i trafiken...

Modesty: Fy vilken tur att du var där..{#lang_emotions_surprised}

Det som varit skönast med min semster har faktiskt inte varit alla vackra minnen, bad, vyer osv...utan att jag har hittat tillbaka och börjat sova igen...jag har varit för stressad att sova...det har blivit max 5 timmar så där....så jag har trott- jamen det klarar jag mig på men så har man varit Trött/less/orkeslös....men nu´när man sovit minst 7-8 timmar och då i sträck har man känt sig utvilad....en känsla det var länge sen jag upplevde....hoppas bara jag får behålla den...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-08-09 13:56:37 följande:
    Ställde ut Chili idag o det visade sig att det fattas en tand i underkäken på henne. Allting annat fick hon "mycket god" på.. Tror inte att tanden kommer att växa ut o då är det ingen idé att ställa henne.O Adina kan ha höftledsproblem. Hon går konstigt med bakbenen o skriker till om man trycker ned hennes ena bakben när hon ligger på rygg...
    Stackars Adina, även om utställningsplanerna med Chili blev grusade så är det ju en defekt det går att leva med *kram*
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-08-09 15:56:02 följande:
    Hemma igen! Varit världsmetropolen Avesta på bröllop och både Oscar och jag är ganska väl myggbitna! Han får stora bölder av myggen också det ser inte så kul ut!!Det hände en lite obehglig incident också, tänk vad många gånger man upprepat för ungarna att inte lägga nåt runt halsen! Oscar och jag var ute och luftade lite, så klev han upp på en liten avsats runt flaggstången, la snöret runt halsen och precis när jag sa, ta bort den, man ska inte ha något runt halsen halkar han till och blir hängande i luften med snöret under hakan...som tur var, tog det 2 sekunder för mig att fånga in honom, sen var han så skärrad att han somnade en stund i min famn..
    *ryser*
    skönt att du var nära när det hände *kram*

Vi har det där problemet med Linn, hon lägger gärna hopprep, koppel mm runt halsen och vi har gång på gång förklarat att man inte får göra så. Det har iallafall slutat med att vi plockat undan allt sånt numera...
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-09 17:05:07 följande:
    Vi hade det trevligt på stranden, byggde slott o grävde kanaler, åt fish & chips o glass, fotade, solade o hade det i allmänhet bra. På vägen hem somnade barnen, o jag dåsade till också, vaknade plötsligt o sa till min man att inte köra för fort just som plötsligt nån idiotbrud dök upp på sidan om oss o nästan hade ihjäl oss. Ibland har man tur.
    Sjätte sinne
    Låter som en härlig dag
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-08-09 17:13:19 följande:
    HEisan: Jobbig med sjuka djur...*kram*...Svalis: Blir till att tänka om men "mysen" var väl ett bra namn... Jo jag brukar ofta tänka som så när jag är på semester och finner en vacker vy/stund eller vad det kan vara....detta skall jag tänka på i höst/vinter när jag stressar....och måste ner i varv.. Mrs V: Låter som en skön dag... ...det finns alltid folk till allt även i trafiken... Modesty: Fy vilken tur att du var där..Det som varit skönast med min semster har faktiskt inte varit alla vackra minnen, bad, vyer osv...utan att jag har hittat tillbaka och börjat sova igen...jag har varit för stressad att sova...det har blivit max 5 timmar så där....så jag har trott- jamen det klarar jag mig på men så har man varit Trött/less/orkeslös....men nu´när man sovit minst 7-8 timmar och då i sträck har man känt sig utvilad....en känsla det var länge sen jag upplevde....hoppas bara jag får behålla den...
    Hoppas den känslan av att vara utvilad håller i sig länge, länge
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-08-09 13:54:09 följande:
    Mysen kanske..
    Vi var inne på det...
    Jag föreslog "Transan" men Paul tyckte inte att det var något lämpligt namn
    Linn har dock bestämt sig för Moses och så får det nog bli
  • modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-09 18:53:38 följande:
    *ryser*skönt att du var nära när det hände *kram*Vi har det där problemet med Linn, hon lägger gärna hopprep, koppel mm runt halsen och vi har gång på gång förklarat att man inte får göra så. Det har iallafall slutat med att vi plockat undan allt sånt numera...
    Det obehagliga var, att jag tyckte han kunde gå ut själv, det vara flera barn ute på gården, men ibland är det skönt att han är lite blyg!!
  • S vali s

Här hemma är det så tyst, lungt o stilla och vi bara njuter eller rättare sagt jag njuter medans Paul har lite svårt att koppla av när lillsnorpan är borta

Vi hann knappt mer än stiga ur bilen hos syrran innan Linn frågade om vi inte skulle åka snart - dvs bara Paul o jag, hon ville vara själv hos Malle
    Under tiden vi fikade satt hon i syrrans knä och ingen kunde bry sig mindre än vad hon gjorde när vi skulle åka, jag fick en kram på nåder och Paul hade hon inte tid att krama alls
    Känns himla skönt att hon trivs så bra där

• modestyonly
    S vali s skrev 2009-08-09 18:56:02 följande:
    Vi var inne på det...Jag föreslog "Transan" men Paul tyckte inte att det var något lämpligt namn Linn har dock bestämt sig för Moses och så får det nog bli
    Kinkig han är då
Svar på tråden Kärringmaffian del 13