• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell
    MRSVi skrev 2009-08-25 12:38:23 följande:
    Vi tog en sväng i parken, o där hade de satt upp ett stort danstält... vi fick titta in, o Alice rusade genast ut på dansgolvet.Det blir till att hosta upp för danslektioner, tror jag.Alla bilderna går att klicka upp, om nån skulle vara intresserad, den usla bildkvaliteten beror på att jag inte hann ändra inställningarna...
    Coolt med danstält.
    Men vad Alice blivit stor
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi
    Kibell skrev 2009-08-25 12:40:47 följande:
    Coolt med danstält.Men vad Alice blivit stor
    Hon har brått att växa upp!
  • Kazeer
    Vi tog en sväng i parken, o där hade de satt upp ett stort danstält... vi fick titta in, o Alice rusade genast ut på dansgolvet.Det blir till att hosta upp för danslektioner, tror jag.Alla bilderna går att klicka upp, om nån skulle vara intresserad, den usla bildkvaliteten beror på att jag inte hann ändra inställningarna...
    Härligt! På mittenbilden ser det ut som om Alice dansar balett.

Så fort Gustav hör musik, säger han "dansa". Jag vet inte var han har fått det ifrån. Igår kväll ville han dansa med mig i badrummet, trots att det inte fanns någon musik där.
    BF jan-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Härliga bilder, Alice ser ut att tycka om att dans men var glad. Jämfört med ridning är nog dans en rätt billig "sport"
    Jag har precis hostat upp 1300:- för höstterminens ridning, nu ska det bara införskaffas ett par bra stövlar att rida i och om Linn efter 3-4ggr fortfarande tycker att det är roligt så blir det en säkerhetsväst

Vad mycke hår Alice har fått, hon ser "stor" ut

På tal om "stor" på bara några dagar har Linn ändrat sitt "lekbeteende" något enormt. Från att mest ha lekt brevid så leker hon nu med sina kompisar
    I går var vi över till min kompis som har en tjej på 5 1/2 pch en tjej på 6mån.
    Linn o Julia hade aldrig träffat varandra men lekte hur bra som helst hela dagen, vi var där från 11 till 17 och de minutrarna jag såg till Linn är lätträknade. Hon hängde t.o.m med över till granntjejerna och lekte och just nu är det bara "Julia hit och dit"
  • MRSVi

Makens farmor sa sist att hon ville betala för balettlektioner för Alice, de var ensamma en stund när maken åkte för att hämta oss andra på restaurangen, o då hade Alice sjungit o dansat för henne... jag tänkte att det kunde vara nåt att kolla upp, men lite närmare fyraårsdagen.

I det här tältet har de diverse aktiviteter, en del för barn i Alices ålder, så hon ska nog dansa lite där i helgen!

• MRSVi

Svalis: Linns hästintresse har väl hållt i sig rätt länge nu, inte tror du väl att hon tröttnar?

• Kazeer
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-25 12:55:32 följande:
    Svalis: Linns hästintresse har väl hållt i sig rätt länge nu, inte tror du väl att hon tröttnar?
    Näe jag tror inte att hon tröttnar men jag är lite osäker på om hon är "mogen" för lektionsridning.
    Jag ser hösten som ett litet test, dom håller på i en o en halv timme, det är både ridning och "skötsel" coh det kan ju vara rätt lång tid för en liten 4åring

Jag tycker absolut att du ska kolla upp det där med balettlektioner, när man närmar sig 4år tycker jag aboslut att man kan ha en "aktivitet" - kul att få göra nåt skoj
  • Kazeer

Nu har jag ätit korv stroganoff så att magen står i fyra hörn

Det börjar bli dags att samla ihop hjärnan och börja fundera på vad jag måste ha med, när vi åker till IKEA. Om en timme ska Gustav hämtas.

Jag funderar också över om jag ska dricka ett glas apelsinjuice. Jag är så obeskrivligt sugen på ett glas riktigt kall apelsinjuice...

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-25 12:52:29 följande:
    Makens farmor sa sist att hon ville betala för balettlektioner för Alice, de var ensamma en stund när maken åkte för att hämta oss andra på restaurangen, o då hade Alice sjungit o dansat för henne... jag tänkte att det kunde vara nåt att kolla upp, men lite närmare fyraårsdagen.I det här tältet har de diverse aktiviteter, en del för barn i Alices ålder, så hon ska nog dansa lite där i helgen!
    Hoppas att Alice får dansa där i helgen
    Jag vet vad jag ska göra i helgen och dansa är nog det sista jag har tid med
Svar på tråden Kärringmaffian del 13