Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Hemma igen efter en intensiv eftermiddag på IKEA. Det är varmt och kvavt ute och Gustav var nästan halvkokt, när vi kom till IKEA. Han hade mycket spring i benen
Jag kom billigt undan i alla fall. 2 st GRUNDTAL hängare à 45 kr samt ett "fodral" för 128 CD-skivor för 79 kr. På väg ut fick Gustav en korv och en äppeljuice men den notan stod mormor för.
Gustav är badad och har fått pyjamasen på. En flaska välling har inmundigats och jag ska snart ta itu med tandborstningen. Sedan tror jag att han är redo att somna.
Halloj...
Här har jag halvsovit halva dagen, ringde o bad om hjälp med hästarna så jag slapp åka dit, o åkte sedan till Karlskoga o handlade med barnen.
Det var mest till de stora som det skulle handlas, men otack är livets lön, ska gudarna veta...
Men nu är vi hemma igen o jag tar igen mig i ett par minuter innan jag ska... Ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra....
På fredag ska min pappa komma hit och sitta barnvakt på kvällen. Mats och jag ska ta tåget in till Lund, äta lite mat och gå på bio
Jag skulle tro att det är snart tre år sedan jag var på bio senast. Jag har inte en aning om vilka filmer som går just nu. Jo, det lär väl gå en Harry Potter-film och den skulle jag kunna tänka mig att se.
Nu fick jag en liten chock. Det kostar 110 kr/person att de Harry Potter
Det måste verkligen vara länge sedan jag var på bio. Jag vill minnas att biljetterna kostade 75 kr, kanske 80 kr.
Tänk när man var liten och började gå på bio och en biljett kostade 20-25 kr...
Jag har precis utrotat enorma exemplar av dammusråttus under vår säng
![]()