• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-25 13:10:40 följande:
    Javisstja, grillfesten!
    Partytältet står på plats, bara väggarna som ska sättas upp dvs om det blir regn
    Paul var med och satte upp tältet i lördags till krästskivan o konstaterade att det var gjort på en timme med andra ord en simpel historia om det mot all förmodan skulle regna på Linns kalas
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-25 13:12:15 följande:
    Precis och innan 4års ålder känns det som om det är mamma o pappas intressen som styr valet av aktivitet Hade Linn inte fått plats på ridskolan hade jag anmält henne till gymnastik på Friskis o svettis, ungen e helt såld på gymnastik Som tur är så har dom "gympa" på dagis en gång i veckan, går till gympasalen i skolan med ombyte, handduk o hela baletten
    Visst är det så, att föräldrarna väljer aktiviteter.
  • MRSVi
    S vali s skrev 2009-08-25 13:14:52 följande:
    Partytältet står på plats, bara väggarna som ska sättas upp dvs om det blir regn Paul var med och satte upp tältet i lördags till krästskivan o konstaterade att det var gjort på en timme med andra ord en simpel historia om det mot all förmodan skulle regna på Linns kalas
    Eller så kan det ju stå kvar!
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-25 13:16:25 följande:
    Eller så kan det ju stå kvar!
    En månad är lite långt, om vi skulle behöva tältet fixar Paul o Martin det på en kafferast
  • MRSVi

Nu ska jag fixa nån slags lunch här, det blir... eh, nåt.

• S vali s
    MRSVi skrev 2009-08-25 13:22:53 följande:
    Nu ska jag fixa nån slags lunch här, det blir... eh, nåt.
    Me too....
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-08-25 12:48:24 följande:
    Härliga bilder, Alice ser ut att tycka om att dans men var glad. Jämfört med ridning är nog dans en rätt billig "sport" Jag har precis hostat upp 1300:- för höstterminens ridning, nu ska det bara införskaffas ett par bra stövlar att rida i och om Linn efter 3-4ggr fortfarande tycker att det är roligt så blir det en säkerhetsväst Vad mycke hår Alice har fått, hon ser "stor" ut På tal om "stor" på bara några dagar har Linn ändrat sitt "lekbeteende" något enormt. Från att mest ha lekt brevid så leker hon nu med sina kompisar I går var vi över till min kompis som har en tjej på 5 1/2 pch en tjej på 6mån.Linn o Julia hade aldrig träffat varandra men lekte hur bra som helst hela dagen, vi var där från 11 till 17 och de minutrarna jag såg till Linn är lätträknade. Hon hängde t.o.m med över till granntjejerna och lekte och just nu är det bara "Julia hit och dit"
    Inte så farligt dyrt om det är 1,5 timme varje gång. PÅ Enskede får jag betala 140:- för en halvtimme. 2850:- för terminsbetalning föör 20 ggr. Väljer man en timmes ridning treminabetalning 21 ggr kostar det 4935:-! Och då går man med som ledare runt. Barnen lär sig väl inte allt för mycket. Det är ju samma sak varje gång. Men visst dom blir väl säkrare ju mer dom rider. Sen beställer man från gång till gång om man inte bokat en hel termin. Just nu väntar jag svar från simskolan
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Kibell

Då har jag kollat med simskolan och Belle kommer inte med i första omgången utan troligtvis v.43.
    Kanske ska ringa ridskolan och se om dom har något ledigt på söndag

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kibell skrev 2009-08-25 14:52:19 följande:
    Inte så farligt dyrt om det är 1,5 timme varje gång. PÅ Enskede får jag betala 140:- för en halvtimme. 2850:- för terminsbetalning föör 20 ggr. Väljer man en timmes ridning treminabetalning 21 ggr kostar det 4935:-! Och då går man med som ledare runt. Barnen lär sig väl inte allt för mycket. Det är ju samma sak varje gång. Men visst dom blir väl säkrare ju mer dom rider. Sen beställer man från gång till gång om man inte bokat en hel termin. Just nu väntar jag svar från simskolan
    Jag tycker att det är superbilligt, höstterminen består av 10ggr så det blir ju bara 130:-/gång och dessutom är dom bara fyra i den gruppen Linn ska rida i så hon kommer ju att hinna med att "se" alla känns det som
    När Anna red pröjsade jag 100:-/tim och då var det "svart och dom red ca 50-60min plus att dom förväntades att hämta/lämna hästrna i hagen, göra iordning dom samt mocka...
    "Hästtjejer" ställer ju upp på det mesta så....
    Kibell skrev 2009-08-25 15:13:44 följande:
    Då har jag kollat med simskolan och Belle kommer inte med i första omgången utan troligtvis v.43.Kanske ska ringa ridskolan och se om dom har något ledigt på söndag
    Håller en tumme för att Bell kommer med v.43
  • stora storken

Landat i från Enköping hemma i soffan....det har varit´en bra slapp dag...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13