Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Halloj, nu har jag fått mitt mobila bredband. O en notebook. Liten men naggande god..
Smileysar ser väldigt roliga ut i miniformat...
Nu har jag bokat murare för att komma o fixa stoppet i skorstenen. På tisdag-jag måste elda idag så vi alla får duscha. Jag hoppas att brandlarmet inte sätter igång som det gjorde förra gången...
Halloj, nu har jag fått mitt mobila bredband. O en notebook. Liten men naggande god..
Smileysar ser väldigt roliga ut i miniformat...
Nu har jag bokat murare för att komma o fixa stoppet i skorstenen. På tisdag-jag måste elda idag så vi alla får duscha. Jag hoppas att brandlarmet inte sätter igång som det gjorde förra gången...
O det var så viktigt så att jag var tvungen att tjata om swt...
Jag är med också!
Jag är visserligen rätt trött men jag har ochså fattat ![]()
"Hälsobefrämjande ledarskap" lät ju lagom inspirerande på en heldags utbildning men jag tar tillbaka alla negativa tankar jag hade innan dagen - utbildningen var rent ut sagt sk*trolig och en rejäl energikick.
Sen återstår ju bara den stora frågan hur man ska lyckas överföra dessa tankar på resten av arbetsgruppen
Nåja, nu ska jag städa vidare samt baka lite kakor ![]()
God morgon!
Vi hade en jättetrevlig eftermiddag/kväll igår!
Vi tog tåget in till Lund, hämtade våra biobiljetter och sedan gick vi runt och letade efter en restaurang. I Malmö är det lätt att hitta restauranger men de beror nog på att vi har ätit ute där så många gånger. I Lund blir det mer en chansning. Men vi hittade ett ställe på Mårtenstorget som verkade bra och det var det också.
Mats åt en Kräftskagen till förrätt. Jag smakade lite av den och den var god. Men när jag fick in min varmrätt, var jag glad att jag inte hade beställt en egen förrätt. Jag hade beställt restaurangens klassiska burgare och den var gigantisk! Mats åt någonting som hette "bla bla bla Black Angus" (ja, den hette inte bla bla bla men jag kommer inte ihåg hela namnet).
Harry Potter-filmen var sådär. Kul att ha sett men... Hela filmen kändes stressad och så mycket av boken fattades. Första timmen var dessutom, trots stressen, låååååååååååångsam och jag höll på att somna flera gånger. Sedan blev det bättre.
När vi kom hem strax efter nio, satt Gustav och morfar och sov framför en Bamse-film...
kazeer: Låter som en lyckad kväll för dig o Mats ![]()
Här är man uppe i ottan
Ska strax in till Flygfyren och inhandla det allra sista, dvs det som vi glömt
Sen är det lite småfix och vid två tiden är det dags för årets "Frihamragrill" - 18vuxna o 9barn som förhoppningsvis ska ha en trevlig stund tillsammans ![]()