Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Jag får krupp
Jag ska ju på kurs/utbildning med jobbet i morgon... Min chef sa - den är på Vigelsjögård.
Miljöskadad som jag är så tänkte jag direkt att det var nå´t av kommunens pensionärsboenden och att vi skulle hålla till i ngn samlingssal, nu googlade jag lite för att kolla adressen men, inte fanken är det ngn pensionärsboende det är ju för fanken en konferensgård eller rättare sagt ett ställe där man bla kär "teambuildning" plötsligt fick jag ännu mindre lust...
Eller... min chef o en tjej till från jobbet gick kursen i våras men den dagen hade jag en läkartid så jag fick hoppa på nu istället och... ja jag kommer mer eller mindre att vara den enda som kommer "solo" från en arbetsplats
F*n jag både vill och inte vill... kort sagt, jag tycker att själva utbildningen är spännande men inte just nu och framför allt inte hela dagen i morgon ![]()
Tiden, ja, den har en otäck förmåga att springa iväg...
Vi har så smått börjat planera min pappas 70-årsdag i mitten av oktober. Jag kan bara inte fatta att han ska fylla 70 år! 55 hade varit mer rimligt.
Före sommaren erbjöd vi oss att ha hans 70-årsfirande hemma hos oss. Då var han inte riktigt redo att tala om det och han trodde inte att det skulle komma så många. Hans syskon går bort en efter en (det var begravning för en av han bröder i måndags) och de som fortfarande lever är så gamla och skröpliga att de troligtvis inte gör resan ner hit.
Nåväl, på begravningen i måndags fick pappa ett starkt intryck av att flera av mina kusiner har tänkt sig att komma och uppvakta honom. Så nu har vi lagt planerna på en "sittande" middag på hyllan och kommer i stället att ha öppet hus med buffé.
Nästa år fyller jag 40...
Det är alldeles overkligt och helt galet ![]()
Dags att sova för mig....God natt... ![]()
Dags för sängen här också, är sjukt trött!! Jobbigt med semester
Jag ska också försöka komma i säng. En dusch först bara...