Kärringmaffian del 13
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
Dags för ny tråd mina kära vänner
www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 
Här tjattrar vi om stort & smått
Vår brandvarnare här nere larmade i vintras, då var batteriet på väg att ta slut.
Däruppe har den larmat ett par ggr bla då jag eldade på i kaminen som f*n samt när jag sköljer ur grillpannan
![]()
Paul har skaffat någon "manick" som en gång per dygn kommer att "tanka över" alla nya filer osv. som vi har på datorerna och lagra dom i den hårddisken
Perfekt, efter det behöver jag inte bry hjärnan så mycke med att kopiera fotona jag har i datorn
Nu ska bara alla "gamla" foton kopieras över dit, jag har precis börjat med "2006" - 8740 bilder
Då var ändå 2006 ett sparsam år ![]()
Varför är jag sååååå trött??

Alice o jag har varit på stan en sväng, sen kollade vi in sista stunden av Antons fotbollsträning. Maken stod i mål, o när han släppte in ett mål av en sexåring hojtade jag "skräpmålvakt!", varpå en av de andra pojkarnas mamma sa "Men jag tror faktiskt att han gjorde det på flit"... Nähä? Verkligen?
Nu har jag varit i Malmö.
På vägen dit fastnade jag i bilköer på E6/E20. Jag ska bara köra ca 4 km på den vägen, mellan en påfart och nästa avfart, och det var totalt tvärstopp. Ungefär halvvägs till avfarten, leddes all trafik in i högerfilen för att sedan direkt ledas tillbaka till omkörningsfilen. Det stod "koner" på linjen mellan filerna och högerfilen var helt tom ... förutom 25-30 poliser som myllrade omkring där. Det såg ut som om de fikade
men det kan väl inte vara rimligt
![]()
En av mina kusiner, som i många år har jobbat med för tidigt födda barn på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm (heter det så), har också jobbat en hel del som sjuksköterska i Norge. De senaste månaderna har hon jobbat på Färöarna och ska nu vidare till Grönland.
Pappa berättade att en annan av mina kusiner har jobbat ett tag som sjuksköterska i Norge. På en månad tjänade hon 100 000 kr ... EFTER skatt
Man får väl vara tacksam att inte alla svenska sjuksköterskor drar till Norge...