• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-05 20:05:34 följande:
    MrsV: Gummistö.... fins det i vuxenstorlek Jag har nog inte ägt ett par gummistövlar sen jag var tonåring men nu finns det så himla käcka så jag funderar nästan på att köpa ett par Stackars Anton, hoppas att träningsvärken går över Vå5r kattunge är verkligen korkad, eller så har den bara kort minne. Varje gång Linn badar, vilket oftast är varje kväll så kommer han in i badrummet och är supernyfiken, tar ett skutt upp på badkarskanten och - plums ner i badkaret Och, ja en blöt katt är verkligen skitful även om han är kattunge
    Jag har heller inte haft några gummistövlar sedan jag var liten. I tonåren vägrade jag använda gummistövlar. När jag började på skogis, fick vi huggarstövlar som vi hade när vi jobbade med motorsåg och röjsåg. Men annars hade jag kängor, när jag var ute i skogen.

Det är precis som du säger, idag finns det häftiga gummistövlar, snudd på snygga.
    BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kibell
    S vali s skrev 2009-09-05 20:11:25 följande:
    påminner mig själv om att göra en ny tråd till i morgon*
    Redan dags...
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-05 20:11:58 följande:
    Jag har heller inte haft några gummistövlar sedan jag var liten. I tonåren vägrade jag använda gummistövlar. När jag började på skogis, fick vi huggarstövlar som vi hade när vi jobbade med motorsåg och röjsåg. Men annars hade jag kängor, när jag var ute i skogen.Det är precis som du säger, idag finns det häftiga gummistövlar, snudd på snygga.
    Det har hänt att jag saknat gummistövlar både en o två ggr när jag varit ute i regnväder

kibban: Visst är det ruggigt vad tiden går fort
  • Kazeer

Gustav är nu så stor att man kan muta honom. Nej, inte muta. Jag menar naturligtvis att man kan förhandla med honom

Igår var det verkligen hög tid att klippa hans naglar. Det är något som inte brukar gå att genomföra, när han är vaken. Tidigare på dagen hade jag konfiskerat hans BRIO-tåg, eftersom han hade kastat dem på mig. Mats och jag kom överens om att vi skulle säga till Gustav att om pappa fick klippa hans naglar, så skulle han få tillbaka tåget. Gustav satt som ett tänt ljus i Mats knä och det gick på nolltid att klippa naglarna. Och han blev så glad över att få tillbaka sitt tåg.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-09-05 18:44:16 följande:
    *harkel*
    Ja med de pengarna så skulle jag bara behöva jobba två helger i månaden för att klara mig...
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-09-05 20:58:48 följande:
    Ja med de pengarna så skulle jag bara behöva jobba två helger i månaden för att klara mig...
    Missförstå mig rätt men jag trodde inte att barnen var ditt största problem när det gällde arbete, snarare din hälsa
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-05 20:19:32 följande:
    Gustav är nu så stor att man kan muta honom. Nej, inte muta. Jag menar naturligtvis att man kan förhandla med honom Igår var det verkligen hög tid att klippa hans naglar. Det är något som inte brukar gå att genomföra, när han är vaken. Tidigare på dagen hade jag konfiskerat hans BRIO-tåg, eftersom han hade kastat dem på mig. Mats och jag kom överens om att vi skulle säga till Gustav att om pappa fick klippa hans naglar, så skulle han få tillbaka tåget. Gustav satt som ett tänt ljus i Mats knä och det gick på nolltid att klippa naglarna. Och han blev så glad över att få tillbaka sitt tåg.
    Barn lär sig snabbt
  • Heisan
    S vali s skrev 2009-09-05 21:12:17 följande:
    Missförstå mig rätt men jag trodde inte att barnen var ditt största problem när det gällde arbete, snarare din hälsa
    Jodå-det stämmer-men jag ska börja arbetspröva nu i höst, o skulle jag kunna jobba två helger i månaden för att klara mig så skulle jag slippa jobba ens 25% med helkass ersättning... O då skulle jag hinna försöka ta hand om mig... Eller nåt...
  • Heisan

Ang gummistövlar så har jag ett par som är korta i skaftet, tretorn, sköna-jag o Sandra"delar" på dem.
    O så är mina ridstövlar som gummistövlar. Går upp till knäna-skönt att kunna gå i vad som helst princip utan att tänka på om man blir blöt/skitig...

• Heisan

Ja just det-jag är så jefla trött att jag ska gå o lägga mig nu....
    Natti, natt....

Svar på tråden Kärringmaffian del 13