• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kazeer

Monty Python-mannen har intagit min kropp igen. I ett försök att se saker från den ljusa sidan sade jag att fördelen är ju att jag kan äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Då svarade Mats att det kallas för bulimi.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-09-05 14:10:15 följande:
    Alice o jag har varit på stan en sväng, sen kollade vi in sista stunden av Antons fotbollsträning. Maken stod i mål, o när han släppte in ett mål av en sexåring hojtade jag "skräpmålvakt!", varpå en av de andra pojkarnas mamma sa "Men jag tror faktiskt att han gjorde det på flit"... Nähä? Verkligen?
    Vilken blåst morsa
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-05 15:07:18 följande:
    Nu har jag varit i Malmö.På vägen dit fastnade jag i bilköer på E6/E20. Jag ska bara köra ca 4 km på den vägen, mellan en påfart och nästa avfart, och det var totalt tvärstopp. Ungefär halvvägs till avfarten, leddes all trafik in i högerfilen för att sedan direkt ledas tillbaka till omkörningsfilen. Det stod "koner" på linjen mellan filerna och högerfilen var helt tom ... förutom 25-30 poliser som myllrade omkring där. Det såg ut som om de fikade men det kan väl inte vara rimligt
    Man vet aldrig, dom kanske hade någon övning
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-05 15:10:07 följande:
    En av mina kusiner, som i många år har jobbat med för tidigt födda barn på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Stockholm (heter det så), har också jobbat en hel del som sjuksköterska i Norge. De senaste månaderna har hon jobbat på Färöarna och ska nu vidare till Grönland.Pappa berättade att en annan av mina kusiner har jobbat ett tag som sjuksköterska i Norge. På en månad tjänade hon 100 000 kr ... EFTER skatt Man får väl vara tacksam att inte alla svenska sjuksköterskor drar till Norge...
    Jag har kompisar som jobbar som sjuksköterskor i Norge, visst dom tjänar gruvligt med pengar men å andra sidan så är det ochså rätt dyrt att bo där.
    För ett par år sen var det rätt många som drog till Norge för att jobba, allt var guld o gröna skogar men merparten av dom har kommit tillbaka till Sverige igen så kanske är det en rätt kortsiktig lösning
  • S vali s
    Heisan skrev 2009-09-05 16:01:25 följande:
    Vore jag ledig varannan helg från barn så skulle jag åka dit...
    *harkel*
  • S vali s

Fasiken va gött det är att göra andra människor glad, det kan man leva länge på
    Linn o jag har bakat o donat idag och slutligen åkte vi över till våra kompisar med småfranska, källarfranska, grekiskt lantbröd, kolasnittar, chokladdoppade kokostoppar, brysselkex  & äppel/tosca muffins, till de sistnämnda langade jag med en kelda vaniljvisp.
    Min kompis blev så glad att hon fick tårar i ögonen
    J som inte haft matlust alls på ett två veckor kunde inte motstå att ta ett brysselkex som f.ö är hennes favoritkakor

Sen åkte Linn o jag in till Norrtälje och åt en storslagen middag på McDonalds

När vi kom hem mötte Mysan oss och var så stolt så stolt, hon hade tagit med sig sitt första byte hem - en gräshoppa som hon ivrigt mumsade i sig

• Kazeer
    S vali s skrev 2009-09-05 18:47:59 följande:
    Fasiken va gött det är att göra andra människor glad, det kan man leva länge på Linn o jag har bakat o donat idag och slutligen åkte vi över till våra kompisar med småfranska, källarfranska, grekiskt lantbröd, kolasnittar, chokladdoppade kokostoppar, brysselkex  & äppel/tosca muffins, till de sistnämnda langade jag med en kelda vaniljvisp.Min kompis blev så glad att hon fick tårar i ögonen J som inte haft matlust alls på ett två veckor kunde inte motstå att ta ett brysselkex som f.ö är hennes favoritkakor Sen åkte Linn o jag in till Norrtälje och åt en storslagen middag på McDonalds När vi kom hem mötte Mysan oss och var så stolt så stolt, hon hade tagit med sig sitt första byte hem - en gräshoppa som hon ivrigt mumsade i sig
    Det låter som en toppendag!

Vi har varit på MediaMarkt och Elgiganten för att titta på en TV till sovrummet. Inne på MM mådde jag pyton. Mina händer kändes domniga och plötsligt var det som om mitt vänstra synfält blev väldigt mycket mindre. Det var så skönt att komma ut i friska luften, när vi gick över till Elgiganten. Även om jag mådde bättre, när vi skulle åka hem, fick Mats sätta sig bakom ratten.

Till kvällsmat blev det våfflor.
    BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-09-05 18:58:36 följande:
    Det låter som en toppendag!Vi har varit på MediaMarkt och Elgiganten för att titta på en TV till sovrummet. Inne på MM mådde jag pyton. Mina händer kändes domniga och plötsligt var det som om mitt vänstra synfält blev väldigt mycket mindre. Det var så skönt att komma ut i friska luften, när vi gick över till Elgiganten. Även om jag mådde bättre, när vi skulle åka hem, fick Mats sätta sig bakom ratten.Till kvällsmat blev det våfflor.
    Inge kul när man inte ´mår bra
    Våfflor, de va länge sen

Tyvärr blev det en lång dag för Paul idag eller tyvärr o tyvärr... Hade han inte blivit omvald i Sv Curlingförbundets styrelse så hade han kommit hem vid tolvtiden idag och vi hade dessutom fått ha honom hemma bå¨de i morgon och nästa helg.
    men nu blev han omvald så Linn o jag får leka på egen hand, både och

• Kibell

God kväll!
    Just nu står Belle bakom mig och sjunger "tänk på dig själv" i sin mick

Vi har haft en soft dag hemma. Lite fickabesök, jippo i centrum sen en träff med grannen. Nu lite godisdags

♥Älskar min Isabelle♥
  • MRSVi

Jag köpte gummistövlar, svarta med färgglada pluttar på, o matchande tjocka "gummistövelstrumpor" att ha i dem. Jag provgick dem i trädgården när jag kämpade med ogräset, o de verkar fungera, hoppas bara de håller tätt också.

Anton o Alice sitter i tystnad o äter sitt lördagsgodis, Anton har träningsvärk efter fotbollen, stackarn.

Svar på tråden Kärringmaffian del 13