• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Kibell

Nyduschad men vad kallt det är när man kommer ut från duschen brrr

♥Älskar min Isabelle♥
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-17 07:11:59 följande:
    Oj hann inte skriva klart. Ska starta min jobbdag med ett besök hos min coach tilsammans med min chef.
    Hoppas att besöket går bra och att allt får en bra lösning *kram*
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-17 08:19:58 följande:
    Ja, man ska tydligen gödsla och kalka gräsmattan för att hålla mossan borta. Mats har gjort ett schema för hela sommaren
    Vi har gödslat våran ngr ggr nu under våren med ett mkt bra resultat, gräsmattan har aldrig varit grönare och mossan har minskat betydligt
  • S vali s

Linn är lämnad på dagis, hon som aldrig bett om att få gå dit har de senaste dagarna tjatat om dagis och att hon vill dit
    Jag ska sätta mig och göra undan det sista kanslistjobbet *yippey*

• S vali s

skriva protokoll varé....
    Istället har jag småstädat samt provsmakat den hemmagjorda "Slushen" {#lang_emotions_tongue_out}
    Både ser och smakar betydligt bättre än den man köper, frågan är om Linn kommer att tycka detsamma - hon älskar den där läbbigt blå eller gröna sörjan man köper

• MRSVi

Jag har en ny kaffebryggare, allt är som det ska.
    Det blev ingen simning, jag kom ihåg att Anton behöver både skolskor o fotbollsskor, o sen behövde jag ägg också... jag har börjat köpa ägg på vår torgmarknad, lokala frigående höns, o mycket billigare än på affären. Sen känner jag mig så miljövänlig när jag tar med min gamla tomma äggkartong o ber dem fylla upp den...

• Kazeer

Vi har varit och midsommarhandlat. Vi har dessutom köpt ett matbord till vardagsrummet.

För ett tag sedan hittade vi ett ekbord med fyra stolar på IKEA och det skulle ha kostat drygt 8000 kr. Idag tittade vi in på Mio och där stod ett snarlikt bord fast med sex stolar. Pris: 5000 kr. Vi slog till direkt. Det var rejält nedsatt i pris eftersom det var förra årets "modell".

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • S vali s
    Kazeer skrev 2009-06-17 12:58:54 följande:
    Vi har varit och midsommarhandlat. Vi har dessutom köpt ett matbord till vardagsrummet.För ett tag sedan hittade vi ett ekbord med fyra stolar på IKEA och det skulle ha kostat drygt 8000 kr. Idag tittade vi in på Mio och där stod ett snarlikt bord fast med sex stolar. Pris: 5000 kr. Vi slog till direkt. Det var rejält nedsatt i pris eftersom det var förra årets "modell".
    Men guuuuud förra årets modell, det går väl inte

Kul med nya möbler
    MRSVi skrev 2009-06-17 12:23:51 följande:
    Jag har en ny kaffebryggare, allt är som det ska.Det blev ingen simning, jag kom ihåg att Anton behöver både skolskor o fotbollsskor, o sen behövde jag ägg också... jag har börjat köpa ägg på vår torgmarknad, lokala frigående höns, o mycket billigare än på affären. Sen känner jag mig så miljövänlig när jag tar med min gamla tomma äggkartong o ber dem fylla upp den...
    Låter miljövänligt och klokt
    För ett par år sedan hade jag en jobbarkompis som sålde ägg - härligt att köpa av henne eftersom man visst att hönorna hade det toppen
    Dessutom blev det så härligt gula sockerkakor av äggen man köpte från henne
  • Heisan

Halloj-här är man trött som få, är snart Midsommarfirande med dagis...
    Hästen kör med falsk marknadsföring..

Det blir väl som när jag väntade Emma, jag köpte en katt eftersom jag var övertygad om att det inte skulle komma en bebbe..

• stora storken

Nu så har vi landat hemma igen efter besök hos kompis och en tur till mormor också...nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13