• S vali s

Kärringmaffian del 13

{#lang_emotions_heart}Så var det dags för Kärringmaffians tråd nr 13 {#lang_emotions_heart}

Här tjattrar vi om stort & smått

Den late får brått när det blir kväll
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 20:17
    Dags för ny tråd mina kära vänner

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m47039146.html
  • Svar på tråden Kärringmaffian del 13
  • Caffreys

Precis kommit hem. Coach besöket resulterade i ett läkarbesök som resulterade i 3 v. sjukskrivning (till att börja med) + en rekommendation att uppsöka medicinakuten för att kolla hjärtat. Det får bli imorgon efer att jag lämnat på dagis.

• Kazeer
    Caffreys skrev 2009-06-17 16:06:05 följande:
    Precis kommit hem. Coach besöket resulterade i ett läkarbesök som resulterade i 3 v. sjukskrivning (till att börja med) + en rekommendation att uppsöka medicinakuten för att kolla hjärtat. Det får bli imorgon efer att jag lämnat på dagis.
    Oj. Men det kanske är bra att göra en koll.
    Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Jag har legat och sovit på soffan i två timmar nu på eftermiddagen. Sedan tog jag en sväng till biblioteket för att leta efter matteböcker. Det fanns en hel del Matte A, vilket jag inte är intresserad av. Men jag hittade i alla fall en Matte B-bok och sedan får jag väl beställa C- och D-böckerna. Två deckare blev det också. Och ett lånekort! Det är nog rekord för mig att bo nästan ett helt år på ett ställe utan att skaffa lånekort. Det brukar jag göra inom en vecka.

• Caffreys
    Kazeer skrev 2009-06-17 16:40:56 följande:
    Jag har legat och sovit på soffan i två timmar nu på eftermiddagen. Sedan tog jag en sväng till biblioteket för att leta efter matteböcker. Det fanns en hel del Matte A, vilket jag inte är intresserad av. Men jag hittade i alla fall en Matte B-bok och sedan får jag väl beställa C- och D-böckerna. Två deckare blev det också. Och ett lånekort! Det är nog rekord för mig att bo nästan ett helt år på ett ställe utan att skaffa lånekort. Det brukar jag göra inom en vecka.
    Lånekort är bra. Alla böcker man köper tar plats.
  • Kazeer
    Caffreys skrev 2009-06-17 16:57:11 följande:
    Lånekort är bra. Alla böcker man köper tar plats.
    Jag är så kluven, när det gäller böcker. Jag älskar böcker och skulle gärna ha ett "bibliotek" hemma. Men, precis som du säger, böcker tar plats. De blir också dammiga och är "ett pain" när man ska flytta. Dessutom är det ett fåtal böcker som jag läser mer än en gång, d v s de står bara där i bokhyllan. De senaste tio åren har jag inte köpt särskilt mycket böcker och de böcker jag köpt har främst varit facklitteratur (förutom Harry Potter ). Skönlitterära böcker lånar jag på biblioteket. Jag älskar bibliotek! Skam vore det väl annars, eftersom mina föräldrar båda två är bibliotekarier...
  • Kibell

God middag!
    Äntligen hemma!
    Vilket härligt väder vi haft idag Nu bliré köttbullar och makaroner

♥Älskar min Isabelle♥
  • Kazeer
    Kibell skrev 2009-06-17 17:38:12 följande:
    God middag!Äntligen hemma!Vilket härligt väder vi haft idag Nu bliré köttbullar och makaroner
    Mats ska grilla några karrékotletter. Jag tycker att jag har ätit mig igenom den här dagen men jag är ändå vrålhungrig. Det är helt sjukt!
  • stora storken

Här blir det köttfärssås och spagetti.....på beställning från Wille...

♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
  • Kibell

När jag går på biblioteket blir det mest böcker till Belle. Jag läser varje kväll för henne. Nu läser vi kapitelböcker. Just  nu är det om hästebn Sigge Lånat alla i serien, dvs 6 st , men det är stor text så en sån bok läser vi på tre dagar. Sedan har jag lånat Madicken som är tänkt att få följa med på flyget och resan.
    Vi tycker om att gå till biblioteket

♥Älskar min Isabelle♥
  • stora storken
    Kibell skrev 2009-06-17 17:50:43 följande:
    När jag går på biblioteket blir det mest böcker till Belle. Jag läser varje kväll för henne. Nu läser vi kapitelböcker. Just  nu är det om hästebn Sigge Lånat alla i serien, dvs 6 st , men det är stor text så en sån bok läser vi på tre dagar. Sedan har jag lånat Madicken som är tänkt att få följa med på flyget och resan.Vi tycker om att gå till biblioteket
    Längtar till den tiden då man kan läsa kapitelböcker....
    ♥♥♥Att vara en smula barn det är att vara verkligt vuxen♥♥♥
Svar på tråden Kärringmaffian del 13