• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 14:48:59 följande:

Jag tycker också om att pyssl själv och återanvända saker. Håller just nu på att inreda ett nytt sovrum med hjälp av tapetrester (överbliven dasstapet som jag hittat påå mammas sommarstugevind) och lite färg. Istället för ny säng målas den fula furugaveln om osv. Budget helt enkelt!
    Budget och återvinning gillas skarpt !

Hoppas det blir fint, visa gärna resultat när det är färdigt.
  • Anton2005

Jag fortsätter väl att fylla forumet med inlägg.... :)

Har hittat ett skåp på blocket som jag jätte gärna vill ha men det är 15 mil enkelresa o jag har verkligen ingen möjlighet att ge mig iväg denna vecka.

Har fortsatt att riva tak idag men dammsugaren gav sig så det blev till att åka och köpa en ny. Hade ju spanat in electrolux vita men efter att ha prövat en annan med lite fler finesser så vann den faktiskt över den vita :)

• Videli

Godkväll...

Nytt i bloggen.

Anton, snart kommer det kanske bilder som du kan få insperation av. Men nu får du/ni håller er tillgodo med en förhandstitt!

• mariaw

Anton: Tack för tipset. Smart att inte ha de hjärtformade beslagen som är svåra att öppna på lådorna... Skänken kommer nog vara utan beslag en stund innan jag bestämt mig...
    Vad kul att riva pappen och tur att det finns panel under. Blir nog väldigt fint som vitt...

• Videli

Åååå jag behöver hjälp...

Förr förra säsongen av Bygglov så gjorde dom ett utrum hos en "häxa". I de programmet instalerade dom ett jättefint element i smide.

Någon som vet vad jag menar, har helat mig galen efter ett sånt?

• Ari Gold

Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.

Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.

• Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 23:25:35 följande:

Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.
    Det lät ju urmysigt! Jag målade hyllplan och konsoler till ljudet av sambons el-häcksax och grannar som klippte gräset inte lika mysigt men det funkade.
  • Gummsan82

Ari Gold skrev 2009-07-14 23:25:35 följande:

Jag måste bara dela med mig av hur mysigt jag har det här hemma ikväll... jag har suttit ute vid carporten fram till aldeles nyss och målat klart det sista vita lagret på sängen. Imorgon ska den få sig ett rejält kok stryk med sandpapper och stålborste.Det var så himla mysigt att sitta ute och måla så här sent. Alla i huset har gått och lagt sig men katten höll mig sällskap genom att gno sig mot min rygg, och nere på åkern körde traktorn med stora lyktor. Jag brukar ha radion på annars men nu hade jag bara traktorns svaga brummande och kattens spinnande som ljudkuliss, och lite pip från svalorna som nattar sina ungar under takpannorna.
    Var inne och kikade i din blogg och blev lite nyfiken på den där städboxen som skulle finns hos rusta... vet du om den finns på hemsidan?
  • mage06

Sussi N skrev 2009-07-11 14:14:33 följande:

Mage06: Usch vad trist, men jag skulle hoppa över Gotland, åk i höst, så mycket mysigare då Vi sov en natt på Lolland i en by som heter Nysted, så fin, men varför är alla hus till salu på ön??? Inga jobb kanske?? Normandie är sagolikt, skall strax packa mina väskor för att flytta dit återigen, varför bor man här??? H hade en dröm när vi var där som var så verklig att han fortfarande var sur då han vaknade. Han drömde att jag vägrade flytta tillbaka till Sverige eftersom jag fått jobb i Paris på Moulin Rouge som nakendansös, ha,ha,ha, och han var alldeles upprörd över det och jag fattade inte vad han pratade och tyckte att det var väl upp till mig vad jag ville göra, ha,ha,haLite OT men så roligt.
    hysteriskt roligt! Jag tycker att nu har han fått segla över hela halva världen så nu kan du få dansa naken lite *hahaha* Jag håller med om att hösten skulle vara fint, september är egentligen skönast överallt på våra breddgrader tycker jag. Men har ju en kompis som flyttat till Visby så jag åker nog dit i höst igen

Det blev en lite annorlunda trip till gotland och fårösund i helgen. Den tillbringades i sängen då jag fick feber... Ni här inne kan förstå hur dåligt jag mådde om jag berättar att jag satt i bilen vi ett tillfälle och på andra sidan gatan fanns en loppis med underbara gamla medicinflaskor...men jag orkade inte gå ur bilen Fattar ni! *skratt* Hela vägen från fårösund till Visby kantas av loppisar men, men... det får bli en annan gång.

Jag skall fortsätta att kurera min stackars kropp nu

Har lite tygpyssel i bloggen för den som vill se

www.noamajahemma.blogspot.com
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3