• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • mariaw

God kväll!

Behöver lite hjälp med beslag till min nymålade skänk. Någon som vet var man kan få tag på passande?

www.inredningivittgammaltonytt.blogspot.com

Villa: Har själv storlek 38 som är rättså höga (är 1,72 cm) och har normalt stl 37. Valde en storlek större än jag brukar just för skaftbredden...
    Smart att prova igen så det inte blir fel...

• JohPet

mve: Har du kollat byggvårdsbutiker?

• mariaw
    JohPet skrev 2009-07-10 21:58:11 följande:
    mve: Har du kollat byggvårdsbutiker?
    Bra idé! Tack för tipset! Bor en bit ifrån de flesta byggvårdsbutiker, men många har ju nätbutiker också så jag ska kika runt lite...
  • Sussi N

Halloj, slänger mig in efter flera veckors frånvaro, har varit och rest och det kan ni se här www.sussisvarld.blogspot.com
    Jag har Hunter och fick då gå ner en strl. och efter att ha använt dom i några månader nu så räknar jag med att få i fleecesockan till hösten. Stövlarna är helt underbart sköna.
    Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att läsa tillbaka och se vad ni har pysslat med

• Sagalin
    Sussi N skrev 2009-07-10 23:57:29 följande:
    Halloj, slänger mig in efter flera veckors frånvaro, har varit och rest och det kan ni se här www.sussisvarld.blogspot.comJag har Hunter och fick då gå ner en strl. och efter att ha använt dom i några månader nu så räknar jag med att få i fleecesockan till hösten. Stövlarna är helt underbart sköna.Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att läsa tillbaka och se vad ni har pysslat med
    Menar du att de töjer sig lite?
  • misak

Villa Nordåker skrev 2009-07-11 05:48:15 följande:

Det vill jag också gärna veta!
  • Sussi N

Villa Nordåker skrev 2009-07-11 05:48:15 följande:

Ja, mina har gjort det, men jag tror inte att en säljare skulle säga att dom gör det
  • mage06

Sussi N skrev 2009-07-10 23:57:29 följande:

Halloj, slänger mig in efter flera veckors frånvaro, har varit och rest och det kan ni se här www.sussisvarld.blogspot.com Jag har Hunter och fick då gå ner en strl. och efter att ha använt dom i några månader nu så räknar jag med att få i fleecesockan till hösten. Stövlarna är helt underbart sköna. Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att läsa tillbaka och se vad ni har pysslat med
    Välkommen hem! Visst är Normandie underbart!

MrsJ: Kan tyvärr inte hjälpa dig

Jag skulle ha varit på gotland nu men strax efter att min klocka ringde så vaknade dottern med 40 graders feber och kräktes Kan man ha mer otur? Stackars liten, jag kunde bara inte åka ifrån henne när hon hade det så... Hon har ju haft ett par feberkramper när hon var yngre också... Jag som skulle ha varit på en stor loppis i morse Men det var tydligen värsta tjurracet ändå (en kompis var där)...

Nu sitter jag här och velar om jag skall åka så jag är framme kl.21 och åka hem må kväll kl.19, sen sätta mig i bilen på tisdag och köra heeeela vägen till Lolland... Är sååå besviken, det var meningen att det skulle vara en avkopplande helg utan barn men nu känns allt bara stressigt

Sorry att jag hoppar in här med mitt elände, men ni är ju så kloka här inne Vad skall jag göra?!
  • Sussi N

Mage06: Usch vad trist, men jag skulle hoppa över Gotland, åk i höst, så mycket mysigare då
    Vi sov en natt på Lolland i en by som heter Nysted, så fin, men varför är alla hus till salu på ön??? Inga jobb kanske??

Normandie är sagolikt, skall strax packa mina väskor för att flytta dit återigen, varför bor man här???
    H hade en dröm när vi var där som var så verklig att han fortfarande var sur då han vaknade. Han drömde att jag vägrade flytta tillbaka till Sverige eftersom jag fått jobb i Paris på Moulin Rouge som nakendansös, ha,ha,ha, och han var alldeles upprörd över det och jag fattade inte vad han pratade och tyckte att det var väl upp till mig vad jag ville göra, ha,ha,haLite OT men så roligt.

• Camilla R

Gillar ni precis som jag Pilgrim smycken?
    Hos www.jewel.se är det nu flyttrea och man får rabatt på hela sitt köp.
    Jag passade på att "storhandla" och fick 40% rabatt -tänk så kul man kan ha på semestern framför datorn

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3