• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • LinaoMatilda

Hej och hå på er!

Hinner inte alls läsa ikapp för jag håller på och packar väskan! Imorgon bär det av till Sverige. Jag ska träffa vänner och shoppa och ha såå kul!

(märks det att jag typ aldrig åker någonstans?)

• Anton2005
    LinaoMatilda skrev 2009-07-15 19:28:39 följande:
    Hej och hå på er!Hinner inte alls läsa ikapp för jag håller på och packar väskan! Imorgon bär det av till Sverige. Jag ska träffa vänner och shoppa och ha såå kul! (märks det att jag typ aldrig åker någonstans?)
    Härligt!!! Hoppas ni får en toppenresa. Har du tänkt shoppa massor el?
  • LinaoMatilda
    Anton2005 skrev 2009-07-15 19:42:29 följande:
    Härligt!!! Hoppas ni får en toppenresa. Har du tänkt shoppa massor el?
    Tack! Nej inte så värst. Hoppas på lite fynd och så lite det ena och det andra.
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2009-07-15 19:52:01 följande:
    Undrens tid är inte förbi jag har gjort ett inlägg nillashem.blogspot.com/
    Kul att du bloggar!! Fiiint! Färgen på stolarna är verkligen jättefin.
  • mage06

Villa Nordåker:
    Kul med kläder och viktnedgång! Jag har inte ätit mat sen i lördags pga att jag är sju, och då åt jag bara en varm korv (uääkk) så jag hoppas också på viktnedgång *haha*

LCroft: Vilka härliga planer med sovrummet!

Ari Gold: Jättefin våg!

Nu måste jag tipsa om ett ställe som säkert många av er känner till men som är nytt för mig. Jag letade efter snygga ventilgaller till min bänk i köket...

www.byggfabriken.com/hem.asp

• JohPet

mage: en superaffär! därifrån köpte vi vårt nya badrumsskåp. Ska beställa lite via nätet också till badrummet. När det trillar in mer pengar

• Ari Gold
    Gummsan82 skrev 2009-07-14 23:59:31 följande:
    Ari Gold skrev 2009-07-14 23:25:35 följande: Var inne och kikade i din blogg och blev lite nyfiken på den där städboxen som skulle finns hos rusta... vet du om den finns på hemsidan?
    Ingen aning...jag har faktiskt inte sett den där själv utan det var en bekant som köpte där. Men sök på "housekeepers box" på google så får du säkert upp bloggvisningar på rustas variant.
  • Ari Gold
    Anton2005 skrev 2009-07-15 18:16:48 följande:
    Vi ska oxå åka till tallin, vi gillar de båtarna och har åkt massa gånger just för att det är så smidigt. Den här gången blir det 2 nätter på spahotell i tallin oxå. Jätte mysigt hotell där vi bott en gång tidigare. Barnen ska med men även svärföräldrarna och barnens ena farbror. Sambon har ingen semster i sommar så det blir en lagom tripp för att vi ska hinna med lite tillsammans hela familjen. Jätte snygg vågTips för er med kids...Pop har superduperrea nu. Jag köpte jeans o andra byxor idag till båda barnen för endast 100kr st
    Vi funderar också på en kortresa till spahotell i baltikum... det verkar så prisvärt. Fast det får bli i augusti, nu i slutet av juli ska vi till Sicilien.

Måste kolla po.p rean... Har lovat att minska på mitt barnklädesberoende till förmån för heminredning men rea är ju ändå rea...
  • Ari Gold
    LCroft skrev 2009-07-15 07:16:41 följande:
    Godmorgon tjejer! Anton har fyllt år för länge sedan redan men gratulerar iaf i efterskott. Lina har också firat, men 5 års kalas var det visst? Grattis åt er också i efterskott. Sussi har roliga drömmar mage lider jag med som blivit sjuk! Krya på dig!Malin hade en toppendag på med vänner på stan, skönt Vide ska få ett mysigt rum, ska bli rolit att få se mer bilder sen.Och där tog mitt minne slut Sitter på jobbet och har nedräkning, 2 dagar kvar (räknar absolut inte med den här dagen) Håller på och fixar lite i köket. Har rivit bort ett par skåp, tagit fram en bit timmervägg och målat den, lagt upp lite hyllplan. Nu väntar jag bara på spisfläkten. Idag ska även mannen upp på vinden och börja på, när vi byggde ut huset gjorde vi inget åt vinden, men den ska nu börjas på med så att jag så småningom får mitt efterlängtade stora sovrum på ca 30 m2. Men vi bygger på den när tid och ork finns, tar ingen stress. Planen är att det ska vara klart tills nästa vår senast. Så vi ska faktiskt försöka ta det lungt
    Nu blir jag MYCKET nyfiken! Var det svårt att ta fram timmerväggen? Har du bilder på resultatet? Skulle vilja göra det i barnens rum men jag oroar mig för att man ska stå där med en uppbruten vägg och sedanvisar det sig vara något sklräpigt bös inkilat mellan timmret som stoppning eller också att isoleringen blir för dålig. Får prova att riva lite i något hörn...
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3