• M  i  a

Vitt lantliv - del 3

Här diskuterar vi vårt favoritämne inredning och visar inspirerande bilder från våra egna hem. Vi ber varann om tips och råd samt umgås! Vi älskar det vita men blandar även upp den ibland med pastell á la Leila till vår och sommar och lite andra färger till övriga årstider exempelvis brunt till hösten och rött till jul. Vår röda tråd är vit men inreder lite olika, såsom lantligt, New England, Manhattan/Upper East och blandar gammalt, nytt, nött, loppis och dyrt.

Välkommen
  • Svar på tråden Vitt lantliv - del 3
  • Gummsan82

Fyndade en snygg guldram på den lokala loppisen idag, typ som denna www.blocket.se/alvsborg/Tavla_med_guldram_22518620.htm&w=3
    Motivet/duken är trasigt men jag ville ju bara åt ramen! Det hade gått några små flisor ur ramen men det går nog att fixa med lite plasticpadding. Ramen är i gediget trä, ingen spånskive-skit här inte, och krussidullerna är nån typ av gips eler bruk. Jag gav 25 spänn. Ramen kommer att bli vit (någon som är förvånad ) och den ska hänga på vår lilla toa. I mirgon ska jag kolla upp vad en spegel kostar.

• Videli

Anton,

Jaa jag såg att annonsen försvann fort. Det var ett likadant bokskåp som jag har (det som finns i bloggen), vitmålat för ynka 375 kr i Örebro.

• Anton2005
    Videli skrev 2009-07-13 23:31:10 följande:
    Anton,Jaa jag såg att annonsen försvann fort. Det var ett likadant bokskåp som jag har (det som finns i bloggen), vitmålat för ynka 375 kr i Örebro.
    Åååhhh skit att jag missade det, ett sånt hade jag verkligen velat ha..o så himla billigt. Typiskt att jag var bortrest då. Jätte snällt av dig att du tipsar
  • Anton2005

Gomorron föresten :)

Vad har ni för tak hemma?
    Vi har spännpapp i nästan alla rum och på flera ställen är pappen sprucken. Igår började vi ta ner pappen i våran hall på öv och under är fina, charmiga plankor. Nu funderar vi på att bara riva ner pappen och måla plankerna vita, vad tror ni om det? Blir det för mycket att gjöra så i nästan alla rum?

• JagOchHan

Anton - jag tror inte att det blir för mycket. Vita brädtak är bland det vackraste och rofullaste jag vet så Men det kanske beror på vem som tittar på dom.

Jag skulle inte tvekat till att ha alla tak så.

• Anton2005
    JagOchHan skrev 2009-07-14 09:44:20 följande:
    Anton - jag tror inte att det blir för mycket. Vita brädtak är bland det vackraste och rofullaste jag vet så Men det kanske beror på vem som tittar på dom.Jag skulle inte tvekat till att ha alla tak så.
    Det är ju väldigt smidigt att bara ta ner pappen som ändå är trasig o ful o sen måla plankorna. Vi har länge funderat på vad vi ska göra med taken, ända tills min sambo var och värderade ett hus där de gjort så. Fattar inte att vi inte tänkt på det innan, jag har nog inte fattat att det finns så fina plankor under :)
  • JagOchHan

nytt hos mig

dontletthebedbugsbite.blogspot.com

whittochcharmigt.blogspot.com

Anton - jag önskar att det var så i nya huset. Där är det ett rum på nedervåningen som har planktak eller vad man nu ska kalla det. Hela övervåningen är ju ganska nyrenoverad och där sitter det inte vackra trätak utan nåt laminataktigt dock vitt så det funkar ett tag.

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3